Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Nest Learning Thermostat installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Relevante software en hardware die ik gebruik
ThermoMaster VR 24T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gisteren een Google Nest Learning Thermostat aangeschaft. Vandaag geprobeerd aan te sluiten, maar je raad het al... Ik kom er niet uit.

Ik heb een ThermoMaster VR 24T CV.
Nu begrijp ik niet goed hoe dit nu aangesloten moet worden. Ik heb de Heatlink opgehangen 30cm van de CV, en de thermostaat in de woonkamer op de bestaande bedrading. Deze ook aangesloten rechtstreeks op de heatlink.
Ik heb hier ook geen stroom op kunnen krijgen van de CV zelf, maar via het gewone stroomnet. Hierop knipperde de heatlink blauw, en geeft se thermostaat foutcode H27.

Nu heb ik de oranje kabel op de OT1 gezet, en de gele op OT2. Hier kom ik nu niet meer verder, en heb alles in de oude staat hersteld.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Zie foto voor hoe de kroonstenen aangesloten zitten, en het patroon die op de handleiding staat.

Alle hulp word zeer gewaardeerd!

Foto van de CV: https://ibb.co/g6gFf5Q

Alle reacties

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Probleem 1: 8)7 Ik snapte echt niks van je foto, maar ik zie het nu, je hebt de kroontjes van plaats omgewisseld.

Probleem 2: Error H27? Weet je dat zeker? Indien ja... neem contact op met Google Nest support want dat is een undocumented error code.

Als je H72 bedoelt, dan heeft de Nest geen stroom. (er zit een kleine batterij in die de Nest een tijdje in leven kan houden)

Het is belangrijk dat als je de kabel gebruikt, dat je T1 op de heatlink aan sluit op T1 in de houder en T2 op T2.

Zie https://support.google.co.../answer/9248732?hl=nl-NL#

[ Voor 39% gewijzigd door sHELL op 01-12-2019 11:07 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Hoolz14
sHELL schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:41:
Probleem 1: 8)7 Ik snapte echt niks van je foto, maar ik zie het nu, je hebt de kroontjes van plaats omgewisseld.

Probleem 2: Error H27? Weet je dat zeker? Indien ja... neem contact op met Google Nest support want dat is een undocumented error code.

Als je H72 bedoelt, dan heeft de Nest geen stroom. (er zit een kleine batterij in die de Nest een tijdje in leven kan houden)

Het is belangrijk dat als je de kabel gebruikt, dat je T1 op de heatlink aan sluit op T1 in de houder en T2 op T2.

Zie https://support.google.co.../answer/9248732?hl=nl-NL#
Bedankt voor je reactie.

Ik bedoel inderdaad H72.

Ik ben even verder gaan speuren, en zat eigenlijk op de goede weg. Nu begrijp ik alleen niet hoe ik de N en de L moet aansluiten op de CV... Echt heel veel kan ik er ook niet over vinden hoe dit nu aan te sluiten. (voorbeelden).

Ook in de handleiding word ik er weinig wijs van..
Handleiding: https://www.gebruikershan...w-handleiding-555649.html

Waar zou ik die draden heen moeten brengen volgens jullie?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 22:02
Die N en L zijn toch gewoon 230V aansluitingen? Dus met een stekker vanuit een stopcontact? Volgens mij heeft jouw CV ketel geen 230V aansluiting die je zou kunnen gebruiken.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Gewoon stroom?

https://www.allekabels.nl...pOqpMnfh8eKsaAhzeEALw_wcB

Knip je die female er af, schakel de stroom wel ff uit als je bezig bent :z

[ Voor 10% gewijzigd door sHELL op 02-12-2019 09:10 ]

• Hoolz14
sHELL schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:08:
Gewoon stroom?

https://www.allekabels.nl...pOqpMnfh8eKsaAhzeEALw_wcB

Knip je die female er af, schakel de stroom wel ff uit als je bezig bent :z
Op de Heatlink zelf zit ook een USB poort volgens mij om hem te voorzien van stroom.
Zou dit niet een makkelijkere optie zijn dan?

Om even terug te komen nog op de foutcode H72. Als ik je goed begrijp moet ik de nest gewoon opladen dus? :D

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Hoolz14 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:13:
[...]

Op de Heatlink zelf zit ook een USB poort volgens mij om hem te voorzien van stroom.
Zou dit niet een makkelijkere optie zijn dan?

Om even terug te komen nog op de foutcode H72. Als ik je goed begrijp moet ik de nest gewoon opladen dus? :D
Nee, koop die kabel zoals @sHELL aangaf.
Knip dan female stuk eraf en verbind de twee draden met L en N op de Heatlink.
De Heatlink moet altijd voorzien zijn van stroom.

Edit: de Heatlink moet 230v krijgen, via de USB krijgt de Heatlink te weinig stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Audiowaste op 02-12-2019 09:16 ]

• Hoolz14
Audiowaste schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:15:
[...]

Nee, koop die kabel zoals @sHELL aangaf.
Knip dan female stuk eraf en verbind de twee draden met L en N op de Heatlink.
De Heatlink moet altijd voorzien zijn van stroom.

Edit: de Heatlink moet 230v krijgen, via de USB krijgt de Heatlink te weinig stroom.
Dan ga ik dit doen, maakt het nog uit welk draad op de N en de L komt te zitten?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Hoolz14 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:24:
[...]

Dan ga ik dit doen, maakt het nog uit welk draad op de N en de L komt te zitten?
N = Blauw
L = Rood

Al maakt dat volgens mij niets uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Audiowaste op 02-12-2019 09:26 ]

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Hoolz14 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:13:
[...]

Achterop de Nest (dus niet de heatlink) zit een mini usb aansluiting en als het moet kun je daarmee opladen. Die batterij die er in zit is vooral voor als je stroom uit valt. (je zou bvb z'n Nest houder kunnen kopen en deze ergens anders in huis neer kunnen zetten, afstand maximaal 30 meter van de heatlink)

Maar als de HeatLink geen stroom heeft dan is de nest niks anders dan een chromen hockey puck.

[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 02-12-2019 09:40 ]

• Hoolz14
Ik ben nu de stroomkabel aan het strippen, en ga het zometeen allemaal aansluiten.

Ik zal nog een terugkoppeling plaatsen als het gelukt is, en ook als het natuurlijk niet lukt.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Dit is de situatie die jij uiteindelijk wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/En4lseO.png

• Hoolz14
Het is gelukt :-)
Heb het schema gevolgd hierboven voor Open Therm.

Het stukje wat ik miste was de stroom.
Hij is nu bedraad aangesloten aan de heatlink, maar ik kan hem niet draadloos verbinden.
Klopt dat door de open therm opstelling?

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Als de Nest werkt, dan gaat de communicatie altijd draadloos, de kabel van de heatlink naar de nest doet alleen maar de stroom. (zie 12v in het schema)

Hier kan trouwens wat verwarring over ontstaan, de Amerikaanse nest heeft compleet andere aansluitingen. Daar werkt het volgens mij niet draadloos.

"Draadloos" zoals ik bedoel is dat je met een speciale standaard ergens anders neer kunt zitten. Meestal aanbevolen als je een nieuwe woning hebt waar geen kabel in de muur zit.

https://www.coolblue.nl/p...atie-inclusief-kabel.html

[ Voor 15% gewijzigd door sHELL op 02-12-2019 13:14 ]

• Hoolz14
sHELL schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:10:
Als de Nest werkt, dan gaat de communicatie altijd draadloos, de kabel van de heatlink naar de nest doet alleen maar de stroom. (zie 12v in het schema)

Hier kan trouwens wat verwarring over ontstaan, de Amerikaanse nest heeft compleet andere aansluitingen. Daar werkt het volgens mij niet draadloos.

"Draadloos" zoals ik bedoel is dat je met een speciale standaard ergens anders neer kunt zitten. Meestal aanbevolen als je een nieuwe woning hebt waar geen kabel in de muur zit.

https://www.coolblue.nl/p...atie-inclusief-kabel.html
Hij wou constant niet verbinden, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Heb de heatlink wat verder van de CV verplaatst. HIj is nu bedraad en draadloos verbonden, op Open Therm settings.

Na een radiator test werkt deze ook.

Bedankt voor alle hulp :-) Ik ben erg blij.

Het zat hem dus echt in de stroom toevoer, en mijn C.V. die geen N en L punt heeft. :P

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Hoolz14 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:35:
[...]

Het zat hem dus echt in de stroom toevoer, en mijn C.V. die geen N en L punt heeft. :P
Zo ver ik weet hebben de meeste modellen in nederland dat niet.

Pagina: 1