Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevries007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 10:20
tldr: opzoek naar een gaming muis, hoe kom ik er achter wat ik fijn vind, waar kan ik muizen vergelijken? Is een lichte muis fijner dan een zware? "Beste" gaming muis voor max 70 (bespreekbaar) euro?, het liefst een witte. Liever bedraad dan draadloos.

Tijdens het spelen van DOOM2016 merkte ik dat mijn muis zo nu en dan niet lekker deed wat ik wilde. Om een lang verhaal kort te maken, hoe sneller ik mijn muis beweeg hoe minder ver mijn cursor komt. Dat maakt het in snelle fps games lastig om je snel om te draaien etc.

Mijn huidige muis is een Logitech M705, ooit tijdens mijn opleiding gekocht om een kapot generiek muisje te vervangen. Ik gebruik de muis nu zo'n 6 jaar en hij bevalt eigenlijk prima.Ik ben vooral (voor browsen van het web) verknocht aan de knop op de zijkant (de plek waar de duim rust), die heb ik ingesteld als scrollwielklik. Dat werkt als een trein bij het openen en sluiten van tabbladen, openen van links etc. Afijn, tijdens het gamen van muis wisselen is niet het einde van de wereld.

Nu heb ik een tijdje zitten kijken voor een nieuwe muis en ik kom er eigenlijk niet uit. Toen ik mijn M705 kocht had een andere student de muis, ik mocht even testen en vond het wel prima. 3 tientjes verder had ik een muis. Nu stuit ik op het probleem, wat moet ik in hemelsnaam kiezen, je hebt zo veel keus.

Waar ik in principe blij mee zou zijn is een m705 die het beschreven probleem niet heeft maar wel de knoppen behoudt maar die krijg ik niet gevonden.

Voorbeeld van wat ik gevonden krijg, waar ik geen keuze tussen kan maken:
Glorious model O (mat wit), Logitech G305 (wit), Logitech G502 Proteus Spectrum

Must haves: heeft het beschreven probleem niet.

Nice to haves: bedraad, wit, rgb.

Ik heb niet echt een idee waar ik op moet letten bij het kopen van een muis dus tips zijn welkom!