Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Updaten Lightroom in Windows 8.1?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Het zal wel aan mijn noobheid liggen, maar ik snap iets niet. Ik gebruik Lightroom Classic cc, zowel op een desktopje (HP8300 Elite SFF) met Win 7 Pro als op een (ook niet zo jonge) Asus K55V laptop met Win 8.1. Goed genoeg voor mij, maar waar Lightroom op het desktopje de laatste updates (ver 9.0 met de textures-slider) installeert, wil de laptop niet verder gaan dan LR 7.3 - zonder texture-slider.

In plaats daarvan adviseert LR mij om of Windows 7 SP 1 te installeren, of door te gaan naar Windows 10.

In dat laatste heb ik niet zo'n zin - toch al gauw weer €100 aan licentiekosten - , en Windows 7 SP 1 installeren in Windows 8 lijkt mij ook wat curieus. Wat kan ik doen om mijn laptop-Lightroom op hetzelfde niveau als mijn laptopLightroom te krijgen?

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders

Beste antwoord (via bobcom op 06-12-2019 22:00)

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-12 20:58
Windows 8.1 kun je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.
https://www.zdnet.com/art...-free-windows-10-upgrade/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-12 20:58
Windows 8.1 kun je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.
https://www.zdnet.com/art...-free-windows-10-upgrade/

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:49

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je loopt aan tegen het W8 issue dat veel fabrikanten domweg W8/8.1 niet meer ondersteunen. Nu kan je gelukkig nog gratis upgraden naar Windows 10.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

en Windows 7 SP 1 installeren in Windows 8 lijkt mij ook wat curieus. Wat kan ik doen om mijn laptop-Lightroom op hetzelfde niveau als mijn laptopLightroom te krijgen?
Je laptop heeft toch w7? Dus hij adviseert om service pack 1 te installeren (wat ik sowieso aanraad als je dat nog niet hebt). Dus hoe kom je daar bij?

Edit spuit 11. Ik denk dat Adobe een check doet op W8 en dan vawege de upgrade mogelijkheid maar zegt dat je moet upgraden. Met Windows 7 gaat dat niet zo makkelijk en geven ze geen melding maar in plaats daarvan stopt de ondersteuning gewoon een keer helemaal.

Ventieldopje wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:12 (28%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• bobcom
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Ventieldopje schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:10:
[...]

Je laptop heeft toch w7? Dus hij adviseert om service pack 1 te installeren (wat ik sowieso aanraad als je dat nog niet hebt). Dus hoe kom je daar bij?

Edit spuit 11. Ik denk dat Adobe een check doet op W8 en dan vawege de upgrade mogelijkheid maar zegt dat je moet upgraden. Met Windows 7 gaat dat niet zo makkelijk en geven ze geen melding maar in plaats daarvan stopt de ondersteuning gewoon een keer helemaal.
Had'ie dat maar! Er zit Win 8.1 op - van aankoop af - en afaik kan je dan niet via Win 7 naar SP 1. Ik heb al een keer ge-upgraded naar W10, maar daarmee kreeg ik zoveel gelazer in mijn simpele thuisnetwerkje dat ik (op advies van een netwerkmeneer) terug gegaan ben naar Win 8. Maar het lijkt erop dat ik zal moeten kiezen of delen: naar Win 10 langs de door @wappiewappie genoemde weg of vrede hebben met het feit dat ik alleen maar veel, en niet alles van LR heb.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

bobcom schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:09:
[...]

Had'ie dat maar! Er zit Win 8.1 op - van aankoop af - en afaik kan je dan niet via Win 7 naar SP 1. Ik heb al een keer ge-upgraded naar W10, maar daarmee kreeg ik zoveel gelazer in mijn simpele thuisnetwerkje dat ik (op advies van een netwerkmeneer) terug gegaan ben naar Win 8. Maar het lijkt erop dat ik zal moeten kiezen of delen: naar Win 10 langs de door @wappiewappie genoemde weg of vrede hebben met het feit dat ik alleen maar veel, en niet alles van LR heb.
Huh, nee dit heeft niks met W7 SP1 te maken en dat wordt ook helemaal niet bedoeld :? Ik las verkeerd en dacht dat je laptop W7 had zonder SP1. Dan zou de oplossing simpel zijn en SP1 installeren maar ik las dus verkeerd, op je laptop met W7 werkt alles al naar behoren maar op de gene met W8.1 niet.

Dus, wat je zou kunnen doen is W7 er op zetten net zoals je andere laptop met als consequentie dat je geen updates meer zal ontvangen en je laptop potentieel zo lek is als een mandje. Ook steeds meer software zal ondersteuning voor W7 stopzetten als het aan Microsoft ligt.

Andere optie (zou ik aanraden) is om W10 er schoon op te installeren en het probleem met je thuisnetwerk is waarschijnlijk te wijten aan de ondersteuning voor SMB1 die uit staat. Die kun je makkelijk inschakelen in W10 en dan kun je o.a. weer verbinden met een NAS bijvoorbeeld. Dat is het enige qua netwerken wat ik zo kan bedenken dat niet out of the box werkt bij W10.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Merlijn_merlin
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ik zit met hetzelfde probleem op mijn windows 8.1 pc (neenee wil niet aan de windows 10 of 7) ; wil best adobe cc huren maar niet de cc 2019/2020

Geen mogelijkheid om de adobe cc 2018 bij Adobe te verkrijgen, alleen illegaal!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• bobcom
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
@wappiewappie Heb de gok gewaagd en de adviezen op de link die je gaf opgevolgd. Resultaat: een schone Win10 laptop en de laatste upgrades -dates van LR. Geen last met netwerk, gelukkig.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True