Dag Allen,
Het is weer tijd voor een nieuw systeem. Het vorige dateert van 2015 ondertussen...
Deze keer wil ik toch de nodige aandacht besteden aan het uitzicht van het systeem, qua matching kleuren, RGB, enz.
Verder wil ik ook van start met waterkoeling. Dit is voor mij de 1ste keer. Door het bos zie ik de bomen echter niet meer.. De 'starterskits' vind ik nogal prijzig als ik deze vergelijk met losse componenten. Zouden jullie me ergens in de juiste richting kunnen duwen? Ben redelijk handig, dus hard tubing moet m.i. wel lukken.
Wat is dan een ideale case? Ook met oog op het vertikaal installeren van de GPU.
Openstaande vragen mbt onderstaande samenstelling:
Voornamelijk gamen. Mijn scherm is een Predator Z35P met Gsync. Zou graag mijn fps >100 houden om zo het beste eruit te halen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een limiet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben allergisch voor lawaai vanuit mijn case... Audio is ook heel belangrijk voor mij. Vandaar mijn keuze voor een MB met DAC up functie.
Ga je overklokken?
De ruimte ervoor dient aanwezig te zijn. Maar zoals ik het begrijp zitten de componenten van deze generatie al bijna tegen hun limiet standaard geklocked
Alvast bedankt voor de input!!
Het is weer tijd voor een nieuw systeem. Het vorige dateert van 2015 ondertussen...
Deze keer wil ik toch de nodige aandacht besteden aan het uitzicht van het systeem, qua matching kleuren, RGB, enz.
Verder wil ik ook van start met waterkoeling. Dit is voor mij de 1ste keer. Door het bos zie ik de bomen echter niet meer.. De 'starterskits' vind ik nogal prijzig als ik deze vergelijk met losse componenten. Zouden jullie me ergens in de juiste richting kunnen duwen? Ben redelijk handig, dus hard tubing moet m.i. wel lukken.
Wat is dan een ideale case? Ook met oog op het vertikaal installeren van de GPU.
Openstaande vragen mbt onderstaande samenstelling:
- RAM, modules van 4GB of 8GB performance? Dual channel met 4 stuks?
- RTX 2080 ti; nuttig om een non reference kaart te nemen? Ik lees dat je beter een reference card zou nemen? Daar Nvidia de beste chips voor zijn reference cards zou houden met oog op overclocken? Klopt dit verhaal?
- Moederbord verschil tussen Master en Ultra? Het prijsverschil is me niet helemaal duidelijk
Voornamelijk gamen. Mijn scherm is een Predator Z35P met Gsync. Zou graag mijn fps >100 houden om zo het beste eruit te halen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een limiet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben allergisch voor lawaai vanuit mijn case... Audio is ook heel belangrijk voor mij. Vandaar mijn keuze voor een MB met DAC up functie.
Ga je overklokken?
De ruimte ervoor dient aanwezig te zijn. Maar zoals ik het begrijp zitten de componenten van deze generatie al bijna tegen hun limiet standaard geklocked
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 375,- | € 375,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Master | € 288,05 | € 288,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D iChill GeForce RTX 2080 Ti Black | € 1.299,- | € 1.299,- |
| 1 | Geluidskaarten | Creative Sound BlasterX G6 | € 136,- | € 136,- |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 83,99 | € 167,98 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX850 V2 | € 129,90 | € 129,90 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 289,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.905,63 | ||
Alvast bedankt voor de input!!