Vraag

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56
Vreemd toch dat er geen kleine Android toestellen bestaan, ik vind het erg fijn om met één hand mijn toestel te kunnen bedienen maar dat is met de toestellen van vandaag niet mogelijk.

Het laatste toestel wat ik erg fijn vond was de Samsung Galaxy S4 mini; deze kon je nog updaten met CyanogenMod en LineageOS. Maar helaas wordt ie niet meer officeel ondersteund.
Lekker klein met zijn 4.3 inch scherm
Lengte 125 mm
Breedte 61 mm

Dat is net wat kleiner nog dan een iPhone 6
Lengte 138,1 mm
Breedte 67 mm

Deze heb ik van het werk en vind ik ook erg fijn in de hand liggen.

Ik zou dus graag ook een klein Android toestel willen, het liefst met de volgende specs in volgorde van belangrijkheid
  • kleiner of gelijk aan 138,1 X 67 mm
  • Android One
  • USB-C (quickcharge)
  • op zijn minst een Qualcomm Snapdragon 660
  • 802.11ac
  • 3 GB geheugen
  • NFC
  • Goede camera
  • Dat ie werkt met Andoid Auto
  • SD-Card slot
  • 802.11ac
  • Mag best wat dikker zijn als daardoor de accu capaciteit op twee dagen komt te staan

Beste antwoord (via iTmen79 op 15-12-2019 09:52)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
De Sony Xperia XZ-2 is de compactste Android telefoon met best goede specs.

Maar.... wij hebben inmiddels 3 overleden Xperia's liggen inclusief de XZ-2. Ze gaan op een gegeven moment allemaal kuren vertonen. 2 willen gewoon niet meer starten, die hangen op het start scherm. Niks aan te doen, ander toestel kopen.

De XZ-2 stopte met de microfoons. Na 4 maanden (ondanks garantie) nog steeds geen oplossing.

Overigens vind ik de XZ-2 ook nog steeds een koelkast. Er bestaan gewoon geen compacte telefoons meer, je moet met zo'n baksteen rondlopen tegenwoordig. Voor de jeugd is dat niet erg, want die handen zijn toch al vergroeid met het toestel. Voor zo'n ouwe sok als ik die af en toe een keer kijkt en niet zo'n broek met van die zakken aan de zijkant heeft, moet het comfortabel in de gewone broekzak passen.

Alle reacties

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-11 21:01

The Wizard

Moderator Mobile
Afsplitsing van andere topic

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Kimovil.com en dan je eisen invoeren.

Ik denk dat enkel de Sony Compacts iets voor je kunnen zijn. De vraag naar kleine telefoons is blijkbaar te klein.

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb onlangs de Galaxy A40 gekocht. Zeer kleine bezels met een 5'9" scherm. Hardware werkt vlot, NFC, 3gig ram en weegt amper 140 gram.

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Volgens mij kun je al je wensen invoeren in de pricewatch hier op de site. Ik zou dat eens doen en kijken wat eruit komt een dan kijken in hoeverre de telefoon (s) aansluit (en) bij jouw wensen. Zo niet, dan wat wensen laten vallen.
Het is nu eenmaal zo dat telefoons steeds groter worden. Ik vind het een kwestie van wennen. Ik zou niet meer anders willen en zitten turen op een klein scherm.
Edit: o.b.v jouw wensen komt er geen enkele telefoon naar voren.. je zult denk ik dus wat bij moeten stellen en voor jezelf afwegen wat het zwaarste weegt: de afmeting? De soc? De 3 GB werkgeheugen?

[ Voor 20% gewijzigd door croschou op 01-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
De Sony Xperia XZ-2 is de compactste Android telefoon met best goede specs.

Maar.... wij hebben inmiddels 3 overleden Xperia's liggen inclusief de XZ-2. Ze gaan op een gegeven moment allemaal kuren vertonen. 2 willen gewoon niet meer starten, die hangen op het start scherm. Niks aan te doen, ander toestel kopen.

De XZ-2 stopte met de microfoons. Na 4 maanden (ondanks garantie) nog steeds geen oplossing.

Overigens vind ik de XZ-2 ook nog steeds een koelkast. Er bestaan gewoon geen compacte telefoons meer, je moet met zo'n baksteen rondlopen tegenwoordig. Voor de jeugd is dat niet erg, want die handen zijn toch al vergroeid met het toestel. Voor zo'n ouwe sok als ik die af en toe een keer kijkt en niet zo'n broek met van die zakken aan de zijkant heeft, moet het comfortabel in de gewone broekzak passen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.