Monitor knippert soms zwart (RX 500 serie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Hallo mede tweakers,

Heb een systeem gebouwd met de volgende componenten:

i5 4670K @ 4ghz
Z87-HD3
12gb 1600mhz
RX 570 Pulse 4G
240gb ssd
Enermax 525 watt 80plus

Samsung Syncmaster P2770

Nou had ik het volgende:
Uit het niets bij video kijken of gewoon op de desktop springt het scherm op zwart en blijft uit en aan knipperen.
Nu heb ik de powerstates in wattman aangepast zodat ze niet meer switchen.
Dit lijkt tot nu toe goed te werken.
Is dit een veel voorkomend probleem met RX kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Wanneer heb je dat systeem gebouwd?
Waarom een voeding van bijna 12 jaar oud? Ook al was de kwaliteit goed, de betrouwbaarheid zal steeds minder worden. Kan zijn dat de voeding niet lekker meer om gaat met lage loads. Test eens met een andere voeding.
Komt het probleem ook voor als je de videokaart eruit haalt en de monitor op het moederbord aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
Heb dit systeem van de week in elkaar gezet.
Ik vind het leuk om 2ehands (niet meteen gek worden aub :-) ) onderdelen te kopen voor een goeie prijs en daar een tof systeem van te bouwen.
Prijs prestatie is erg interesant op deze manier. ( Met nieuwe onderdelen kan je even veel gedoe hebben weet ik uit ervaring......
Ja de voeding is inderdaad aan de behoorlijk oude kant, kwam ik later pas achter.....(wel een hoge kwaliteit voeding destijds.)
Ik had voordat ik de RX 570 had gekocht het systeem aan gesloten op de onboard hdmi en had toen ook een knipperend scherm, had m aangesloten op de televisie.

Maar goed, de knippering kwam zonet weer terug en dus heeft het aan passen van powerstates niet geholpen.

Een andere voeding heb ik momenteel ff niet liggen van rond 500 watt, wel een 350 watt maar dat zal te weinig zijn voor dit systeem gezien de i5 K cpu en de Gpu.

Zal het eens testen zonder de RX 570 binenkort.

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om met dit soort complicaties te worstelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rutger1977 op 01-12-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Tweedehands is absoluut fantastisch. Helemaal voor. Maar qua voeding kan je beter nieuw pakken. Zeker als je nieuwere generatie hardware eraan gaat hangen. Die kunnen nou eenmaal anders loads hebben dan de hardware uit de tijd van de voeding. Zoals Uszka aangeeft, de hardware is een stuk zuiniger geworden. De verschillende powerstates kunnen dan een probleem vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Systeem zal rond 250w max gebruiken dus een vrij recente 350w van behoorlijke kwaliteit en met 6+2 pins PEG zou voldoende moeten zijn.

Heb je het bios van het moederbord gereset naar default want weet jij veel wat de vorige eigenaar allemaal heeft uitgespookt. Misschien is er een nieuwere biosversie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
Ik heb een BeQuit L7 350 watt voeding liggen. (heeft een 6+2 pin peg aansluiting btw)
Is zo te zien ook een oudje...

Bios heb ik al geflashed naar de nieuwste versie: F8
En is ook daarmee terug gezet naar default waarna ik de cpu op 4ghz heb vast gezet en het geheugen ( crucial ballistix sport 1600) op 1800 en xmp heb gezet.
Ik ben vrij zeker dat het daar niet aan ligt aangezien het probleem is dat mijn monitor de connectie met de RX 570 even kwijt raakt en van beeld naar zwart blijft knipperen.

Thanx voor het mee denken iig guys!

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger1977 op 01-12-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger1977
Kleine maar alles zeggende update:

De voeding adapter van het beeldscherm raakt over verhit wat het probleem veroorzaakt.
Was laats al een beetje aan het rommelen met mn kabels en voelde dat de adapter vrij heet heet was maar dacht er verder niks van.
De monitor knipperde net weer en dacht laat de adapter even los halen van de stroom en af laten koelen daarna weer aangesloten en alles werkt prima..
Maar op zoek naar een nieuwe adapter nu.

Had ook even getest met de 350 watt BeQuit voeding en dat werkte trouwens prima.
Had een een 3dmark 11 benchmark gerunt en dat verliep vlekkeloos.....

Blij dat ik weet waar het m zit nu.

[ Voor 66% gewijzigd door Rutger1977 op 01-12-2019 18:23 ]

Pagina: 1