Welke 5.1 of 7.1 speakers horen bij mij wensen?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laawim67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11-2020

Laawim67

Only for the best

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil gaan investeren in een nieuwe speaker set voor mijn Dolby Digital en DTS belevingen van films, series en ook geluidskwaliteit voor muziek mag niet ontbreken. Ik weet, je kunt het zo duur maken als je wil, maar wil hier proberen de discussie op gang te brengen en ervaringen te zoeken van mensen die dolby digital ervaren tussen de 1000 en 2000 euro. Ik zoek adviezen en merken van enigszins goede kwaliteit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Na jaren genoten te hebben van mijn JBL TLX 5000 (ooit rond de 900 euro) set, wil ik nu wat anders.
Ik heb nu de Denon Receiver AVR-3806 (kan ik die behouden voor hetgeen wat ik wil?).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets geprobeerd, ooit (lang geleden) weleens in een test ruimte gezeten met een prachtige B&W (Bower & Wilkinson) set. Die met de ronde Subwoofer. En na veel surf activiteiten op het WWW, zie ik KEF, Bose, B&W, JBL maar ook de voor mij nieuwe namen Teufel en Sonos voorbij komen? Ik wil wel wat kleiner in design en als het moet dan maar weer wat bombastischer zoals de JBL's die ik nu heb? Geluidskwaliteit is pro 1, design is pro 2, prijs kwaliteit is pro 1 & 2 _/-\o_ Ik las al wat reviews op Tweakers, maar kon nog niet de juiste vinden. Links zijn welkom...

Dank je eenieder die zijn ervaringen wil delen! ;w

Wimke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je specifiek gaat om Dolby Digital en DTS kan je je receiver gewoon behouden.

Je bent dus op zoek naar 5.1/7.1 speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect maar dit topic gaat nergens toe leiden. Dit wordt één grote opsomming met speakers die aan je budget voldoen. Waarbij geluidskwaliteit gigantisch subjectief is en er dus ook nooit een goed antwoord zal komen en je altijd zelf zal gaan moeten kijken en luisteren naar wat jij mooi vindt. Met een hele lijst met merken en types ben jij (deels) wel mee geholpen maar zo werkt het op GoT niet. Wij verwachten enige vorm van eigen onderzoek en inzet en zoals ik het lees ga je er nu heel blanco in. Als je je inleest kan je de vraag al beantwoorden of je de huidige receiver kan behouden of niet. Een simpele Google geeft aan wat DTS dan wel DD biedt en waar we nu staan met de hedendaagse vorm van deze codecs. Aan jou om te beslissen of dat genoeg is of niet.

Edit:
Genoeg topics op GoT waar men hun Home Cinema toont, daar kan je al het één en ander uit halen. Tevens zijn er binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies meerdere topics met (vrijwel) hetzelfde budget en meer eigen onderzoek die je ook als leidraad kan gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 01-12-2019 12:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.