Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hallo allemaal!
Voor mijn werk moet ik analyses maken van middelgrote datasets (rond 1 GB) en schrijf/draai ik intensieve simulatieprogramma's (in Java, R). In de avonden gebruik ik 'm graag om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600 euro, maar mag maximaal 2000 euro als er echt een verbetering is waardoor de PC nog extra jaren mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis, etc.) heb ik. Alleen een desktop is dus nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat een desktop nodig heeft + assemblage + besturingssysteem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Wel wil ik zo efficiënt mogelijk inkopen; vandaar dat ik 'm nu koop rond de Black Friday actie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alles bij 1 winkel bestellen zodat de assemblage ook daar gedaan kan worden. Momenteel is de keuze Azerty.
Ga je overklokken?
Hoeft niet (verder ook geen ervaring mee), tenzij degene die dit assembleert (Azerty dus) met garantie wilt doen.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de volgende samenstelling, die is gebaseerd op het high-end systeem van de Desktop Best Buy Guide: september 2019
Verschillen tussen BBG september 2019:
- AMD Ryzen 7 3700X Boxed -> AMD Ryzen 7 3800X Boxed (aanbieding waardoor het prijsverschil nihil is)
- Intel 660p 1TB -> Samsung 970 EVO 1TB (aanbieding)
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB -> Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 (goedkoper vanwege aanbieding, en hogere DDR dus in alle opzichten beter?)
- Behuizing en voeding
Hier komen nog assemblagekosten bij (79 euro). Concreet heb ik 4 kleine vragen:
1) Is dit systeem compatibel met elkaar en compleet?
2) Mijn grootste zorg is de videokaart. Er zijn twee reviews hier op tweakers over geschreven die niet zo positief zijn en aangeven dat het een enorme herrie maakt. Dat heb ik liever niet. Is er een beter alternatief (mag meer kosten), of zijn de reviews overdreven (het zijn er dus maar twee)?
3) De keuze van de behuizing heb ik ook nog niet definitief. Maar werkt gewoon elk ATX midtowermodel?
4) Hoe is de kwaliteit van een assemblage elders (Azerty bijvoorbeeld dus)?
Alvast heel erg bedankt!
Hallo allemaal!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600 euro, maar mag maximaal 2000 euro als er echt een verbetering is waardoor de PC nog extra jaren mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis, etc.) heb ik. Alleen een desktop is dus nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat een desktop nodig heeft + assemblage + besturingssysteem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Wel wil ik zo efficiënt mogelijk inkopen; vandaar dat ik 'm nu koop rond de Black Friday actie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alles bij 1 winkel bestellen zodat de assemblage ook daar gedaan kan worden. Momenteel is de keuze Azerty.
Ga je overklokken?
Hoeft niet (verder ook geen ervaring mee), tenzij degene die dit assembleert (Azerty dus) met garantie wilt doen.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de volgende samenstelling, die is gebaseerd op het high-end systeem van de Desktop Best Buy Guide: september 2019
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 345,- | € 345,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 133,05 | € 133,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC | € 535,- | € 535,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide Series 270R Closed | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 133,92 | € 133,92 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,99 | € 144,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.622,62 | ||
Verschillen tussen BBG september 2019:
- AMD Ryzen 7 3700X Boxed -> AMD Ryzen 7 3800X Boxed (aanbieding waardoor het prijsverschil nihil is)
- Intel 660p 1TB -> Samsung 970 EVO 1TB (aanbieding)
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB -> Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 (goedkoper vanwege aanbieding, en hogere DDR dus in alle opzichten beter?)
- Behuizing en voeding
Hier komen nog assemblagekosten bij (79 euro). Concreet heb ik 4 kleine vragen:
1) Is dit systeem compatibel met elkaar en compleet?
2) Mijn grootste zorg is de videokaart. Er zijn twee reviews hier op tweakers over geschreven die niet zo positief zijn en aangeven dat het een enorme herrie maakt. Dat heb ik liever niet. Is er een beter alternatief (mag meer kosten), of zijn de reviews overdreven (het zijn er dus maar twee)?
3) De keuze van de behuizing heb ik ook nog niet definitief. Maar werkt gewoon elk ATX midtowermodel?
4) Hoe is de kwaliteit van een assemblage elders (Azerty bijvoorbeeld dus)?
Alvast heel erg bedankt!