Toon posts:

[K-Lite Codec Pack] - Wat is ‘DC-Bass Source’?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de custom installatie (ik doe altijd aangepaste installaties om 3e partij malware te voorkomen) van K-Lite Codec Pack Full, zie ik de optie "DC-Base Source staan. Daarin staan 3 andere opties waaronder de benaming "Tracker".

Ik weet dat de standaard Media Player Classic geen mod/mid/xm en s3m bestanden kan afspelen.

Ik heb al een beetje rond gezocht om te kijken wat dit precies is, maar tot dusver geen duidelijkheid hierover. Weet iemand wat "DC-Base Source" inhoud, met als inhoud "Shoutcast","OptimFrog" en "Tracker"?

Shoutcast ken ik lichtelijk als zijnde een audio stream programma, maar dat is ook alles. OptimFrog zegt me helemaal niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/k-lite.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik google even op "DC-Base Source" en dit is het eerste antwoord: https://www.free-codecs.com/download/dc-bass_source_mod.htm
DC-Bass Source Mod is a continuation of the DCoder’s Bass Source Filter (...)
Kortom, het zou er al jaren in (moeten) zitten. Dat gezegd hebbende, kan ik me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst naar een codec-pack heb moeten grijpen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt wel een uitdrukking van "Wij van WC-Eend bieden u aan een vernieuwde versie van WC-Eend"..

Maar het zou wel prettig zijn als MPC ook mod, xm en s3m bestanden kon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kom je die formaten tegen dan? Het zijn zeer exotische extenties die zelden gebruikt worden. Mod ken ik nog van heul vroeger, toen MS DOS nog modern was.

Met Google vind je al snel genoeg wat die feature betekend en wat het bevat. Denk je er ooit gebruik van te moeten maken? Ik denk 't niet.

Daarnaast, wat is er mis met vlc? Ik zie eigenlijk niemand meer met codecs rommelen. Alles is toch H.264/H.265 en de veelgebruikte containers (mp4 en mkv) worden standaard ondersteund door Windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte voorheen ook altijd VLC, maar er was iets met VLC dat VLC niet kon en MPC wel, en het gekke is ik weet niet meer precies wat het was, maar wat het ook was deze feature die in VLC ontbrak vond ik zo mega irritant om over te switchen naar de K-Lite Codec Pack Full.

Overigens WinAmp kan de XM, S3M en MOD files nog weel afspelen, maar ik wil niet als ik in explorer een mod file aan klik dat hij WinAmp opent, want dan is de playlist ineens foetsie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat laatste kan je natuurlijk prima oplossen door de manier van openen iets aan te passen. Dat zou met Wiinamp prima moeten kunnen. Het is prima in staat om meerdere playlists te hebben waar je tussen kan wisselen. Het is dus een non-argument om voor K-lite codecs te gaan.

Punt van VLC is mogelijk subtitel gerelateerd. Het werd (wordt nog steeds?) iig door veel anime groepen afgeraden om te gebruiken, omdat veel van de effecten en plaatsing die werd gedaan niet werkte in VLC.

Geef VLC iig weer eens een kans. Wie weet kom je weer achter dat ene puntje en anders kan je blij zijn dat het is opgelost.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1