Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb mijn Philips Hue account gekoppeld aan Google Home. Ik kan alle lampen bedienen, maar wanneer ik een spraakopdracht geef om de lampen van kleur te veranderen, krijg ik de melding : dat er geen lampen zijn gevonden die van kleur kunnen veranderen....en als ik dat wil dat ik ze moet toevoegen in de home app., Uiteraard geprobeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-alles gereset en opnieuw aangemeld.
-de frequente van de Hue Bridge gewijzigd.
-Hue account ontkoppeld en weer gekoppeld.

Iemand het zelfde probleem , gehad en een oplossing gevonden? Hoor het graag. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

Kvn

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

[ Voor 52% gewijzigd door Kvn op 30-11-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de link, maar helaas staat daar geen oplossing vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dit ligt vaak aan de benaming van de lampen. Probeer eerst eens of het wel lukt om 1 lamp per keer te wijzigen. Als dat goed gaat de lampen in goeie groepen/rooms/zones zetten en dan zou dat moeten werken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat opvalt is dat standaard scenes die hue maakt. ook niet meer te zien zijn. terwijl die in eerste instantie ook te zien waren. vandaar mijn actie om alles te resetten.

het hernoemen van de lampen een-voor-een helaas ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losser
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik had nagenoeg hetzelfde probleem. Had de bridge gereset, kon wel in de Philips Hue app en in de Google Home app alles handmatig aanzetten. Echter via een spraakopdracht lukte dit niet meer. Na veel zoeken bleek het volgende de oplossing te zijn.

De Google Home app als volgt resetten:

in de Google Home app
Philips Hue ontkoppelen
je huis verwijderen
je email adres verwijderen
de app verwijderen

Vervolgens op de achterkant van je Google Home speaker de knop 15 seconden ingedrukt houden.
Je hoort van de Google assistent dat deze Google Home opnieuw instelt.

De Google Home app opnieuw installeren en instellen. Nu zouden de spraakinstellingen van Philips Hue weer herkent moeten worden.
Pagina: 1