Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 20:34
Iemand enig idee hoe ik makkelijk een ISO kan mounten op een IPMI systeem? Heb een ISO van W2019, die wil ik graag mounten aan een bare metal server.

Word gek van dat JAVA gedoe allereerst en verder kan ik geen ISO mounten. Ik zet een OpenVPN op naar de leverancier en kan dan een Windows Share opgeven (SMB/CIFS), maar heb geen idee hoe ik dit lokaal kan.

Heb op een Azure blob en bij DO de ISO op een space gezet, maar ook deze kan ik niet mounten. Workarounds hiervoor?

Draai overigens een MacOSX en heb daarmee al 2 dagen issues om uberhaupt op de JAVA console te komen, nu dus maar een Windows VM gemaakt, dus ik kan nu wel op IPMI komen, maar mounten niet :(.

Beste antwoord (via rens-br op 02-12-2019 08:33)

• xehexehex
Thanks guys, ik liep te kloten dat ik vanuit de hoofdpagina van de IPMI een mount probeerde te doen, ik moest inderdaad de .JNLP eerst uitvoeren en daarbinnen de Virtual Storage te mounten via Plug-in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou helpen als je aangeeft welke hardware je mee te maken hebt, want er zijn verschillende oplossingen afhankelijk van het merk. Is het een HP met iLO, Dell met iDRAC, SuperMicro IPMI of nog weer wat anders? Bij de fabrikanten die ik noem is het kinderlijk eenvoudig en duidelijk om een lokale drive of ISO te laden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:52
Heb je dit bij een dedicated server o.i.d? IPMI kom je volgens mij vooral bij Supermicro tegen.

Ik heb bij Swiftway meerdere Supermicro dedicated servers gehad. Ik kon gewoon vanuit huis ISO’s mounten. Dat deed ik door op Virtual Storage te klikken. Dan kun je gewoon een ISO op je computer aanklikken, op Mount klikken en dan ‘Plug In’.

Als je bij Hetzner zit bijvoorbeeld, heb je LARA. Die Lantronix dingen hebben inderdaad geen ISO ondersteuning, tenzij op een Samba server. Dan kun je beter de provider vragen om een USB te booten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:18:
Als je bij Hetzner zit bijvoorbeeld, heb je LARA. Die Lantronix dingen hebben inderdaad geen ISO ondersteuning, tenzij op een Samba server. Dan kun je beter de provider vragen om een USB te booten.
Op die Lantronix kan je wel degelijk .iso files mounten. En dat is idd zo'n Java based oplossing. Is al even geleven, maar als ik mij niet vergis, werkte dit niet in Chrome/FF (downloadde altijd de .jnlp ipv hem uit te voeren) en moest ik specifiek IE gebruiken om dit aan de praat te krijgen (en uiteraard wel de Java JRE op mijn systeem geïnstalleerd hebben) |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2019 18:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xehexehex
Thanks guys, ik liep te kloten dat ik vanuit de hoofdpagina van de IPMI een mount probeerde te doen, ik moest inderdaad de .JNLP eerst uitvoeren en daarbinnen de Virtual Storage te mounten via Plug-in.