Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IanRvE
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-03 00:32
Beste Tweakers,

Ik wil graag de duale opleiding HBO-ICT Cybersecurity & Cloud gaan volgen aan de hogeschool van Utrecht. Nu luidt mijn vraag: is dit mogelijk met alleen een HAVO-diploma en zonder IT werkervaring?

Op de site van de HU staat dat je met een HAVO-diploma toelaatbaar bent, maar het is me niet duidelijk of je wél of geen IT werkervaring/diepgaande voorkennis moet hebben.

Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag, bij voorbaat dank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:53

jgj82

Ja, maar = nee

Wat dacht je ervan om de school eens te benaderen? Ik stond twee jaar geleden voor dezelfde vraag en heb gewoon een gesprek aangevraagd.. Tweede jaars deeltijd Elektrotechniek ondertussen op de HAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jgj82 schreef op maandag 2 december 2019 @ 01:00:
Wat dacht je ervan om de school eens te benaderen? Ik stond twee jaar geleden voor dezelfde vraag en heb gewoon een gesprek aangevraagd.. Tweede jaars deeltijd Elektrotechniek ondertussen op de HAN.
Dit, maar over het algemeen is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildNoob
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-04 11:43
Ik zit nu het eerste jaar van de opleiding met een vooropleiding (mbo 4 systeembeheerder + CCNA). Het is in theorie mogelijk, alleen je start gelijk met een baan (ik weet niet hoe het is zonder opleiding). En je moet ook een bedrijf vinden die jouw wilt aannemen. Ik denk dat je het heel zwaar gaat krijgen (in het eerste jaar vergeleken met de rest) omdat je geen voorkennis hebt en omdat ongeveer 90% voorkennis heeft wordt de stof soms sneller uitgelegd dan normaal..

Edit: toevoegingen toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door BuildNoob op 02-12-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilcoocie
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik ben zelf ook begonnen aan deze opleiding (wel met een MBO 4 systeembeheer + werkervaring) achtergrond.
Persoonlijk heb ik het werken + leren erg overschat. Ik ben van mening dat je echt wel zelf (alvast) kunt inlezen/ dingen proberen.
De stof wordt erg snel behandeld en zonder enige kennis van zaken kan dit zwaar tegen vallen!
Zover bekend, als je een MBO4 systeembeheer studie hebt gedaan, kun je gebruik maken van JobInTheCloud (dit is puur een bemiddelaar. In mijn klas zijn er ook Duaal studenten begonnen buiten JobInTheCloud en/of MBO4 systeembeheer voorkennis.
Mocht je vragen hebben.
Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
https://www.hu.nl/deeltij...gineering-duaal/toelating

Je moet dus een gerelateerde werkgever hebben voor de duale opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dejagan schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:53:
https://www.hu.nl/deeltij...gineering-duaal/toelating

Je moet dus een gerelateerde werkgever hebben voor de duale opleiding.
Je kan het ook anders doen, er zijn werkgevers die een duaal opleiding aanbieden, dan heb je meteen een werkplek :) , alleen is de keus qua opleiding dan wel beperkt.

offtopic:
* Raven baalt ervan niet toegelaten te zijn :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1025947

Voor havisten en vwo-ers is door de Cloud IT Academy in samenwerking met de HU een speciaal programma ontwikkeld. In het eerste half jaar (eerste semester) volg je de HBO opleiding vijf dagen in de week. In het tweede semester volg je drie of vier dagen in de week de HBO opleiding Cyber Security & Cloud bij Hogeschool Utrecht. Daarnaast loop je één of twee dagen in de week stage bij een van onze bedrijven. In het tweede jaar volg je hetzelfde duale programma als de overige studenten. Twee dagen naar de HU en drie dagen aan het werk (salaris en contract). Zie ook https://jobinthecloud.nl/Baan-HBO-Opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 1025947 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:25:
Voor havisten en vwo-ers is door de Cloud IT Academy in samenwerking met de HU een speciaal programma ontwikkeld. In het eerste half jaar (eerste semester) volg je de HBO opleiding vijf dagen in de week. In het tweede semester volg je drie of vier dagen in de week de HBO opleiding Cyber Security & Cloud bij Hogeschool Utrecht. Daarnaast loop je één of twee dagen in de week stage bij een van onze bedrijven. In het tweede jaar volg je hetzelfde duale programma als de overige studenten. Twee dagen naar de HU en drie dagen aan het werk (salaris en contract). Zie ook https://jobinthecloud.nl/Baan-HBO-Opleiding
offtopic:
@Anoniem: 1025947 Zijn dat bedrijven die, in tegenstelling tot die van het duaal traject wat ik in mijn vorige bericht noemde, niet moeilijk doen wanneer (en waarom) er sprake is van een wajong-uitkering? Ik ben namelijk nog altijd op zoek naar een duaal ict traject die ik na het dit schooljaar hopelijk afronden van het vwo kan, of beter gezegd mag, doen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1