Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ca. 3.000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 16:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, daarnaast administratie en gegevensopslag. Dit wordt m'n 3e game PC en doorgaans doe ik 4 a 5 jaar met een systeem. Momenteel speel ik voornamelijk WoW Classic, maar als er een zeg Witcher 4 o.i.d. uitkomt wil ik dat wel gewoon op maximale graphics kunnen spelen. Ik heb reeds 2 monitoren (TN): primair (pricewatch: Asus VG248QE Zwart) 1080P (144hz) en secundair 1050P, er hoeft geen 4k te komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 euro is een goed bedrag qua budget, maar het belangrijkste doel is een 'goed' systeem wat future proof en kwalitatief sterk is. Het budget kan, indien nodig, opgerekt worden naar 4000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur heb ik allemaal al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb samen met een vriend deze (voorlopige) lijst gemaakt. Ik hoor graag van jullie waar te optimaliseren valt (het hoeft niet per se goed koper, maar more bang for my buck of betere prestaties voor een geringe meerprijs, dat soort advies)
Voor het OS en applicaties heb ik gekozen voor een 1 TB Evo 970, voor gegevensopslag en backup zit ik te denken aan 2x Evo 860 2TB (kon er maar 1 kwijt op de wenslijst)

Mijn aanpak bij het samenstellen van een syteem is simpelweg de duurste componenten aanvinken, maar ik begrijp wel dat die methode niet per se de handigste c.q. optimaal is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900KS Boxed€ 595,-€ 595,-
1MoederbordenAsus ROG Strix Z390-E Gaming€ 195,95€ 195,95
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 2080 Super Advanced edition€ 859,-€ 859,-
1Behuizingenbe quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart€ 224,47€ 224,47
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 70,90€ 70,90
1Voedingenbe quiet! Dark Power Pro 11 650W€ 154,22€ 154,22
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 2TB€ 249,-€ 249,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 184,90€ 184,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.608,66

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS, MSI, Corsair, Be Quiet, Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het systeem kwalitatief goed is en stil. Energieconsumptie en grootte zijn minder belangrijk.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben een digibeet qua hardware

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik dat al een beetje verteld gedurende dit topic. Ik hoor ook graag van jullie of er andere componenten zijn die 'make more sense', zijn er kwaliteitsproblemen te verwachten met de gekozen componenten? Uiteindelijk is mijn doel een 'goeie' en 'dikke' game PC die niet absoluut state of the art hoeft te zijn. Ik vind het niet nodig om een bijzonder hoge meerprijs te betalen voor een relatief kleine stap in prestaties.

Wat betreft leverancier: mijn vorige 2 PC's heb ik gekocht en laten bouwen door Alternate, ik vraag me af of Alternate nog steeds 'die goeie winkel is van vroeger' of dat sinds het opheffen van de winkel in Ridderkerk en alle recente ontwikkelen down hill is gegaan. Ik lees hier en daar ook goede ervaringen over Azerty, is dat wellicht een alternatief voor mij? Zoals gezegd; ik ben een digibeet met hardware dus het is voor mij belangrijk dat ik een betrouwbare leverancier heb die het systeem goed in elkaar schroeft en niet moeilijk doet met garantie en klantenservice.

[ Voor 13% gewijzigd door Arbitrator op 30-11-2019 09:45 . Reden: Aanvulling ]

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Hoeveel hz zijn je schermen? Je hebt nu gewoon de duurste videokaart en cpu genomen. Bedenkt ook dat tegen de tijd de witcher 4 zou komen je al weer 3 jaar verder bent waarschijnlijk. Je kunt dan beter nu een kaart van 450 kopen en tegen die tijd een nieuwe. Futureproof pc bestaat niet echt.

• Arbitrator
Basekid schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:30:
Hoeveel hz zijn je schermen? Je hebt nu gewoon de duurste videokaart en cpu genomen. Bedenkt ook dat tegen de tijd de witcher 4 zou komen je al weer 3 jaar verder bent waarschijnlijk. Je kunt dan beter nu een kaart van 450 kopen en tegen die tijd een nieuwe. Futureproof pc bestaat niet echt.
Hi, bedankt voor je reactie. Ik ben hier en daar m'n post aan het bijschaven voor een vollediger beeld.

Ik weet dat een future proof PC niet bestaat, maar het systeem moet het ongeveer 4-5 jaar goed doen en t.z.t. plug ik er dan een nieuwe videokaart in bijvoorbeeld.

Mijn primaire monitor is 144hz, echter schijnt dat alleen te werken als ik een game op full screen speel. Echter speel ik m'n games 99% van de tijd in windowed of windowed full screen dus dat schiet niet op 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Arbitrator op 30-11-2019 09:37 ]

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 19:41
Waarom neem je geen ryzen 3900x als je niet gaat overklokken? Kan zelfs op stock cooler draaien in dat geval.

Vergeet ook niet je Windows licentie over te zetten naar het nieuwe systeem. Met een beetje geluk hoef je daar alvast niet voor te betalen.

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arbitrator schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:34:
[...]
Mijn primaire monitor is 144hz, echter schijnt dat alleen te werken als ik een game op full screen speel. Echter speel ik m'n games 99% van de tijd in windowed of windowed full screen dus dat schiet niet op 8)7
Waarom zou je Windowed spelen? 8)7

• Arbitrator
Aikon schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:23:
[...]

Waarom zou je Windowed spelen? 8)7
Omdat ik anders niet tegelijk kan spelen en m'n 2e scherm kan bedienen.
Zoals een game wiki browsen, youtube/spotify aanpassen, discord chat lezen etc.

• Arbitrator
Mortov Molotov schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:20:
Waarom neem je geen ryzen 3900x als je niet gaat overklokken? Kan zelfs op stock cooler draaien in dat geval.

Vergeet ook niet je Windows licentie over te zetten naar het nieuwe systeem. Met een beetje geluk hoef je daar alvast niet voor te betalen.
Ik heb zelf een (persoonlijke) voorkeur voor Intel, vandaar.
Windowslicentie heb ik al geregeld.

• Aikon
  • Niet online
Ok, dus eigenlijk zoek je een pc die slechts 1080p/60fps hoeft te leveren. Waarom je dan een 144hz scherm hebt gekocht is me een raadsel maar goed. Wat jij wilt hoor, maar ben je dan niet gewoon veel te veel geld aan het uit geven?

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Aikon schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:27:
Ok, dus eigenlijk zoek je een pc die slechts 1080p/60fps hoeft te leveren. Waarom je dan een 144hz scherm hebt gekocht is me een raadsel maar goed. Wat jij wilt hoor, maar ben je dan niet gewoon veel te veel geld aan het uit geven?
Krijg beetje hetzelfde idee. Dit lijstje gaat nergens over, tenzij je graag wilt laten zien wat voor dikke pc je hebt.
Ryzen is imho de betere keuze in deze, en zal je ook nog wat geld besparen.

-= Very annoying forum person =-

• Arbitrator
Aikon schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:27:
Het scherm heb ik al een paar jaar geleden gekocht.
Toen ik op dat moment aan het shoppen was voor een monitor was het de enige/een van de weinige die alle features had die ik nodig heb: pivot modus, TN, speakers en toevallig was hij ook 144hz.

• Arbitrator
master_viper schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:29:
[...]

Krijg beetje hetzelfde idee. Dit lijstje gaat nergens over, tenzij je graag wilt laten zien wat voor dikke pc je hebt.
Ryzen is imho de betere keuze in deze, en zal je ook nog wat geld besparen.
Zoals ik al aangegeven heb: ik snap weinig van hardware. En daarom wil ik de lijst graag laten toetsen door jullie. Wellicht dat, nu meer mensen het aangeven, het dan toch een betere keus is om voor AMD te gaan. Goed om te weten en te gaan overwegen.
Ik sta open voor suggesties voor andere/logischere/betere componenten.

p.s. nee ik ben niet aan het opscheppen, jammer dat je dat suggereert.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Croga

The Unreasonable Man

Arbitrator schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:26:
Ik heb zelf een (persoonlijke) voorkeur voor Intel, vandaar.
Wil je "Future Proof" dan is Intel op dit moment een hele zwakke schakel. Daarnaast ziet je lijst er vooral uit als "Geld uitgeven om geld uit te geven", da's nie handig....

- AMD heeft het voordeel van meer PCI-e lanes op hogere snelheid. Met 3 SSDs wil je dat hebben.
Kijk bijvoorbeeld eens naar pricewatch: Biostar Racing X570GT8 waar je 3 NVME SSDs in kunt steken. Hang daar vervolgens een 970 Pro van 1TB en 2 P660s van 2TB ieder in en je hebt al wat beters dan je huidige opzet.

- Je kast is verrotes duur. Wat heeft die wat goedkopere kasten niet hebben?
- Een 2080 Super heeft een hele slechte prijs/prestatie verhouding. Met je huidige eisen is een 2060 Super al overkill, koop je over 3 jaar voor de €500 die je nu besteed een nieuwe kaart die weer 10 keer sneller is dan die 2080.
- Je zou voor een 3900X kunnen gaan voor grofweg dezelfde prijs als de i9. Je zou ook voor een goedkopere processor kunnen gaan die ook goed voldoet voor je huidige gebruik.

• Aikon
  • Niet online
Nou AMD of Intel is op zich niet de vraag. Het is meer de vraag of je niet met €1000-€1500 precies datgene krijgt wat je wilt, namelijk 1080p/60fps.

Als je echt altijd een 2e scherm wilt dan zou ik bijna een nucje achter dat scherm hangen, en op die andere lekker 144hz gamen met een dikke pc.
Pagina: 1