Ik heb thuis een Canon MG8150 printer staan, inmiddels al acht jaar in gebruik.
Deze printer is via wifi verbonden met het thuisnetwerk.
Sinds twee weken blijven de printopdrachten in de taken wachtrij hangen.
Software ; op de laptops is WIndows 10 Home geïnstalleerd, versie1809.
De printer wordt via de driver van Canon (MG8100) aangestuurd.
Tussen de printer en het acces point zit circa 5 meter, zonder muur. De verbinding is normaliter zeer stabiel.
Het netwerk wordt beheerd met een acces point van Asus, type RT-N66U met firmware 3.0.0.4.382_51640.
Het acces point heeft een aparte SSID voor het 2,4 GHz als voor het 5 GHz netwerk. De printer wordt met de 2,4 GHz versie verbonden.
Als ik handmatig de netwerkinstellingen opnieuw instel begint de takenwachtrij soms weer te lopen, na een paar minuten blijven de opdrachten echter weer hangen.
In de clientlijst van het acces point zie je de printer dan ook niet meer actief staan.
Waar kan dit probleem door veroorzaakt worden?
Is het een netwerk issue, een printer issue of een driver issue?
Deze printer is via wifi verbonden met het thuisnetwerk.
Sinds twee weken blijven de printopdrachten in de taken wachtrij hangen.
Software ; op de laptops is WIndows 10 Home geïnstalleerd, versie1809.
De printer wordt via de driver van Canon (MG8100) aangestuurd.
Tussen de printer en het acces point zit circa 5 meter, zonder muur. De verbinding is normaliter zeer stabiel.
Het netwerk wordt beheerd met een acces point van Asus, type RT-N66U met firmware 3.0.0.4.382_51640.
Het acces point heeft een aparte SSID voor het 2,4 GHz als voor het 5 GHz netwerk. De printer wordt met de 2,4 GHz versie verbonden.
Als ik handmatig de netwerkinstellingen opnieuw instel begint de takenwachtrij soms weer te lopen, na een paar minuten blijven de opdrachten echter weer hangen.
In de clientlijst van het acces point zie je de printer dan ook niet meer actief staan.
Waar kan dit probleem door veroorzaakt worden?
Is het een netwerk issue, een printer issue of een driver issue?