Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie 1975
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-02 10:17
Ik heb sinds gister een Sennheiser PXC550. Mooi ding en gemakkelijk om te koppelen aan mijn android telefoon.
Ik zou het ook graag koppelen via bluetooth aan mijn laptop, maar daar stuit ik tegen een probleem.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/clmEra7.png

Hij vindt het wel maar geeft niet een headphone icoon weer, maar een soort smartphone icoontje.

Ik kan dus niet streamen naar de hoofdtelefoon. Wat doe ik fout?

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 01-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 491161

Heb je de koptelefoon in pairing mode gezet en daarna nogmaals op je laptop gekeken of die dan als headset verschijnt? Volgens de handleiding gaat de koptelefoon namelijk alleen de eerste keer in pairing mode aan, daarna probeert die te koppelen en moet je het met de hand in pairing mode zetten.

Anders zag ik ook dit nog:
Sennheiser devices typically utilize A2DP in order to provide optimal audio over Bluetooth. Most computers' Bluetooth chipsets do not support A2DP (though most smartphones and tablets do). Check your PC's Bluetooth chipset manufacturer's website to see if they offer a firmware upgrade to update the firmware on the Bluetooth chipset to support A2DP and then the computer will be compatible with the headset.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 491161 op 01-12-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 12:19
Ik had dit probleem ook en heb het op de onderstaande manier kunnen oplossen.

1. Rechtermuis op je bluetooth tray icoon en kiezen voor toevoegen bluetooth apparaat,
2. Pairen starten vanaf je koptelefoon,
3. PCX 550-II komt netjes in de "andere apparaten" lijst te staan als zijnde gekoppeld,
4. Klik onder "verwante instellingen" op "Apparaten en Printers"
5. Rechtsklikken op het icoon "PXC550-II" en kiezen voor "eigenschappen"
6. Kies voor tabblad "Services" en vink daar de de services aan die je ingeschakeld wilt hebben,
7. Druk op OK en geluid wordt direct ingeschakeld,
8. Pak een bakje koffie en geniet van PC geluid op je koptelefoon. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z1qj1pFV17cvTGx4fEYPpnds1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yHNXyRsmLqJUrWwcmvY47pJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grammie62
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
ik heb ook de PXC550 gekocht en gepaird met mijn laptop. Alleen schakelt mijn koptelefoon telkens uit, aan, maakt verbinding en gaat weer uit..etc.
Als ik de koptelefoon op mijn telefoon gebruik, heb ik dat probleem niet.
Stuurprogramma is gewoon intel wireless bluetooth, laatste versie
Iemand een suggestie?
Grammie62

• arjanjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 12:19
Hey,

heb je de stappen die ik opgesomd heb doorlopen? Zo ja, dan kijken of je de laatste firmware hebt (via de App op je telefoon) en vergeet ook niet te checken of de koptelefoon niet telkens wil verbinden met een andere apparaat (telefoon). dan krijg je hetzelfde als het getouwtrek tussen twee honden die vechten om een bot :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had laatst een soortgelijk geval met mijn JBL flip 4. Constant onderbrekingen. Bleek naast mijn android telefoon ook gepaired met een iphone die hem constant wilde benaderen. Op de iphone BT disconnected, probleem opgelost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilyET
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2021
Ik heb deze stappen doornomen, echter krijg ik bij Services geen opties om aan te klikken ;(
arjanjr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:18:
Ik had dit probleem ook en heb het op de onderstaande manier kunnen oplossen.

1. Rechtermuis op je bluetooth tray icoon en kiezen voor toevoegen bluetooth apparaat,
2. Pairen starten vanaf je koptelefoon,
3. PCX 550-II komt netjes in de "andere apparaten" lijst te staan als zijnde gekoppeld,
4. Klik onder "verwante instellingen" op "Apparaten en Printers"
5. Rechtsklikken op het icoon "PXC550-II" en kiezen voor "eigenschappen"
6. Kies voor tabblad "Services" en vink daar de de services aan die je ingeschakeld wilt hebben,
7. Druk op OK en geluid wordt direct ingeschakeld,
8. Pak een bakje koffie en geniet van PC geluid op je koptelefoon. oOo

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markoverklift
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:42
Ik heb wel dat als ik bijvoorbeeld naar Discord ga, dat dan m'n muziek gemute wordt. Is dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:49

Canis Lupus

Vosbot

Qua koppelen op Windows, wat bij mij geholpen heeft: USB kabel verbinden tijdens het Bluetooth koppelen.
Vraag me niet waarom, maar dit was de enige manier om het werkend te krijgen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJRas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Ook mij lukte het in eerste niet om de PXC 550-ii op de juiste manier te koppelen aan een Windows 10 laptop. Er verscheen LE-PXC 550-II in de lijst Andere apparaten en geen geluid uit de hoofdtelefoon.

Vervolgens de methode van "arjanjr" (andere apparaten" lijst - "verwante instellingen" op "Apparaten en Printers" - "eigenschappen" - tabblad "Services" etc etc) geprobeerd om er achter te komen dan ik geen enkele service zie verschijnen en dus ook niets kan instellen. (evenals LilyET beschrijft)

Daarom toch maar eens alle reacties goed gelezen.
En door de bijdrage van Anoniem: 491161 ben ik op het juiste spoor gezet want ik had namelijk de PXC 550-ii als eerste gepaired met mijn Smartphone. En na de eerste keer pairen doet deze Sennheiser het niet automatisch nog een keer. >:)

Dus mijn oplossing was de PXC 550-ii starten door de oorschelpen in juiste stand te roteren. De Pairing-knop (achterzijde rechter oorschelp) activeren en verder loopt het (2e) pairing proces probleemloos.
En verschijnt het juiste hoofdtelefoon-symbool onder Geluid in het windows BT-venster en met de naam PXC 550-ii (dus zonder LE)

Koppelen en wisselen tussen smartphone en laptop verloopt na 4 dagen gebruik en regelmatig wisselen tussen deze 2 apparaten probleemloos.

[ Voor 5% gewijzigd door FJRas op 27-11-2021 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuliaR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-06-2023
Bij mij lukte koppelen wel, maar gaf vervolgens geen geluid. Hieronder een linkje met instructies dat maximaal 1 minuut duurt, niet complex is en altijd bij mij werkt!

https://www.reddit.com/r/...ect_pxc550_to_windows_10/

"A lot of users of the headset PXC 550 (from Sennheiser) can connect wirelessly their device to their phone but not to their computer.

A lot of answers to this problem were simply to hold the "mode" button for 4 sec to enter pairing mode but it was still not enought for a lot of users.

The trick is to do everything in a specific order:

1- make sure the bluetooth of your computer is OFF (yes, off)

2- switch the headphones on

3- if the headphones aren't into pairing mode (if they were you would hear the voice saying so), maintain the mode button for 4 sec until it says its in pairing mode

4- activate bluetooth on your computer, then in the Parameters/Bluetooth devices and others, where you can activate/desactivate bluetooth, clic on "add a bluetooth device" and clic on "pxc-550" while making sure the headset is less than 20 cm away from your computer

5- congratulations it should work"
Pagina: 1