Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-01-2021
Hallo ik had een vraag of ik de UPS die ik net aangeschaft heb moet aansluiten op de master, na 5 of 6 uur is er nog geen verschil in het laadniveau van de accu's. :? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Ik heb het al door (het klepje gevonden en batterijen omgedraaid.

Wat ik me nu afvraag hoe het zit met de aansluitingen, er zitten twee masters op, hierop kan op elke een aander apparaat aangesloten worden die dan reageert op de master (tot zover alles duidelijk). Mn vraag is kan ik de PC als master instellen en bv mn Synology als aangesloten op deze poort, of andersom op moet ik beide apparaten als master zien.
Tevens zitten er vier zwarte aansluitingen onder die me nog niet helemaal duidelijk zijn, is dit voor apparatuur wat niet zo belangrijk is? (lampen of laders voor bv phone of tablet).

[ Voor 80% gewijzigd door Mondriaan1 op 01-12-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Apparaten die altijd aan moeten blijven moeten op de master outlet.
Apparaten die uit mogen gaan als de PC uit gaat, kunnen beter op de slave outlet. (Denk hierbij aan een monitor en speakerset)

Een NAS, netwerk switch of server moeten op de master als je niet wilt dat deze uit gaan als je de PC afsluit. Omdat deze UPS maar één master outlet heeft, heb je dus een stekkerdoos nodig met de juiste aansluitingen.

Deze UPS heeft maar twee kleine accu's, dus het is beter om voor de NAS en netwerkapparatuur een eigen UPS te gebruiken, anders is de accu binnen no-time leeg bij een stroomstoring.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een UPS met loodaccu's kan tot 24 uur nodig hebben om op te laden trouwens. (Reactie op je eerste vraag)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Dank je wel.