Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme meter 3 fasen plaatsen en teruglevering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:17
Morgen komen ze voor de 3e keer langs om een slimme elektra (en gas) meter te plaatsen. De vorige 2 keer heb ik geweigerd, omdat ik nu nog een mooie ferrarismeter heb.
Ik zit bij Enexis en zag op het afgekeurde meter overzicht dat mijn meter er nu ook op staat en in 2019 afgekeurd is. Dus ik zit er aan te denken om de nieuwe meter nu maar te accepteren, omdat ik er toch een keer aan moet geloven.

Ik vraag me nog 1 ding af en dat is of de nieuwe slimme meters echt op 3 fasen het verbruik en teruglevering salderen. Ik heb een 3 fasen omvormer.
Wat ik dus niet wil is dat mijn teruglevering gaat oplopen als ik bv 1000 kwh aan het opwekken ben en tegelijk 1000 kwh gebruik op 1 van de fases.
Ik begreep dat in het verleden dan zowel teruglevertelwerk met 1000 kwh oploopt als het verbruik telwerk. Dit zal nadeling voor me zijn en ik wil dat het huidige vebruik direct wordt gesaldeerd met de opbrengst.

Ik lees op verschillende fora dat nog steeds 'verkeerde' 3 fase slimme meters in omloop zijn. Heeft iemand een antwoord voor me?
Of zouden jullie gewoon blijven weigeren als het nog een keer lukt 8) ?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Alle reacties

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:58
Er zijn inderdaad verkeerde 3 fase slimme meters in de omloop.
Van wat ik vernomen heb zouden ze dit remote kunnen aanpassen bij sommige slimme meters. (Dus ook later aan/uit zetten.) Bij een kennis van mij hebben ze de gehele meter vervangen vanwege dit geneuzel. Gelukkig omdat de regels nu nog aan onze kant staan.

Neem gewoon een echte domme moderne meter, ben je van het meeste gezeur af.

Van sommige websites heb ik vernomen dat Wiebes, dit wil aanpassen als de saldeerregels worden gewijzigd. (aanzetten dus)

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 01-12-2019 16:55 ]

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Ik zou gewoon nog een keer weigeren.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ah maakt niet veel uit, ik heb nu ruim een jaar een slimme en vind het wel makkelijk dat je via een online portal kan zien hoe de meter het allemaal ziet. Meterstanden komen ook automatisch elke dag bij greenchoice.

Hij doet over de fasen salderen, dus zolang je meer opwekt dan je verbruikt lopen er geen verbruik tellers.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• VivaAtloni
Ok thx. Ik had gehoopt dat er wellicht ervaringsdeskundigen zijn die onlangs een 3 fasen slimme meter van Enexis geplaatst hebben gekregen.

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

VivaAtloni schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:46:
Ok thx. Ik had gehoopt dat er wellicht ervaringsdeskundigen zijn die onlangs een 3 fasen slimme meter van Enexis geplaatst hebben gekregen.
Wat vind je ervan om bij Enexis te informeren naar het merk en type 3-fase meter wat ze bij jouw willen plaatsen? - Dan kan je zelf op Internet naar de eigenschappen (problemen?) informeren en natuurlijk hier ook naar passende ervaringen vragen. Lijkt je dit wat?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Rol-Co

Rol-Co

VivaAtloni schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:46:
Hier stedin maar dat maakt weinig verschil. Enige is dat je foto's maakt van je huidige meter en standen, en opletten dat je een dsm 5.0 meter krijgt of nieuwer en niet een oud ding of zoiets.

https://www.mupload.nl/img/5oxzww6s.jpeg

• VivaAtloni
dunklefaser schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:09:
[...]

Wat vind je ervan om bij Enexis te informeren naar het merk en type 3-fase meter wat ze bij jouw willen plaatsen? - Dan kan je zelf op Internet naar de eigenschappen (problemen?) informeren en natuurlijk hier ook naar passende ervaringen vragen. Lijkt je dit wat?
Dank je. Uiteraard was dit de beste oplossing. Spijtig genoeg zag ik gisteren pas de brief van Enexis (had mijn vrouw open gemaakt vorige week) en in het weekend is er geen contact mogelijk.
Morgen tussen 10.00 en 12.00 komen ze en mijn idee was al om morgenvroeg om 9.00 direct te bellen.

Zo zie je maar. Vaak zijn zaken anders dan je denkt, dus trek niet te snel een ordeel.

• VivaAtloni
Rol-Co schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:
[...]

Hier stedin maar dat maakt weinig verschil. Enige is dat je foto's maakt van je huidige meter en standen, en opletten dat je een dsm 5.0 meter krijgt of nieuwer en niet een oud ding of zoiets.

[Afbeelding]
Ok dus deze Iskra SMR 5.0 AM550-TD2 is een goede. Dat helpt, dan weet ik waar ik op moet letten (misschien heeft de monteur wel meerdere merken bij zich).

• Rol-Co

Rol-Co

VivaAtloni schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:39:
[...]

Ok dus deze Iskra SMR 5.0 AM550-TD2 is een goede. Dat helpt, dan weet ik waar ik op moet letten (misschien heeft de monteur wel meerdere merken bij zich).
Op de site staat:
Keuze metertype
Als wij een slimme meter bij u installeren, kiezen wij het merk en metertype dat we bij u plaatsen. Hierbij houden wij rekening met uw aansluiting, uw situatie en technische (on)mogelijkheden.
https://www.enexis.nl/con...eter-wisselen-bij-u-thuis

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik zit in Enexis gebied en heb in Juni is er een 3-fase meter geplaats (ik ging van 1-fase naar 3-fase maar had al een slimme meter),monteur vertelde dat bij Enixis alleen nu nog de Sagemcom T210-D werd geplaatst.
Ik weet niet of dat voor heel NL geld waar Enexis zit of alleen hier in Zuid-Limburg.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:37
Wat je krijgt is een digitale meer. Die zijn er dom en slim. Dat is de keuze die je hebt. Niet alle digitale meters zijn slim. Alle slimme meters zijn wel digitaal.

[ Voor 29% gewijzigd door No Hands op 01-12-2019 21:08 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• VivaAtloni
Even een update. Weigeren is weer prima gelukt, dus ik kijk het nog weer even aan.

Pagina: 1