Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1295588

Topicstarter
Ik heb een intel i7 2600 (2011) met de stock koeler. Deze wordt bij het gamen 90+ graden. Ik heb de thermal paste onlangs vervangen, daarvoor was de cpu 99 graden. Idle is de temperatuur 45-50 graden. Heeft het nut om hier een grote koeler op te zetten aangezien mij deze temperaturen nogal hoog.

Bij league of legenda is de temperatuur midden 70. Bij pubg/csgo/far cry 5 gaat de cpu de 90 graden over. Mijn gtx970 wordt niet warmer dan 65 graden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:50
Een towerkoeler kan zeker nut hebben. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B is een zeer goede optie mits deze in de behuizing past. Welk merk en type behuizing heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Zorg ook voor goede luchtstroom door je kast heen. Dus een goede aanvoer van koele lucht en goede afvoer van de warme lucht.

Als de enge ventilatoren die van je cpu koeler en videokaart zijn dan gaat het nooit wat worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14

Nemesizz

Untouchable

Heel vaak worden die Intel stock koelers verkeerd geïnstalleerd.

Vaak gemaakte fout is de push-pins weer in de unlock stand draaien waardoor de koeler los zit en temperaturen van 90+ ºC veroorzaken.

Ook moeten de push-pins in de locked positie staan als je ze op het bord drukt (ook een vaak gemaakte fout, in de unlock stand door het bord drukken en dan pas in de locked positie, dat werkt ook niet en zit je koeler ook los).

Misschien dat je een foto kan plaatsen van de koeler (waar de pushpins duidelijk te zien zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
Als de koeler goed op de cpu zit en de temperatuur niet omlaag wil, zou het dan niet handiger zijn om een goedkoop (tweedehands) moederbord en cpu upgradesetje te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:32

br00ky

Moderator Harde Waren
@sj0nsj44k, als TS verder tevreden is met de prestaties, waarom dan upgraden of koop jij ook een nieuwe auto als je ruitenwisser stuk is?

Verder eens met hierboven, check of je koeler echt wel goed zit. Hoeveel koelpasta heb je erop gedaan? Niets? Een dikke laag of de aanbevolen erwt/rijstkorrel?

Als die allemaal in orde is maar je temps zijn nog steeds through the roof, dan kan een aftermarket koeler zoals Uszka voorstelt een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

br00ky schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:41:
@sj0nsj44k, als TS verder tevreden is met de prestaties, waarom dan upgraden of koop jij ook een nieuwe auto als je ruitenwisser stuk is?

Verder eens met hierboven, check of je koeler echt wel goed zit. Hoeveel koelpasta heb je erop gedaan? Niets? Een dikke laag of de aanbevolen erwt/rijstkorrel?

Als die allemaal in orde is maar je temps zijn nog steeds through the roof, dan kan een aftermarket koeler zoals Uszka voorstelt een uitkomst zijn.
Eens met bovenstaande.
Maar opzich zijn intel koelers geen rocketscience, Een blok ijzer en een ronddraaiende ventilator.

dat blok ijzer kan niet stuk, hoogstens verstopt met stof.
en een fan die niet ronddraait moet je zo kunnen detecteren.

Dus ik zou wel even kijken of je kunt achterhalen waar het fout gaat. Kan ook nog gewoon zijn dat de sensor zelf verkeerde waarden aangeeft.

Merk je dat de processor terugklokt of crasht ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1