I wil graag mijn verwarming per ruimte gaan schakelen.
Het gaat om de volgende ruimten:
- Benedenverdieping (vloerverwarming)
- Badkamer
- 3x slaapkamer (ik denk dat ik hier de gewone thermostaatknoppen laat zitten, staan toch altijd op vorstbeveiliging)
Ik zit te kijken naar een systeem als Tado. Ik kan alleen nergens vinden of het in de app mogelijk is om per ruimte een schema in te stellen (deze vraag kan ik echter ook in het tado topic stellen)
Of is er volgens jullie ervaring een beter systeem?
Ik heb al veel topics bekeken maar één antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Als de badkamer om warmte vraagt en de woonkamer is op temperatuur dan moet de vloerverwarming beneden dicht gaan. Is daar een standaard oplossing voor?
Ik heb een foto bijgevoegd van de situatie van de vloerverwarming.
Volgens mij moet ik de rode conventionele knop in de doorgaande leiding vervangen door een radiatorknop die aangestuurd wordt door de kamer termostaat. Klopt dat?
Dus kort samengevat:
- Ik wil de badkamer los kunnen schakelen op een eigen temperatuur en tijdsschema
- De vloerverwarming moet aangestuurd worden door de kamerthermostaat
- Is er een betere optie dan Tado voor deze case
Alvast bedankt!
Frans
huidige situatie vloerverwarming:
Het gaat om de volgende ruimten:
- Benedenverdieping (vloerverwarming)
- Badkamer
- 3x slaapkamer (ik denk dat ik hier de gewone thermostaatknoppen laat zitten, staan toch altijd op vorstbeveiliging)
Ik zit te kijken naar een systeem als Tado. Ik kan alleen nergens vinden of het in de app mogelijk is om per ruimte een schema in te stellen (deze vraag kan ik echter ook in het tado topic stellen)
Of is er volgens jullie ervaring een beter systeem?
Ik heb al veel topics bekeken maar één antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Als de badkamer om warmte vraagt en de woonkamer is op temperatuur dan moet de vloerverwarming beneden dicht gaan. Is daar een standaard oplossing voor?
Ik heb een foto bijgevoegd van de situatie van de vloerverwarming.
Volgens mij moet ik de rode conventionele knop in de doorgaande leiding vervangen door een radiatorknop die aangestuurd wordt door de kamer termostaat. Klopt dat?
Dus kort samengevat:
- Ik wil de badkamer los kunnen schakelen op een eigen temperatuur en tijdsschema
- De vloerverwarming moet aangestuurd worden door de kamerthermostaat
- Is er een betere optie dan Tado voor deze case
Alvast bedankt!
Frans
huidige situatie vloerverwarming:
[Voor 10% gewijzigd door Frazzy op 02-12-2019 08:53]