550w genoeg voor mijn nieuwe build?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen en twijfel of ik mijn oude psu blijf gebruiken. Heb hem dit jaar gekocht en is nog in goede staat. Is 550w genoeg voor mijn build of toch riskant?

Ben benieuwd wat jullie over het algemeen van de build vinden :)

PC: *knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan
Thanks voor jullie hulp alvast!

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 30-11-2019 20:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
550w is meer dan genoeg alleen een VS550 moet je niet nemen. Erg matige kwaliteit en slechte prestaties door het ontbreken van gescheiden spanningsregeling. Neem pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 of pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2. Wil je meer kwaliteit dan is pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart op dit moment een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik hier even inhaak op het topic maar ik heb een gelijkaardige vraag.

Ik ga een nieuwe build maken maar vroeg me af of ik mijn 500 Watt (Corsair CX500M) voldoende is ?

Ik heb het altijd verwarrend gevonden maar bv de 2070 Super GPU die ik zou willen gebruiken spreek al van een 650Watt psu req ?

(Voor de rest is het een x470 mobo + 3700x CPU)

Indien CX500M niet genoeg zou zijn wat zou je dan aanraden ?

(Mods : indien het best practice is dat ik toch een extra topic maak geef maar een seintje , ik wou het forum niet volzetten met gelijkaardige vragen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:18:
Sorry dat ik hier even inhaak op het topic maar ik heb een gelijkaardige vraag.

Ik ga een nieuwe build maken maar vroeg me af of ik mijn 500 Watt (Corsair CX500M) voldoende is ?

Ik heb het altijd verwarrend gevonden maar bv de 2070 Super GPU die ik zou willen gebruiken spreek al van een 650Watt psu req ?

(Voor de rest is het een x470 mobo + 3700x CPU)

Indien CX500M niet genoeg zou zijn wat zou je dan aanraden ?

(Mods : indien het best practice is dat ik toch een extra topic maak geef maar een seintje , ik wou het forum niet volzetten met gelijkaardige vragen)
sws moet je zo'n oude voeding met verouderde technologie niet gebruiken in een nieuw systeem.