Foto's uit iCloud naar Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:26
Ik wil foto's uit iCloud weghalen en opslaan op mijn Macbook of een externe HDD, dat wil ik in 1 handeling doen. Dus eigenlijk, knippen in Foto's en plakken in de gewenste map op Macbook of externe HDD.
Dit lijkt voor mij onmogelijk te zijn.

Ik heb een iPhone 6S, verse update naar laatste software. Macbook, ook verse update en laatste software.

Slepen, importeren, exporteren, kabeltjes, 1 voor 1 verplaatsen en dan de originelen weer uit Foto's weghalen. Dat is allemaal enorm veel werk wat echt handiger moet kunnen.
Ik verwacht te kunnen selecteren in Foto's, hele selectie naar een map te slepen, daar los te laten en dan staan ze in de map en zijn ze weg uit foto's/iCloud.

Kan dit of zoek ik iets wat onmogelijk is?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Beste antwoord (via No Hands op 02-12-2019 12:02)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon in "iCloud photos backup/verwijderen uit iCloud"

Dit topic heeft wel wat tips en trucs

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 01-12-2019 16:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dat is toch eigenlijk gewoon iCloud-foto's in de Instellingen uit zetten? Dan kun je ze daarna van je telefoon importeren via de Foto's app op je Mac.

Oh wacht, je wilt ze ook niet in de Foto's app hebben? Dan kun je ze óf in een ander fotoprogramma importeren óf via Foto's eerst exporteren en dan verwijderen.

Nog even een vraagje: waarom wil je dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
@Icephase Als ik iCloud foto's uitzet dan heb ik geen toegang meer tot alle iCloud foto's op al mijn apparaten.
Een gedeelte van mijn foto's hoeft niet voor altijd in iCloud te blijven, die wil ik gewoon op externe HDD. Dan zijn ze nog wel ergens waar ik er wat me kan als ik dat wil.
Dat het meer een gedeelte is maakt het ook lastig denk ik, als ik importeer dan is dat een selectie, maar importeren is altijd een kopie. Ik wil dat het bronbestand dan ook direct weg is end at lijkt niet te kunnen.
Mijn iPhone raakt vol, iCloud raakt vol. Ik moet er wat mee en weggooien wil ik niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon in "iCloud photos backup/verwijderen uit iCloud"

Dit topic heeft wel wat tips en trucs

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 01-12-2019 16:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 16:01
Je kunt via de app Fotolader de foto’s importeren in een map naar keuze. Fotolader zit standaard in MacOs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
yorroy schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:08:
Je kunt via de app Fotolader de foto’s importeren in een map naar keuze. Fotolader zit standaard in MacOs
Als ik het zo zie is fotolader ook gewoon een importeer ding en verwijdert het niet gelijk de originelen. Ik ga er eens mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 16:01
No Hands schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:35:
[...]

Als ik het zo zie is fotolader ook gewoon een importeer ding en verwijdert het niet gelijk de originelen. Ik ga er eens mee proberen.
Als het goed is kun je aanvinken dat de foto’s bewaard moeten worden op de iPhone

Pagina: 1