Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicktee
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik overweeg de Denon DRA 800 te kopen. Mijn vraag is hoe de kwaliteit van DAB+ is ??
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicktee
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Denen moet zijn Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da kwaliteit van DAB+ is overalg gelijk, het is een digitaal signaal. Klinkt als cd kwaliteit. Hou er wel rekening mee dat de ontvangst binnenshuis soms wat minder kan zijn aangezien je met een signaal in de ether werkt.
Ik weet even niet of ziggo inmiddels ook DAB+ op de kabel heeft zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ziggo geeft zover ik weet nog geen DAB+ via de kabel door.. zou een prima vervanging kunnen zijn voor de analoge FM via de kabel.. immers heb je omdat veel minder last hebt van externe omstandigheden kan je mooi in de fout correctie gaan knippen :-)

maar DAB+ met een buitenantenne doet t bij mij best goed!

met een binnen antennetje valt het erg tegen.. maar goed per 1-1-2020 zou de indoor dekking ook nog weer wat omhoog gaan.. maar hoe ze dat willen realiseren is mij nog niet helder...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacky DS
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-01-2020
Beste,

Ik heb ook een DRA 800 h aangeschaft en heb ook een betere antenne aangeschaft met een F connector.
Deze F connector past echter niet op de Denon. Kan iemand mij meedelen wat de exacte naam (type) is van de benodigde F connector. Er zijn immers veel F connectors op de markt, maar ik kan niet dezelfde connector vinden als de door Denon meegeleverde binnenhuisantenne.

Welke heeft u aangeschaft want u zegt dat u een buitenantenne heeft aangesloten

mvg

Jacky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zelf heb ik geen denon, maar als ik even kijk op een afbeelding lijkt me het iets van RP-TNC of N connector te zijn oid

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacky DS
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-01-2020
ok bedankt, ik zoek es op basis van deze types

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 10:28
Heb je nog wat gevonden qua antenne verbeteren? Mijn dra-800 heeft geen dab ontvangst. Maar dab dekking is hier ook slecht. Bij het binnen rijden van het dorp schakelt de auto als er een fm variant van de zender is ook over daar naar toe of geen geluid… vlakbij huis pikt de auto hem dan weer op. Maar de Denon pakt geen dab signaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
https://www.radiowinkel.c...um-dab-dab-buitenantenne/ ik heb deze antenne buiten staan..

wel even vertikaal opgesteld, bezemsteel als mastje,en op 1,5 meter boven maaiveld doet t prima hier..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06
Zelf geen ervaring met dab+ antennes alleen er zijn er genoeg te koop die je kan proberen, volgens mij heeft jouw versterker een f connector.

https://www.allekabels.nl/antenne/dab_antenne.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softailpeter
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-12-2021
Op een van jullie vragen inzake Dab doorgifte door Ziggo kan ik melden dat Ziggo het doorgeeft via de Mediabox. Ik heb de Denon aangesloten en goede ontvangst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Softailpeter schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:09:
Op een van jullie vragen inzake Dab doorgifte door Ziggo kan ik melden dat Ziggo het doorgeeft via de Mediabox. Ik heb de Denon aangesloten en goede ontvangst
ziggo geeft geen DAB+ door anders kon je je DAB+ radio direct op de kabel aansluiten.. ze geven het gewoon als DVB-C signaal mee..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06
Dat klopt, al vaker genoemd maar je kan ook een losse radio tuner bij Ziggo bestellen maar het kan uiteraard ook via de Mediabox.

https://www.ziggo.nl/klan.../ontvangers/quantis-qe317

Geen idee van de kwaliteit eigenlijk tegen over FM of Dab+

MPEG2 codec 192kbps t/m 384kbps dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-12-2021 21:04 ]

Pagina: 1