Nieuwe build, maar zwart beeld (no signal)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamboyant
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09-2024
Van het weekend mijn eerste PC in elkaar gezet, maar helaas niet met het gewenste resultaat. Zodra ik de computer aansluit op een mijn monitor en/of ander scherm krijg ik geen signaal. Zodra ik de boel aanzet gaan de fans draaien, verlicht het moederbord en gaat de grafische kaart aan (de fans draaien) , maar helaas ontvang ik geen signaal.

Verder heb ik het idee dat de usb-poorten voor én achter niet werken. Zodra ik de boel aanzet en een muis, toetsenbord of usb-stick (met lichtje) aansluit hebben deze zichtbaar geen prik.

De componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenAsus Prime X370-Pro€ 100,-€ 100,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 355,05€ 355,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 70,90€ 70,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,99€ 67,99
1Solid state drivesSandisk SSD Plus (TLC) 1TB€ 103,95€ 103,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,89

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Naast mijn monitor ook geprobeerd op een andere beeldschermen, helaas ook geen signaal.
- HDMI-aansluiting op de videokaart én het moederbord zelf.
- Alle kabels gecontroleerd, CPU, PCI-e, voeding naar moederbord, et cetera.
- Diverse topics doorzocht, handleidingen doorgenomen, niets...

Wie o wie heeft de oplossing?

Beste antwoord (via Vlamboyant op 02-12-2019 11:39)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Zo'n beetje het oudste AM4 bord met de nieuwste cpu. Kan haast niet anders dan dat het een biosprobleem is. Het bord is niet voorzien van de juiste biosversie. Kan je zelf natuurlijk moeilijk gaan doen door een Ryzen 1xxx cpu ergens te lenen en zelf het bios te updaten of terug sturen naar de leverancier voor een update maar ik zou toch echt adviseren het bord terug te sturen en een MSI B450 Max te kopen die de 3600 uit de doos ondersteunt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Zo'n beetje het oudste AM4 bord met de nieuwste cpu. Kan haast niet anders dan dat het een biosprobleem is. Het bord is niet voorzien van de juiste biosversie. Kan je zelf natuurlijk moeilijk gaan doen door een Ryzen 1xxx cpu ergens te lenen en zelf het bios te updaten of terug sturen naar de leverancier voor een update maar ik zou toch echt adviseren het bord terug te sturen en een MSI B450 Max te kopen die de 3600 uit de doos ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 11:15
Stand-offs vergeten te installeren in de kast voordat je het moederbord hebt geplaatst?

Zou namelijk wel eens kortsluiting kunnen zijn waardoor de boel gewoon niet op start.

Het zou ook nog eens kunnen dat een stukje van je IO shield in een poort is beland en daar kortsluiting maakt.

Haal iig zoveel mogelijk uit je pc bij het testen. Laat alleen de cpu geheugen en gpu zitten. Verder alles los halen. Wellicht is een van de aangesloten apparaten de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamboyant
Uszka schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:04:
Ik heb het AM4 bord eruit gehaald en ga de MSI B450 Max kopen. Ik laat weten of het probleem daarmee is verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Vlamboyant schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb het AM4 bord eruit gehaald en ga de MSI B450 Max kopen. Ik laat weten of het probleem daarmee is verholpen.
Dat kan niet anders. Een moederbord heeft niet alleen de juiste socket nodig maar ook de juiste BIOS chip en update om de Ryzen 3000 series te ondersteunen. Sommige B450 moederborden hebben wel de juiste BIOS chip maar (nog) niet de juiste update. Om daar achter te komen moet je naar de site van de fabrikant gaan en in de specs lijst kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Die X370 werkt na een update overigen prima met de 3600.
Volgende keer bij een AMD board gewoon even door de shop laten updaten.

Ik weet niet of de CrashFree BIOS van asus ook werkt zonder CPU. Valt ook nog te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlamboyant
JohnnyDon schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:19:
[...]

Dat kan niet anders. Een moederbord heeft niet alleen de juiste socket nodig maar ook de juiste BIOS chip en update om de Ryzen 3000 series te ondersteunen. Sommige B450 moederborden hebben wel de juiste BIOS chip maar (nog) niet de juiste update. Om daar achter te komen moet je naar de site van de fabrikant gaan en in de specs lijst kijken.
Moederbord ondersteunt inderdaad mijn Ryzen 5 3600 niet. Stom. Had ik naar moeten kijken, beginnersfoutje. Ik bestel dadelijk de eerdergenoemde van MSI.
jeroen3 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:27:
Die X370 werkt na een update overigen prima met de 3600.
Volgende keer bij een AMD board gewoon even door de shop laten updaten.

Ik weet niet of de CrashFree BIOS van asus ook werkt zonder CPU. Valt ook nog te proberen.
Bedankt voor de tip! Heb besloten mijn huidige retour te sturen en een MSI moederbord te gebruiken die de 3000 series ondersteunt.

Ik laat hier weten of het probleem daarmee is opgelost (denk en hoop het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamboyant
Update: Ik heb de MSI B450 Max aangeschaft en vandaag ontvangen. Werkt meteen met mijn Ryzen 5 3600. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

met een bios update(kan de verkoper doen) had je een prima moederbordje aan de X370 prime-pro.
voor meer lezers, je bent niet afhankelijk van MSI MAX voor Ryzen 3000 ondersteuning. alleen moet je ff de verkoper vragen of het bord met de juiste bios komt, en anders laten updaten als je zelf geen geschikte cpu hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamboyant
Hackus schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:55:
met een bios update(kan de verkoper doen) had je een prima moederbordje aan de X370 prime-pro.
voor meer lezers, je bent niet afhankelijk van MSI MAX voor Ryzen 3000 ondersteuning. alleen moet je ff de verkoper vragen of het bord met de juiste bios komt, en anders laten updaten als je zelf geen geschikte cpu hebt.
Daar was ik mij bewust van, maar dit was de makkelijkste en snelste optie. Bedankt! :)
Pagina: 1