Toon posts:

realaudio achter site zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat?

iemand die ik ken heeft een website en die laat een compleet nummer afdraaien op zijn site :?

hoe kan dit?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

nummer enconden in realaudio en dan met realaudio plugin nummer laten afdraaien..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 16:31 schreef Timpie2000 het volgende:
nummer enconden in realaudio en dan met realaudio plugin nummer laten afdraaien..
uhm....weet je uit je hoofd ff een programma waarmee ik dat kan doen..dat encoden ?

:)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe werkt dat met die plug in?

Verwijderd

In de huidige situatie zou ik niet snel meer met 'realaudio' werken. Steeds meer mensen gebruiken de 'mediaspeler' van MS of Winamp. In dat geval kan je embedded werken en dan een WMA file gebruiken. Moet je wel file omzetten naar WMA. Die bufferen alleen maar, en dan spelen ze af. Geloof trouwens dat de mediaspeler ook MP3 alleen maar buffert.
Voor het omzetten zijn diverse programma's.
Bijvoorbeeld de Mediawizard van CDH.
Zet bijna alles om. Moet trouwens ook ff opletten, want niet elke (gratis) server ondersteunt de verschillende formaten
of laat niet toe dat je ze af kunt spelen via een ander adres.

http://www.cdhnow.com/

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
mediaplayer :r
WINAMP RULEZZZZ

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus wel bereiken dat,als ik op mijn site kom,een comleet nummer ter gehore wordt gebracht..

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:21 schreef hazes het volgende:
ik wil dus wel bereiken dat,als ik op mijn site kom,een comleet nummer ter gehore wordt gebracht..
Kunt afhankelijk van de vorm die je kiest, eerst een heel nummer moeten downloaden, of het wordt gebufferd. Als er wordt gebufferd, wordt er eerst ongeveer 22Kb vooruitgestuurd, waarna je liedje begint.
Maar kunt kiezen voor afspelen via speler op je site, of via speler extern (zoals winamp).
Maar kijk ook eens bij de search, want hier zijn al vaak vragen over gesteld.

Verwijderd

Als je real audio wil gaan gebruiken moet je je wel realiseren dat mensen zonder plugin gepresenteerd worden op de download venster.
Ondanks dat real audio gewoon een waardeloos programma is is het wel de snelste op de markt qua audiostreaming, quicktime is wel bij veel meer mensen aanwezig maar wel langzamer met streamen.

Tis maar een beetje info

Verwijderd

Trouwens dat encoden klinkt spannend maar dat valt wel mee. In de link naar je soundfile staan die waarden en je moet er gewoon voor zorgen dat je file daaraan voldoet.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

moet je voor realaudio geen realserver hebben hangen aan je site?? (=duur)

en bij de andere 2 mogelijkhden niet?

ik ga wel voor MS media speler omdat bijna iedereen die heeft, in zijn browser (jajaja, BIJNA iedereen) en winamp niet

Stoer; Marduq

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Nee hoor, realaudio (video zelfs ook) werkt redelijk vanaf een simpel casema servertje. Je moet effe de realproducer downen van real,com het is effe zoeken, en blijven klikken op naar de gratis versie.

Kunt ook denken aan een flash met een geluidje erin. Die plugin hebben de meesten wel.

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:30
Je hebt een realserver nodig als je wilt bereiken dat eenzelfde nummer op meerder bitrates kan worden opgevraagd. Als de verbinding (tijdelijk) te langzaam is springt deze automatisch op een lagere bitrate.
De realserver heeft een eigen adres op de server, als deze aanwezig is natuurlijk, die je kunt aanroepen met een .ram file of een .smil/.smi file. Verder staat een duidleijk uitleg op de real pagina ergens onder devzone.

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
zeker met flash doen, dan wordt je geluid door (ik meen) 98% van de bezoekers gehoord, want zoveel mensen hebben die player al.
Als je Flash hebt kun je gewoon een mp3tje importeren en die op frame 1 zetten (van je flashmovie), save en publish dit, en gebruik de ontstane swf voor het geluid.
Als plugin gebruik je dus flash, en klaar ben je.,.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op woensdag 01 augustus 2001 18:17 schreef SWINX het volgende:
mediaplayer :r
WINAMP RULEZZZZ
Als je een jaar op GoT zit mag er toch van je worden verwacht dat je weet dat dit soort posts niet worden gewaardeerd :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Prammenhanger, lieverd, kijk eens naar de datum van de post. Nostro, na een jaar kicken roeleert niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.