Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitstim
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05-2021
Hoi allemaal,

Mijn Chromecast Audio is (volgens mij) kapot. Ik vond hem na jaren weer en in mijn herinnering moet er een klein lampje gaan branden als ie aan is, en dat gebeurt niet. Heb meerdere kabels van stekker naar Chromecast geprobeerd (USB-data kabel?) maar er gebeurt niks. Ook het kabeltje van m'n Chromecast (video) geprobeerd, niks.
Nu heb ik een hele goedkope Bluetooth receiver gekocht, moet nog geleverd worden maar verwacht er niet veel van. Ik zou een kabel van TV naar versterker kunnen leggen en kunnen streamen via Chromecast (video) maar dat is omslachtig, kost veel stroom, tv moet aan...

M'n budget is zo'n €50 voor de complete 'oplossing'. Tenzij een mediaplayer het antwoord is? Budget is ietwat flexibel.

Ik wil dus muziek kunnen streamen van m'n laptop (Acer Swift SF114-32) of telefoon (oude Huawei uit 2016 dacht ik, type weet ik even niet) naar m'n NAD C370 versterker.

Ik heb vrij lang gezocht op het forum naar een soortgelijke vraag maar kon het niet 1 op 1 vinden.

Hopelijk kan iemand me verder helpen, alvast bedankt voor het lezen in ieder geval. Sorry als ik niet helemaal voldoe aan de voorwaarden voor het plaatsten van een topic maar dit is mijn 1e topic hier. Geweldige site en forum trouwens, fantastisch dat mensen elkaar zoveel helpen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wat voor bluethooth receiver heb je gekocht? Als het zo een Logitech ding is, daar heb ik best wel goede ervaring mee. Plus bluetooth is handig als je ook "oude" apparaten wil connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitstim
Oh ja excuus. Deze: https://www.bol.com/nl/p/...a=#product_specifications
Enige relevante specificatie die ik eruit kan halen is Bluetooth versie 3.1. Ik wil inderdaad m'n laptop/telefoon met m'n oude versterker (geen HDMI, USB, alleen AUX e.d.) connecten. Meeste wat ik dan zal gebruiken is Spotify. Las dat Bluetooth veel lager in kwaliteit is dan wifi maar ik ben niet zo kieskeurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zo'n WXAD-10 is een best complete oplossing, wel iets te duur.

Die kan muziek vanaf je telefoon afspelen (via netwerk) of Spotify connect/Deezer etc, Bluetooth, e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:21
die chromecast audio is volgens mij nog her en der op voorraad. Hier bijvoorbeeld

https://www.mymemory.co.uk/google-chromecast-audio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitstim
Accretion schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:04:
Zo'n WXAD-10 is een best complete oplossing, wel iets te duur.

Die kan muziek vanaf je telefoon afspelen (via netwerk) of Spotify connect/Deezer etc, Bluetooth, e.d.
Ja vind ik persoonlijk te duur om alleen muziek af te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitstim
aljooge schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:16:
die chromecast audio is volgens mij nog her en der op voorraad. Hier bijvoorbeeld

https://www.mymemory.co.uk/google-chromecast-audio.html
Hm ja is toch ook gewoon een optie misschien idd... weet jij of iemand hier wat voor kabel er precies tussen stekker en Chromecast audio zelf zit? Misschien doe ik daar iets fout met het proberen te vervangen van die kabel. Tussen Chromecast audio en stereo (RCA kabel) zit het goed volgens mij, althans de RCA kabel is goed, heb ik op een andere manier getest. Echt zo gek, ding doet he-le-maal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDiertens
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 01:04
Als je aangeeft dat er geen lampje brandt is er misschien echt wat stuk.
Kans is ook de de micro-USB aansluiting/kabel/adapter niet tof is. Een voedingsprobleem dus.
Voor de rest lijkt me die Chromecast Audio niet erg kwetsbaar. \
De uitgang is een gecombineerde analoge/optische - daar kan ook een probleem zijn.
Niet getreurd, zelf heb ik op een mini stereo op mijn werkkamer erg veel plezier van deze 4.2 bluetooth connector. Met 5-6 uur accuduur hoeft deze niet steeds aan de stroom;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitstim
PeterDiertens schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:12:
Als je aangeeft dat er geen lampje brandt is er misschien echt wat stuk.
Kans is ook de de micro-USB aansluiting/kabel/adapter niet tof is. Een voedingsprobleem dus.
Voor de rest lijkt me die Chromecast Audio niet erg kwetsbaar. \
De uitgang is een gecombineerde analoge/optische - daar kan ook een probleem zijn.
Niet getreurd, zelf heb ik op een mini stereo op mijn werkkamer erg veel plezier van deze 4.2 bluetooth connector. Met 5-6 uur accuduur hoeft deze niet steeds aan de stroom;
Nee die Chromecast leek me aardig hufterproof. Misschien nieuwe micro USB kabel proberen? Of nieuwe adapter (wat in het stopcontact gaat iig)? Hoe dan ook, mooi apparaatje wat je postte. Als m'n cheapo receiver van Bol het niet gaat doen goeie optie. Alleen benieuwd of geluidskwaliteit overeind blijft met bluetooth tov wifi.
Pagina: 1