Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFAspeler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06-2020
Goedenavond,

Ik heb vandaag een nieuwe iPhone 11 gescoord en wil die uiteraard graag gebruiken. Ik probeer hem al de hele dag aan de praat te krijgen, maar telkens als ik de data van mijn oude iPhone 7 probeer over te zetten, blijft het scherm op m'n nieuwe telefoon hangen op 'Je Apple ID configureren...'

Ik heb het hele internet afgestruind naar oplossingen, maar heb niks kunnen vinden. Ik heb niet zoveel verstand van tech verder, dus wellicht heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt, maar ik hoop dat een tweaker kan helpen?

Het probleem doet zich telkens voor, of ik nou kies voor de snelle manier van data overzetten vanaf m'n oude telefoon, kies voor de manier via icloud back-up of zelfs zonder oude data over te zetten.

Edit: waar het eerder al misgaat denk ik, is dat mijn oude telefoon in eerste instantie wel verbindt met de nieuwe, maar wanneer het scherm bij m'n nieuwe eenmaal bij 'snel overzetten' is, de verbinding verbroken lijkt. Na wat proberen verbindt hij uiteindelijk wel weer volgens mij, maar blijft hij later dus hangen bij 'Je Apple ID configureren...'

[ Voor 19% gewijzigd door FIFAspeler op 30-11-2019 02:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 07:55
Wat gebeurd er als je de data niet overzet, en je kiest om niet in te loggen tijdens het activeringsproces van het toestel?
Komt hij dan wel door het hele proces heen (en kom je dus op 'n home-screen uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1347210

Ik kreeg dezelfde foutmelding. Bij mij is het gelukt door een reservekopie van de oude telefoon te maken in iTunes en die vervolgens in te lezen op de iPhone 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Wil even laten weten dat een suggestie in deze draad hetzelfde probleem heeft opgelost - waar veel iPhone kenners het antwoord schuldig moesten blijven, en ook het personeel van AMAC geen idee had hoe het op te lossen...

In zes uur (!) tijd heb ik zo'n beetje álles geprobeerd, forced reset, met iTunes opnieuw installeren van de firmware, die nóg een keer herstellen (was blijkbaar nodig?), verwijderen van m'n iPhone (XS, overgenomen) uit m'n Apple profiel en opnieuw aanmelden - niets hielp. Zes uur bij elkaar, want tussendoor natuurlijk wachten wachten wachten of het configureren alsnog lukt.

Tot ik dus besloot dat hele Apple ID configureren over te slaan tijdens het opstarten (na clean install en/of forced restart, dat weet ik niet meer). Dus mocht je in hetzelfde drijfzand belanden: sla de Apple ID gewoon over en doe dat achteraf, als je iPhone tot leven is gekomen.

Het was een dramatische start van m'n hernieuwde kennismaking met Apple (m'n laatste iPhone was de 3GS), maar inmiddels zie ik in iOS 14.1 enorme verbeteringen - tof dat het alsnog de moeite waard blijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door smartphonejunk op 26-10-2020 21:43 ]