Makelaarsbrieven, willen huis kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-06 13:10
Beste Mede-tweakers,

Sinds begin van dit jaar (15 februari om precies te zijn), zijn mijn vriendin en ik trotse eigenaar van een eigen koophuis. Dit is een tweekapper welke in een gewilde wijk van de stad ligt en dit merken we goed. Wanneer er een huis bij ons in de wijk te koop komt, is deze binnen een paar dagen weer verkocht.

Omdat er meer vraag is, dan aanbod zijn makelaars begonnen om huiseigenaren aan te schrijven met de vraag of je het huis niet wilt verkopen omdat ze een relatie hebben die ze graag willen helpen. De eerste keer dat ik zo'n brief ontvingen voelde ik me wel gevleid, maar nu er bijna maandelijks een nieuwe brief op de mat valt van een makelaar welke interesse heeft in het huis begint het toch wel vervelend te worden.

Op internet kan ik vinden dat deze praktijken in de randstad blijkbaar al langer voorkomen en ben dan ook benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. De brieven gewoon weggooien kan natuurlijk, maar er blijven nieuwe brieven komen. Een Nee-Nee sticker gaat niet helpen omdat ze geadresseerd zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Er ontbreekt een vraag in je betoog. Maar als je wilt discussiëren over dat geadresseerde hard copy spam vervelend is denk ik dat je weinig tegenstanders zult vinden voor je stelling. Alleen doe je er weinig aan tenzij je er tijd in gaat steken en alle makelaars terug gaat schrijven/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 01:22
Je kunt ze terugschrijven of bellen maar als het elke keer andere kantoren zijn blijf je bezig. Het zullen er geen tiental per week zijn? De papierbak is zo gevonden, niet meer aan ergeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:23
DutchJohnDoe schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:28:
[…] en ben dan ook benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. De brieven gewoon weggooien kan natuurlijk, maar er blijven nieuwe brieven komen. Een Nee-Nee sticker gaat niet helpen omdat ze geadresseerd zijn.
Wij gooien ze gewoon weg. Net als die zooi van de postcodeloterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je het zo vervelend vindt, dan bel je een keer de betreffende makelaar op dat je geen interesse hebt om je huis te verkopen en dat je ook niet meer de geadresseerde meuk van ze wilt ontvangen.
En anders alle SPAM gewoon retour afzender sturen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
brief met retour afzender op een doos met een steen plakken sturen ze je daarna niks meer 😏

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 11:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bezwaarbrief terug te sturen, waarbij je je beroep op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG ) en hen vraagt per direkt te stoppen met gebruik van uw adresgegevens.
bij negeren van deze vraag zullen rechtstappen volgen, waarvan de kosten voor rekening van de overtreder zijn

https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32016R0679
Wikipedia: Algemene verordening gegevensbescherming

vraag in de bezwaarbrief wel een bevestiging van ontvangst bezwaar en erkenning van uw recht (aangezien het dan een aanschrijven is op aanvraag mag dat wel, wat niet mag is ongevraagde geadreseeerde brieven waartegen deze persoon bezwaar gemaakt heeft)

[ Voor 60% gewijzigd door RM-rf op 02-12-2019 09:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Een ongewenste brief per maand, echt onoverkomelijk inderdaad.
I wish I had your problems!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Oef, elke maand? Zelfs in een maand als december met relatief veel vrije dagen? Ben benieuwd wat februari gaat opleveren als kort maandje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:41

Croga

The Unreasonable Man

Doorscheuren, weg gooien, verder leven....

AVG aanroepen heeft geen zin als ze de brief adresseren aan "De bewonders van...." of "De eigenaar van....", dan komen er helemaal geen persoonsgegevens bij kijken.

Je kunt er dus niets aan doen behalve stoppen met je er aan te storen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik krijg ze hier ook regelmatig in de bus.
Tot nu toe van vier makelaarskantoren welke willen melden dat:

- Ze een huis (snel) verkocht hebben
- Mensen hebben die interesse hebben
- Gratis waardetaxatie
- Ander onzinnig dingetje :+

Vaak is het een flyer of een kleine folder, gaat direct de papierbak in.
cryptapix schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:52:
[...]

Je kan je voor de post gewoon afmelden, scheelt een hoop kan ik je vertellen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 16:19
cadsite schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:
Hoewel je gelijk hebt, is t "elke keer weer de brief", waar als je er 1x een beetje moeite in stopt, heb je t daarna (als het goed is) van dat bedrijf minder.

Werkt een beetje als je mail inbox: Een tijdje gewoon afmeldingen voor alle mailtjes waar je je eigenlijk aan stoort en daarna is alles weer prettig :)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
@Martijn.C.V Dan ga je wel aan een héél belangrijk punt voorbij. Die brieven komen van makelaarS.
Ik veronderstel dat het niet 1 kantoor is die zo dom is om maandelijks dezelfde brief te versturen naar dezelfde adressen.

[ Voor 8% gewijzigd door cadsite op 02-12-2019 10:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Verscheuren en doorgaan.... of briefje terug sturen met het bedrag waarvoor je je huis wel wilt verkopen (exorbitant hoog)

Ik hoef ook niet weg uit mijn huis. Als ze er 4 ton voor geven zoek ik wel wat anders 8)

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 11:38
Hier in de straat komen naast de makelaar-folders ook regelmatig briefjes langs van particulieren die 'graag in deze buurt willen wonen'. 'Verkoop je huis aan mij, samen besparen we de kosten van de makelaar'.

Dergelijke strategieën lijken kansloos maar ik zie dat mijn al wat oudere moeder daar wel gevoelig voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Och, zo krijg ik voor onze vereniging maandelijks weer de heugelijke mededeling dat autoverkoper {randomname} door 'bestandsverrijking' heeft achterhaald dat we een bestelbus hebben en ze die dolgraag opkopen. Uiteraard in een anonieme envelop zodat je het niet ongeopend in de papierbak kan mikken.

Gewoon niet aan ergeren, zo snel mogelijk wegmikken en door met de orde van de dag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Croga schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:57:
Doorscheuren, weg gooien, verder leven....

AVG aanroepen heeft geen zin als ze de brief adresseren aan "De bewonders van...." of "De eigenaar van....", dan komen er helemaal geen persoonsgegevens bij kijken.

Je kunt er dus niets aan doen behalve stoppen met je er aan te storen.
1) adres is een persoonsgegeven
2) als ze claimen dat het ongeadresseerd is, dan mag het geen bus in met nee/nee-sticker.

Maar inderdaad: schouders ophalen en weggooien. Of er een principezaak van maken. Dat tweede kost meer tijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:45
Wij krijgen deze brieven ook van makelaar('s). Saillant detail is dat wij in een huurwoning wonen. Laat de woningbaas deze brieven maar niet lezen voordat hij op ideeën komt :+ .

Maar even serieus, gewoon wegwerpen in de vuilnisbak zoals je dat waarschijnlijk ook doet met de Postcode Loterij. Waarschijnlijk krijgen de makelaars veel verzoeken voor dit soort wijken en willen ze geen nee verkopen uit angst dat clienten naar andere toko's gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
Volgens mij kun je een hoop post met als adressering; "Aan de bewoners van...." tegenhouden door je te registreren op postfilter.nl; dat is een soort belmeniet register voor post. Ben je ook meteen van de Nationale Postcode Loterij af.
In Nederland zijn organisaties verplicht hun adressenbestanden af te stemmen op het Nationaal Postregister. Alleen bedrijven of instellingen waar u al een relatie mee heeft (bijvoorbeeld omdat u klant bent of klant bent geweest) zijn gerechtigd om toch contact met u te zoeken.
Tóch post die niet welkom is?
De Stichting Reclame Code ziet streng toe op de handhaving van de regels van Postfilter. Deze regels zijn vastgelegd in de Code Postfilter. Krijgt u tóch post die niet welkom is? Dan kunt u een klacht indienen bij de afzender. Lost deze uw klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u terecht bij de Reclame Code Commissie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DutchJohnDoe schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:28:
Een Nee-Nee sticker gaat niet helpen omdat ze geadresseerd zijn.
Dan lijkt het mij dat er sprake is van misbruik van toegangen die zij hebben. Als het een partij is die de brieven stuurt, zou je een klacht kunnen indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
CH4OS schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:42:
[...]
Dan lijkt het mij dat er sprake is van misbruik van toegangen die zij hebben. Als het een partij is die de brieven stuurt, zou je een klacht kunnen indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens?
"Aan de bewoners van dit huis" Is voldoende om een brief te adresseren maar voor mij zijn dat geen persoonsgegevens, voor jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cadsite schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:43:
"Aan de bewoners van dit huis" Is voldoende om een brief te adresseren maar voor mij zijn dat geen persoonsgegevens, voor jou wel?
Toch kan dat dus wel degelijk vallen onder een ongeloorloofde verwerking van persoonsgegevens; zie bijvoobeeld https://www.dirkzwager.nl...pen-dankzij-privacyrecht/ en dat lijkt hier ook het geval te zijn.
En dat kon dus al voordat de GDPR / AVG er was.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:22
Ik krijg ongeveer 2.5kg aan ongeadresseerde meuk per maand in de brievenbus.
makelaars, zonnepanelen, folders. Je doet er weinig tegen, behalve die "gratis" papierbak van de gemeente blijven vullen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 10:24
Met makelaars heb ik nog geen ervaring, maar voor geadresseerde spam van de postcodeloterij werk het post filter erg goed! https://www.postfilter.nl/registratie-np

Eenmaal invullen en na een week of 6 stoppen ze met post versturen. Je moet het eens per 5 jaar opnieuw invullen, maar je merkt snel genoeg aan je brievenbus wanneer het termijn verlopen is.

Een andere optie is inderdaad een reactie sturen met "Voor bedrag X wil ik het verkopen", waarbij je X zo hoog kunt zetten als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Joey117 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:08:
Met makelaars heb ik nog geen ervaring, maar voor geadresseerde spam van de postcodeloterij werk het post filter erg goed! https://www.postfilter.nl/registratie-np

Eenmaal invullen en na een week of 6 stoppen ze met post versturen. Je moet het eens per 5 jaar opnieuw invullen, maar je merkt snel genoeg aan je brievenbus wanneer het termijn verlopen is.

Een andere optie is inderdaad een reactie sturen met "Voor bedrag X wil ik het verkopen", waarbij je X zo hoog kunt zetten als je zelf wilt.
>:) goede tip... meteen alles aangevinkt opzouten met die meuk! >:)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:50
Praktische aanpak...
Bel die makelaars en vrag ze beleefd er mee te stoppen.
Een makelaar die een beetje serieus is stopt dan wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Afspraak maken om je terug te laten bellen als jij tijd hebt, en dan 3 keer de woning waarde als harde eis stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tuupie op 02-12-2019 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 16:21

Standeman

Prutser 1e klasse

jeroen3 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:51:
Ik krijg ongeveer 2.5kg aan ongeadresseerde meuk per maand in de brievenbus.
makelaars, zonnepanelen, folders. Je doet er weinig tegen, behalve die "gratis" papierbak van de gemeente blijven vullen.
Een Nee-Nee sticker werkt bij mij perfect!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
Ik weet niet wat je betaald hebt en wat ze bieden, maar als ik 1 miljoen zou krijgen voor mijn pand van 4 a 500.000, dan zou ik dezelfde dag nog alles ingepakt hebben. ;) :P
Of bieden ze weer hetzelfde als je betaald hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dehardstyler schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:36:
Ik weet niet wat je betaald hebt en wat ze bieden, maar als ik 1 miljoen zou krijgen voor mijn pand van 4 a 500.000 ton, dan zou ik dezelfde dag nog alles ingepakt hebben. ;) :P
Als het mij 400.000 ton gekost heeft, ga ik 1 miljoen zeker niet overwegen en zou erom keihard lachen;
1 ton = 100.000, keer 400.000... Is "iets" meer dan 1.000.000, gok ik zo. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 19:06
cadsite schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:
Daar heeft de TS toch niks aan? Ik neem aan dat hij zelf ook wel kan bedenken dat die brieven gewoon de bak in kunnen. Net zoiets als al die waardeloze posts als iemand een probleem heeft met Windows en dan antwoorden dat ie het opnieuw moet installeren. Dat kan iedereen toch zelf wel bedenken.

Of bedoel je dat jij best een waardeoordeel mag hebben over wat anderen als vervelend ervaren? Dat jij het niet erg vindt, prima, mieter jij gewoon die brieven in de papierbak. Maar als een ander zich daar wel aan ergert, dan is het zijn recht om advies te vragen wat hij hieraan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Ik zou ze retour afzender doen. Net als die zooi van de postcodeloterij ;)
Standeman schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:30:
[...]

Over het algemeen werkt het hier goed, op een enkele uitzondering na: ik krijg tegenwoordig 1x per maand een folder van een of ander bedrijf in de bus.
1 keer een bezorger aangesproken, die vertelde doodleuk dat het volgens zijn baas overal mag "want het was een éénmalige mailing". Toen ik om het nummer van die baas vroeg maakte ze zich snel uit de voeten..

[ Voor 50% gewijzigd door Pietervs op 02-12-2019 12:19 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
[...]

Voor de postcodeloterij kun je gewoon bellen en afmelden. Vragen ze wel om een naam. Maar Peter Jansen of Jan Petersen voldoet. 1x bellen bespaart 1 kilogram aan postcodemeuk per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 16:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Pietervs schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:16:
[...]

[...]

Over het algemeen werkt het hier goed, op een enkele uitzondering na: ik krijg tegenwoordig 1x per maand een folder van een of ander bedrijf in de bus.
1 keer een bezorger aangesproken, die vertelde doodleuk dat het volgens zijn baas overal mag "want het was een éénmalige mailing". Toen ik om het nummer van die baas vroeg maakte ze zich snel uit de voeten..
Je kan ook een klacht indienen bij de stichting Reclamecode commissie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
CH4OS schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:42:
[...]
Als het mij 400.000 ton gekost heeft, ga ik 1 miljoen zeker niet overwegen en zou erom keihard lachen;
1 ton = 100.000, keer 400.000... Is "iets" meer dan 1.000.000, gok ik zo. ;)
Whoops haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 07:35
Tsja.. Als dit je echt hoog zit dan is de oplossing denk ik heel makkelijk:
- Briefje bij de brievenbus plakken, naast de Nee/Nee sticker, met "@Makelaars: mijn huis is niet te koop, bespaar u de moeite van de brief" ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 09:58
Om vervolgens de brief gewoon op je mat te zien liggen gezien de postbode de brieven bezorgt vermoedelijk en niet de makelaar zelf _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
Bedankt voor alle reacties, had niet gedacht dat ik er zo veel zou krijgen.

Inderdaad, ik kan de brieven gewoon weggooien. Is ook niet dat het een gigantisch probleem is, meer een kleine irritatie. Het voelt voor mij persoonlijker dan de rest van de geadresseerde reclamemeuk zoals de loterijen. Ik was zelf ook al aan het denken om een veel te hoog bedrag te vragen voor het huis om te kijken hoe ze hierop reageren.

de Postfilter had ik nog niet aan gedacht en ga ik me inderdaad voor aanmelden. Ben benieuwd of dit verbetering gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee-Nee sticker in combinatie met afmelden en retoursturen ( >:) ) van ongewenste post doet wonderen. Maar werkt inderdaad wat lastiger als het steeds andere kantoren zijn.
Valorian schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
Tsja.. Als dit je echt hoog zit dan is de oplossing denk ik heel makkelijk:
- Briefje bij de brievenbus plakken, naast de Nee/Nee sticker, met "@Makelaars: mijn huis is niet te koop, bespaar u de moeite van de brief" ..
Alleen jammer dat de makelaar de brief waarschijnlijk niet zelf door de bus drukt en de postbode het een worst zal wezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 02-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Het is een beetje dubbel. Enerzijds hebben die makelaars wel een soort van goede reden om het zo te doen en is het toch wel een stuk gerichter dan 'aan de bewoners van dit pand'-meuk. Dat in de zin dat ze TS persoonlijk iets willen vragen ipv het als een achterdeurtje te gebruiken om onder de nee/nee sticker uit te komen.

Maar tegelijkertijd voelt het waarschijnlijk ook wel als een flinke dikke vinger naar diezelfde sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:00
Standeman schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:30:
[...]

Hoor ik vaker, maar ik vind zo'n sticker niet mooi.
Ik zie dan liever de ja-ja sticker, maar er zijn vast mensen die ongeadresseerde post wel willen, maar niet die sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 09:58
In Arnhem komt er als het goed is z'n sticker.. Je moet dus bewust aangeven dat je post wilt. Ben benieuwd. Heb onze gemeente ook al gepolst :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

F_J_K schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:32:
1) adres is een persoonsgegeven
Meestal kijken ze gewoon even welke naam er bij de bel staat. Dan mag je zoveel op naam sturen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
ASS-Ware schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:00:
[...]

Hoor ik vaker, maar ik vind zo'n sticker niet mooi.
Ik zie dan liever de ja-ja sticker, maar er zijn vast mensen die ongeadresseerde post wel willen, maar niet die sticker.
Bedankt dat je me hier nog eens aan doet denken. Ik ga ons stadsbestuur hier nog eens op attenderen.
Altijd de mond vol van 'we vergroenen', maar wel toelaten dat er tonnen onnodig papier wordt gestort in de brievenbussen.
Bij ons kleeft er een neen-neen, maar voor velen is dit 'te veel gedoe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

hier ook wat ik doe ik kruis het adress door en deponeer ze in de postbus. na een tijdje stopte het van zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Anoniem: 279475 schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:07:
hier ook wat ik doe ik kruis het adress door en deponeer ze in de postbus. na een tijdje stopte het van zelf
Wel veel gedoe. Prullenbak is een stuk dichterbij. Bij gaat alle post zonder naam (aan de bewoners van...) linea recta de prullenbak in. En van de post met naam overigens ook 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Valorian schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:29:
[...]

Wel veel gedoe. Prullenbak is een stuk dichterbij. Bij gaat alle post zonder naam (aan de bewoners van...) linea recta de prullenbak in. En van de post met naam overigens ook 90%.
valt mee naast de school van me zoon staat er een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:50
Belletje/mail naar de makelaar met het verzoek te stoppen. Met de woorden erbij dat als je je huis wilt gaan verkopen je zeker niet naar de makelaar stapt die jouw spam verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Ashundi schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:47:
Belletje/mail naar de makelaar met het verzoek te stoppen. Met de woorden erbij dat als je je huis wilt gaan verkopen je zeker niet naar de makelaar stapt die jouw spam verstuurd.
« Die jou spam verstuurt »
Graag gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

RM-rf schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:44:
Bezwaarbrief terug te sturen, waarbij je je beroep op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG ) en hen vraagt per direkt te stoppen met gebruik van uw adresgegevens.
bij negeren van deze vraag zullen rechtstappen volgen, waarvan de kosten voor rekening van de overtreder zijn

https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32016R0679
Wikipedia: Algemene verordening gegevensbescherming

vraag in de bezwaarbrief wel een bevestiging van ontvangst bezwaar en erkenning van uw recht (aangezien het dan een aanschrijven is op aanvraag mag dat wel, wat niet mag is ongevraagde geadreseeerde brieven waartegen deze persoon bezwaar gemaakt heeft)
Je krijgt 11 plusjes met het advies om per makelaar een bezwaarbrief te schrijven en bij negeren daarvan een rechtszaak te starten (die je dus veel meer gaat kosten dan opleveren). De principiële Pieten zijn weer in het land denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:59:
[...]

Je krijgt 11 plusjes met het advies om per makelaar een bezwaarbrief te schrijven en bij negeren daarvan een rechtszaak te starten (die je dus veel meer gaat kosten dan opleveren). De principiële Pieten zijn weer in het land denk ik dan.
Dat is gewoon een mening (nee, ik raad helemaal niet aan die rechtzaak te starten, maar dat als dreiging te uitten kan, zolang je het heel duidelijk en zakelijk onderbouwt; een goed drukmiddel zijn dat gewoon indruk maakt).
Mijn advies is gebaseerd op het idee dat als een ergernis te groot is, negeren niet meer helpt en het imho vaak een prettiger gevoel geeft iig iets ertegen te doen, dan je ergenis te onderdrukken.

Bovenal pleit ik graag voor een pro-actieve houding tegen het verzamelen van adresgegevens en versturen van reclame... de bedrijven die dat doen, doen het vaak vanuti een kosten-baten analyse en dat het hen niks kost als dat ergernis oplevert; Zodra ze die ergernis wel gaan voelen ontstaat ook een beter bewustzijn van de gevolgen van het versturen van ongewenste reclame.

In plaats van mensen met een andere mening zo beterweterig aan te vallen op het uitten van die opinie, waarom geef jij gewoon niet je eigen advies wat je dan wél een werkzaam middel vind?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:59:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 11 plusjes in deze context ook wel heel erg opmerkelijk vind. Ik vermoed namelijk dat de gemiddelde makelaar wel betere dingen te doen heeft dan zijn tijd verprutsen aan het sturen van brieven over de verkoop van het huis naar iemand die op een eerder verzonden brief niet heeft gereageerd of zelfs te kennen heeft gegeven geen interesse te hebben.

Wij krijgen ook zo nu en dan zo'n brief. Maar nooit meer dan 1 van dezelfde makelaar. Laten we er de afgelopen 9 jaar misschien 2 of 3 ontvangen hebben. Zo'n makelaar gaat echt niet lopen pushen, want hij wil ook nog kans maken ooit je huis te mogen verkopen als je wél wil gaan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een mailtje naar de betreffende makelaar werkt meestal ook wel. Krijg je vaak nog een vriendelijk antwoord terug en is het wel klaar.
Niet alleen in de Randstad maar ook regio Arnhem-Nijmegen gebeurt dit.

Wat me bij die postfilter nou weer tegenhoudt is dat je je dan wel moet registreren.

[ Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 03-12-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:12:
[...]

Dat is gewoon een mening (nee, ik raad helemaal niet aan die rechtzaak te starten, maar dat als dreiging te uitten kan, zolang je het heel duidelijk en zakelijk onderbouwt; een goed drukmiddel zijn dat gewoon indruk maakt).
Mijn advies is gebaseerd op het idee dat als een ergernis te groot is, negeren niet meer helpt en het imho vaak een prettiger gevoel geeft iig iets ertegen te doen, dan je ergenis te onderdrukken.

Bovenal pleit ik graag voor een pro-actieve houding tegen het verzamelen van adresgegevens en versturen van reclame... de bedrijven die dat doen, doen het vaak vanuti een kosten-baten analyse en dat het hen niks kost als dat ergernis oplevert; Zodra ze die ergernis wel gaan voelen ontstaat ook een beter bewustzijn van de gevolgen van het versturen van ongewenste reclame.

In plaats van mensen met een andere mening zo beterweterig aan te vallen op het uitten van die opinie, waarom geef jij gewoon niet je eigen advies wat je dan wél een werkzaam middel vind?
Ah de dooddoener: mening.
Mijn post was maar een mening, bespaar je de reactie in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:52:
[...]

Ah de dooddoener: mening.
Mijn post was maar een mening, bespaar je de reactie in het vervolg.
Nee, als jij heel overdreven de opinie van anderen (over wat TS eventueel zou _kunnen doen) gaat betitelen als 'De principiële Pieten zijn weer in het land ' gaat het niet om je eigen mening ergens over te uitten over het onderwerp, maar ben je enkel andere aan het aanvallen omdat die wel een mening gegeven hebben.

dat soort offtopic aanvallen op anderen kun jij je verder beter besparen, reageer dan gewoon over het onderwerp zelf, geef aan wat jij wél een goede reactie vind ; Anderen aan te vallen omdat die kennelijk een reactie goed vinden die jij niet kiest, zonder zelf iets aan te geven over hoe je dan wél kunt regeren heeft nu juist niks te maken met het geven van je eigen mening.

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 03-12-2019 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
RM-rf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:15:
[...]Nee, als jij heel overdreven de opinie van anderen (over wat TS eventueel zou _kunnen doen) gaat betitelen als 'De principiële Pieten zijn weer in het land ' gaat het niet om je eigen mening ergens over te uitten over het onderwerp, maar ben je enkel andere aan het aanvallen omdat die wel een mening gegeven hebben.
Hoe kan je het anders wel omschrijven?
Die brieven komen van verschillende makelaars, dus ga je aanraden om elke makelaar een aangetekend schrijven te sturen met de dreiging een rechtszaak op te starten als ze niet stoppen met brieven te sturen?
(Ik vraag me trouwens af op welke grond je dit zou kunnen, stalking?)
Los van het feit dat je hen zo je naam aan je adres laat koppelen kost het je (veel) geld om toch wel een brief minder te krijgen.
Als dat geen 'principiële oorlog' is dan weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:15:
[...]

Nee, als jij heel overdreven de opinie van anderen (over wat TS eventueel zou _kunnen doen) gaat betitelen als 'De principiële Pieten zijn weer in het land ' gaat het niet om je eigen mening ergens over te uitten over het onderwerp, maar ben je enkel andere aan het aanvallen omdat die wel een mening gegeven hebben.

dat soort offtopic aanvallen op anderen kun jij je verder beter besparen, reageer dan gewoon over het onderwerp zelf, geef aan wat jij wél een goede reactie vind ; Anderen aan te vallen omdat die kennelijk een reactie goed vinden die jij niet kiest, zonder zelf iets aan te geven over hoe je dan wél kunt regeren heeft nu juist niks te maken met het geven van je eigen mening.
Wat @cadsite hierboven al zegt. Je advies is schrijf een blafbrief terug en dreig met een rechtszaak (waar je advies ook nog gelezen kan worden als start een rechtszaak, dat verduidelijk je pas later).

Je kunt ervoor kiezen om bij iedere makelaar bezwaar te maken en dan zou de makelaar netjes dit niet meer moeten doen. Maar waar gaat het nou over? 5 makelaars? 10 wellicht?

Die brief bij het oud papier gooien of retour afzender desnoods is veel effectiever. Desnoods bel je de makelaar die 2 brieven dumpt nog eens op met de vraag te kappen.

Dat noem ik inderdaad een principiële piet ja. Je schiet je doel totaal voorbij en gaat (pro-actief dat wel...) veel negatieve energie steken in een oplossing die overkill is. Alsof ik iedere spammailer in m'n junk-inbox ga forwarden naar de AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

cadsite schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:34:
[...]

Hoe kan je het anders wel omschrijven?
Die brieven komen van verschillende makelaars, dus ga je aanraden om elke makelaar een aangetekend schrijven te sturen met de dreiging een rechtszaak op te starten als ze niet stoppen met brieven te sturen?
(Ik vraag me trouwens af op welke grond je dit zou kunnen, stalking?)
Los van het feit dat je hen zo je naam aan je adres laat koppelen kost het je (veel) geld om toch wel een brief minder te krijgen.
Als dat geen 'principiële oorlog' is dan weet ik het ook niet meer...
Waar lees je dat je (of eigenlijk TS) een aangetekende brief moet sturen? Of dat TS

Gewoon een E-mail voldoet ook gewoon als bezwaar-middel en je kunt heel simpel eenmaal een tekst opstellen die duidelijk en streng genoeg werkt, en die ook eenvoudig her te gebruiken is.
En nee, duidelijk aangeven welke rechtsmogelijkheden er zijn, betekent nog lang niet dat je dat ook doet (integendeel, het kan ook juist vermeld worden omdat je het niet zover wil laten komen).
Het geld vooral als een risico dat de ander, die die brieven vesrtuurd zal moeten aangeven (en bv de bestaane regelgeving rondom gegevensverwerking en ook het versturen van reclame is wel degelijk iets dat ondernemingen _moeten_ aanhouden, de consequenties kunnen zeker erg negatief voor hen zijn)

Nogmaals, als iemand die brieven verder niet irritant genoeg vind moet hij dat vooral niet doen;
Het is hooguit een advies wat je 'kunt' doen (of in dit geval vooral TS kan overwegen).
Als iemand zoals TS aangeeft dat de ergernis bij hem stijgt kan dat een grond zijn wél te reageren, om iig zelf het gevoel te hebben iets te doen.

En ja, zulke reacties hebben wel degelijk een resultaat, al is het enkel al omdat bepaalde groepen die graag en makkelijk allerhane geadresserde of ongeadresseerde reclame sturen vanuit het idee 'baat het niet, dan schaad het ook niet' opeens ook een negatieve reactie krijgen en merken dat er wel degelijk ook een nadeel aan zit;
Nogmaals, zulke makelaars werken ook met een 'naam' die ze opbouwen en mond-op-mond-reclame is vaak veel werkzamer dan domweg vele brieven uitsturen.
Een bedrijf kan wel degelijk merken dat bepaalde vormen van mensen aanschrijven opeens toch een nadeel blijkt te hebben en dan zullen ze er in de meeste gevallen wel snel mee stoppen...
Dat gaat enkel als mensen hun ergenis ook laten blijken.

Verder heb ik overigens niks erop tegen als mensen voor zichzelf besluiten het _niet_ erg te vinden veel reclame te ontvangen... enkel, dan moet je er ook verder niet over klagen, dan accepteer je dat kennelijk verder gewoon, en maak je je er persoonlijk niet druk om, prima, maar niet iedereen moet darover exact hetzelfde denken.

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 03-12-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-06 15:38
Dit soort berichten zijn niet persoonlijk maar per blok van identieke huizen.
Daarvoor houd men echt geen lijsten bij van die persoon wel of niet een brief sturen.
Maar zoveel woningen ongeveer dus zoveel folders.

Wil je dat soort brieven niet ontvangen dan is daarvoor de Ja Nee / Nee Nee sticker uitgevonden.

Bedenk dat vragen vrij staat ! maar het aan jou is om hiermee intestemmen of het initiatief te nemen.
Indien geen interesse in de papierbak ermee. Wil je het wel dan ken je alvast wat makelaars.

Sorry. maar ik kan dit alleen maar een eerste wereld probleem noemen dat een actie van 5 seconden om iets op de oud papier stapel te plaatsen moet leiden tot complete ideeën voor aangetekende brieven, registers en zelfs rechtszaken

[ Voor 3% gewijzigd door D-dark op 03-12-2019 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 17:15

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

Ik heb me wel dusdanig geërgerd aan de postcodeloterij-zooi dat ik ze een keer gebeld heb en verzocht me uit hun bestand te verwijderen. Sindsdien nooit meer iets ontvangen! oOo

In de wijk staan (en stonden) veel woningen te koop. Makelaarsbrieven ontvangen wij ook.
Deze gaan van de bus direct naar de bak :w net als de post aan de vorige bewoner die al 3 jaar weg is :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nullifiel op 03-12-2019 12:46 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik snap dat mensen vinden dat ik me aanstel en dat het geen echt probleem is, en dat is het ook niet. Was vooral benieuwd of andere hier ook zo veel van deze brieven ontvangen en hoe ze hier mee omgaan.

Postfilter heb ik me ondertussen voor aangemeld dus nu maar afwachten in hoeverre dit werkt. Een Nee-Nee sticker gaat niet helpen aangezien het 'geadreseerde' post is.

Ik heb gister dit allemaal nog eens met m'n vriendin besproken en we hebben ludiek/passive-aggressive gereageerd door de brief retour afzender te sturen met de tekst erop dat de bewoner verhuisd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:23
Famous schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:02:
[...]
Je kan je voor de post gewoon afmelden, scheelt een hoop kan ik je vertellen :)
Pietervs schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:16:
[...]

[...]
Robkazoe schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:36:
[...]

Voor de postcodeloterij kun je gewoon bellen en afmelden. Vragen ze wel om een naam. Maar Peter Jansen of Jan Petersen voldoet. 1x bellen bespaart 1 kilogram aan postcodemeuk per jaar.
Nullifiel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:44:
[...]

Ik heb me wel dusdanig geërgerd aan de postcodeloterij-zooi dat ik ze een keer gebeld heb en verzocht me uit hun bestand te verwijderen. Sindsdien nooit meer iets ontvangen! oOo
[…]
Ik stoorde me ook enorm, maar weigerde te bellen en in de wacht te staan. Dus toen ben ik begonnen met het opsparen van die loterij spam en heb het toen in een keer teruggestuurd (zodat ze zouden zien hoeveel zooi het eigenlijk is in een korte tijd). Dat had geen effect en ik stoorde me meer en meer. Uiteindelijk heb ik via hun website een contactformulier ingevuld. Ik heb daar een mooi betoog geschreven over de doelen van de loterij. Een daarvan is - gechargeerd gezegd - het helpen van kinderen in Afrika. Ik heb ze voorgerekend hoeveel papier ik kreeg, hoeveel bomen daarvoor gesneuveld zijn en hoeveel Afrikaanse kindjes ze hadden kunnen voorzien van schoon drinkwater. Ik heb ze voorgesteld dat ze die kosten ipv aan mij, voortaan besteden aan die kinderen. Ik denk dat ik nu Afrikaanse kindjes aan schoon water heb geholpen, want ik krijg geen spam meer. Overigens, als afzender had ik natuurlijk wel “De bewoners van […]straat [huisnr]”. Precies zoals ze mij kennen.

Tot zover deze off-topic bijdrage over de postcodeloterij (maar het zit diep ;)).
DutchJohnDoe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:23:
[…]
Ik heb gister dit allemaal nog eens met m'n vriendin besproken en we hebben ludiek/passive-aggressive gereageerd door de brief retour afzender te sturen met de tekst erop dat de bewoner verhuisd is.
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 04-12-2019 14:46 ]

Pagina: 1