Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Led verlichting carport

Pagina: 1
Acties:

• Practics
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-12 07:32
Binnen kort wordt onze carport geplaatst en ik ga zelf de verlichting doen. Het plan was een carport van 3,5m breed bij 4,5m daar een 6 tal spots te plaatsen. Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem die bij schemer de lampen inschakelt op 20% en bij beweging x aantal minuten naar 100% schakelt en ook weer automatisch uitschakelt bij voldoende licht.

Nu komt het probleem, ik kan nergens in het consumenten gebeuren een schemerschakelaar vinden die de 'nachtkaars' functie ondersteund (de 20% stand bij schemer). Dus die ik een beroep op mijn mede tweakers die ongetwijfeld tegen het zelfde probleem zijn aangelopen.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:07
Even anders denken, al gedacht aan twee gescheiden systemen? Eentje met kleine lampjes die aan gaan bij schemer en eentje met grote lampen die aan gaan bij beweging?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn ook: simpelere apparaten. Dat je dan een minuutje of wat '120%' hebt zal vast verwaarloosbaar zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:12

Ethiron

Advocatus diaboli

Heb je al aan Philips Hue gedacht met een outdoor bewegingsmelder?

• grigori1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:21
Dit kan met Philips hue. Ik heb de lampen bij de voordeur zo geschakeld.

• bbbrumbrum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Schemerschakelaar die aan/uit doet. Daarbij een bewegingsschakelaar met relais die een potmeter/weerstand schakelt. Die hang je dan aan een LED driver met instelbare stroomsterkte dmv weerstand.
Dus indien schemer word de driver gevoed, standaard brand hij dan op 20%, bij beweging word een 2e weerstand in serie of parralel bijgeschakeld waardoor het setpoint van de driver veranderd naar bvb 100%.

Het dit bij mijn ouders in de garage ook zo gemaakt, werkt alweer een jaartje of 8.

bbbrumbrum wijzigde deze reactie 01-12-2019 13:27 (43%)

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-12 17:26
F_J_K schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:15:
Inderdaad, zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn ook: simpelere apparaten. Dat je dan een minuutje of wat '120%' hebt zal vast verwaarloosbaar zijn.
Inderdaad en dat hoeft niet eens, je kunt systeem 2 namelijk zo installeren dat hij slechts 80% van de gewenste lichtopbrengst geeft, omdat hij altijd samen met systeem 1 zal branden.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True