Update 10-12-2019
Na het terugsturen van alle hardware bleek het om een defecte CPU te gaan die reeds door de webshop vervangen is, waardoor het probleem nu is opgelost.
-------------------------------------
Ik heb deze week een nieuwe PC samengesteld waarmee ik met een frustrerend probleem zit.
Nadat ik Windows 10 vanaf een USB stick heb geïnstalleerd, start de PC zich op tot aan het lichtblauwe scherm dat "Even geduld..." zegt met daaronder die ronddraaiende stippen. Voordat die één rondje gemaakt hebben loopt het beeld vast, en kort erna start de PC zichzelf opnieuw op.
Dit ritueel herhaalt zich een stuk of 3 keer totdat ik op een scherm aankom dat zegt dat Windows foutief is afgesloten. Vooralsnog kan ik alleen de PC weer opnieuw opstarten waardoor ik weer van begin af aan ben.
...
De PC bestaat uit het volgende:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Wat ik ook probeer. Niets lijkt te helpen.
Het gekke is, ik heb iets van 3x meegemaakt dat de installatie ineens verder kwam dan "Even geduld..." en mij ineens gevraagd werd in welke regio dat ik zat. Echter liep hij alsnog vast na de 3e vraag omtrent de keyboard layout.
Een andere keer kreeg ik een ander crash scherm te zien die aangaf dat ik met het internet moest verbinden zodat er een update gedownload kon worden. Echter, voordat ik de LAN kabel te pakken had viel de PC alweer uit met een reboot tot gevolg.
En heel soms loopt hij al vast zelfs voordat hij op dat blauwe geduld scherm komt.
Ik ben helemaal radeloos met wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heeft iemand enig idee?
Na het terugsturen van alle hardware bleek het om een defecte CPU te gaan die reeds door de webshop vervangen is, waardoor het probleem nu is opgelost.
-------------------------------------
Ik heb deze week een nieuwe PC samengesteld waarmee ik met een frustrerend probleem zit.
Nadat ik Windows 10 vanaf een USB stick heb geïnstalleerd, start de PC zich op tot aan het lichtblauwe scherm dat "Even geduld..." zegt met daaronder die ronddraaiende stippen. Voordat die één rondje gemaakt hebben loopt het beeld vast, en kort erna start de PC zichzelf opnieuw op.
Dit ritueel herhaalt zich een stuk of 3 keer totdat ik op een scherm aankom dat zegt dat Windows foutief is afgesloten. Vooralsnog kan ik alleen de PC weer opnieuw opstarten waardoor ik weer van begin af aan ben.
...
De PC bestaat uit het volgende:
- Asrock B450 PRO4 moederbord
- AMD Ryzen 5 3600 processor
- Kingston A2000 500GB M.2 SSD
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200 - [CMK32GX4M2B3200C16] Geheugen
- Corsair RM750 PSU / PC voeding
- Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Windforce OC 8G Videokaart
- be quiet! Pure Rock Slim CPU koeler
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb zowel een USB 3.0 als 2.0 stick gebruikt als installatiemedium.
- Ik heb beide sticks in zowel een 3.0 als 2.0 poort gebruikt.
- Ik heb slechts de USB aansluitingen op het moederbord gebruikt, en geen front end poorten.
- Ik heb zowel de Msoft MediaCreationTool alswel Rufus 3-8 gebruikt om het installatiemedium te maken, en heb er zeker van gemaakt dat de stick als FAT-32 is geformateerd.
- Ik heb gechecked dat de PC na de installatie via de SSD wordt geboot.
- Ik heb geprobeerd om de installatie USB er juist wel of niet in te laten.
- Ik heb bij elke herinstallatie de SSD geformateerd.
- Ik heb geprobeerd om juist wel of geen nieuwe partitie aan te maken alvorens verder te gaan met de installatie.
- Ik heb geprobeerd om de licentiecode juist wel of niet in te vullen tijdens de installatie.
- Ik heb tijdens het opstarten van de PC het toetsenbord en de muis eruit getrokken zodat er geen USB apparaten meer aan de PC hingen.
- Ik heb voor BIOS updates gecontroleerd, maar die is al up to date. (versie 3.6)
- Ik heb CSM geprobeerd uit te schakelen alvorens Windows te installeren.
- Ik heb de LAN kabel geprobeerd eraan te hangen zodat er eventueel updates gedownload konden worden.
- Ik heb memtest86 gedraaid, en daar kwamen geen errors uit.
- Alle kabels en connectors zijn gecontroleerd en zitten goed op hun plaats.
- Ik heb de CPU koeler verwijderd en opnieuw koelpasta aangebracht na grondig schoonmaken
- CPU temperatuur ligt rond de 48-49 graden
- Ik heb de M2 SSD in een andere M2 poort gezet.
- Ik heb een andere GPU erin gestopt. (GTX970)
- Ik heb het RAM geheugen verplaatst, en zelfs met andere bankjes getest.
- Ik heb de SSD vanuit mijn oude PC waar Windows10 nog op staat aangesloten, en deze loopt evenals vast, maar dan op het login scherm, waarna de PC alsnog opnieuw opstart.
- Ik heb de regendans gedaan.
Wat ik ook probeer. Niets lijkt te helpen.
Het gekke is, ik heb iets van 3x meegemaakt dat de installatie ineens verder kwam dan "Even geduld..." en mij ineens gevraagd werd in welke regio dat ik zat. Echter liep hij alsnog vast na de 3e vraag omtrent de keyboard layout.
Een andere keer kreeg ik een ander crash scherm te zien die aangaf dat ik met het internet moest verbinden zodat er een update gedownload kon worden. Echter, voordat ik de LAN kabel te pakken had viel de PC alweer uit met een reboot tot gevolg.
En heel soms loopt hij al vast zelfs voordat hij op dat blauwe geduld scherm komt.
Ik ben helemaal radeloos met wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heeft iemand enig idee?
[ Voor 2% gewijzigd door MrRobville op 10-12-2019 13:01 . Reden: Oplossing toegevoegd ]