Wireless LAN op 55Mbps ?? Waar of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 11:57
Ik heb gehoord dat Lucent eind dit jaar met een nieuwe WaveLAN productlijn komt met een snelheid van 55Mbps..

Ik kan echter op de site van Lucent nix vinden, heeft iemand hier al iets meer van gehoord?

Graag reactie!
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Max LAN speed is nu 11 Mbps...
Zou het niet WAN zijn ?

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 11:57
Ik weet dat het nu 11Mbps is! maar het zou echt gaan over WaveLAN op 55Mbps, dus niks met WAN ofzo te maken!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:52 schreef Kheramon het volgende:
Max LAN speed is nu 11 Mbps...
Zou het niet WAN zijn ?
Kheramon, go get your head checked.....

<font size="1" color="FF0000">=[modbreak]=</font>
<font size="1">Dit is een flame, en dat mag niet, staat bij deze genoteerd.</font>

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan er niets over vinden op de site van lucent zelf, en verder nog niets over gehoord. 55 Mbit wireless zou best een behoorlijke doorbraak zijn dus ik denk dat je er dan best wel op oa. T.net iets over zou lezen.

Verwijderd

Een van mijn leveranciers mompelde een tijdje geleden volgens mij eens iets over 44Mbps. Ik ben er toen verder niet op ingegaan omdat we andere dingen aan ons hoofd hadden, maar toen 'ie weg was dacht ik |:( .
'k Weet dus ook niet of die nog op 2,4GHz werken of overgaan op 9GHz (dat zou natuurlijk het bereik niet bepaald ten goede komen).

We hadden het toen we over ORiNOCO (=Lucent), dusss...

Verwijderd

Zie..
http://www.tweakers.net/nieuws/17863
Quote:
"
802.11b : adsl<-> 802.11 modems, cable<->802.11, netwerkjes in bedrijven die hun vloeren niet willen openbreken enz.

* acornfan vindt pas 802.11a interessant : tot 54Mbit/s :-)
"
volgens intel;

http://www.intel.com/pressroom/archive/speech
es/mc021600.htm

quote:
"
The other thing we see, though, is that in the next two to three years, the next generation of wireless standard that Intel will be standardizing on is 802.11a, which is the 5.2 gigahertz wireless technology, which should be able to take us from wireless from ten megabits to 11 megabits up to about 40 megabits per second.
"

oey.. tis geen 55mbits, maar tis al een heel eind op weg ;)

Meer snelheid!!! >:)

Verwijderd

Zou wel handig zijn, ik zat gisteren op 4 laptops wireless office te installeren van de server.....:Z Dan is 11 Mbps toch echt te traag

Verwijderd

Voor alle mensen die dus echt even willen weten wat de werkelijke feiten zijn van de snelheden en IEE standaarden B,G en A kunnen binnenkort terecht op onze site www.draadloos.org.

Nu om op de vragen terug te komen:

Q: Wat is 802.11?
A: 802.11 is de een standaard naam voor computer communicatie over radio golven. Deze standaard wordt behouden door de IEEE Standards Association. http://standards.ieee.org/getieee802/

Q: Welke frequentie gebruikt 802.11?
A: De B versie gebruikt de 2.4GHz ISM band. (huidig model)
De G versie gebruikt de 2.4GHz tot 2.86Ghz band (pas laat in 2002 op de amerkaanse markt)
De A versie werkt op de 5.4 tot 5.8Ghz band (Deze is nog niet wettelijk toegestaan op de eoropeese markt, aangezien dit een militaire frequentie is dus ook nog niet verkrijgbaar. Deze wordt op het moment door de vvd fractie in de tweede kamer opgenomen om de wetgeving hiervoor aan te pasen.

Q: Welke snelheden zijn theoretish haalbaar?
A: 802.11B 11mbps
802.11G 54mbps (wordt gespeculeerd, maar is volgens menige waaronder ik niet haalbaar aangezien hij zich op de 2,4Ghz band bevindt. lees mijn reactie op dit artikel voor verder inzicht http://www.webwereld.nl/nieuws/9216.phtml

802.11A 54mbps De snelste, maar nog niet volledig in productie en nog niet verkrijgbaar in europa. Het bereik van de A versie is alleen niet zo hoog als de b versie.

*D We proberen de site in de lucht te krijgen in januari daar kan uiterraard genoeg informatie gevonden worden.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:09 schreef me_paranoia het volgende:

[knip]
.....
[/knip]

Q: Welke snelheden zijn theoretish haalbaar?
A: 802.11B 11mbps
802.11G 54mbps (wordt gespeculeerd, maar is volgens menige waaronder ik niet haalbaar aangezien hij zich op de 2,4Ghz band bevindt. lees mijn reactie op dit artikel voor verder inzicht http://www.webwereld.nl/nieuws/9216.phtml

802.11A 54mbps De snelste, maar nog niet volledig in productie en nog niet verkrijgbaar in europa. Het bereik van de A versie is alleen niet zo hoog als de b versie.

*D We proberen de site in de lucht te krijgen in januari daar kan uiterraard genoeg informatie gevonden worden.
Uit dit verhaal maak ik op dat de A en G versie even snel zijn allebij 54mbps. Wat zal er dan anders zijn aan de G dan aan de A :?

edit:

oke lezen op webwereld kan ook moeilijk zijn |:(
de G is de opvolger van de B dus B gaat weg en G komt, andere frequentie dan de A.
Pagina: 1