Mail verplaatsen in mail app op MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Hi,

ik heb jaren geleden wat mail van een Windows machine overgeheveld naar mijn MBP en dit zijn .mbx mappen die ik in de Mail app op mijn MBP heb staan. Nu dacht ik deze over te hevelen naar mijn Gmail die ik als IMAP in de Mail app heb geconfigureerd en dat ging enige tijd goed.
Na een paar mappen verplaatsen is er nu 1 mailtje waar hij op blijft hangen. Ik heb die kunnen zien in het activiteitenvenster van Mail, maar de map waar deze vandaan moet komen is leeg. Ik kan daar geen enkele mail meer zien en dus ook die mail niet verwijderen.

Ik kan nergens het verplaatsen stoppen en als ik een volgende map er aan toevoeg, dan loopt het aantal te verplaatsen mails alleen maar op. Ik heb opgestart in veilige modus (want mail versturen lukte nu dus ook niet meer) en toen werd wel het testmailtje verstuurd, maar ik zit nu even 'vast'.

Heb diverse dingen geprobeerd, herstarten, geforceerd stoppen van Mail, maar wil niet het risico lopen dat ik de .mbx mappen kwijt raak.

Wat kan ik nog proberen om dit ene mailtje te verwijderen, of in ieder geval het verplaatsen van de mail te stoppen? En dan hopelijk weer de mail in de .mbx map te kunnen zien en alsnog het mailtje te verwijderen?

Edit: toch maar het account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Van 2 mappen ben ik de inhoud kwijt, jammer.....

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-11-2019 15:13 ]

¯\_(ツ)_/¯