Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gaat AMD intel snel gaat matchen op single core clock speed?

Pagina: 1
Acties:

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-11 16:41
hoi allemaal

denken jullie dat AMD binnekort gelijk gaat lopen met intel qua singe core clock speed op alle cores?

intwel draait momenteel als ik het goed heb 5.0GHZ met OC enabled op de Intel Core i9-9900KS

AMD haalt momenteel max 4.7 indien ik het goed heb en volgens mij niet eens op alle cores (ik weet het model nummer niet uit mij hoofd sorry zal hem morgen posen als ik kan)

hoe zien jullie dit?

PS heb medelij als ik onzin uitkraam ik ben maar een ongelukkige tech noob :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En AMD heeft de hogere IPC met Zen 2...

De megahertz wars heeft Intel met succes gewonnen. Dat was al in de tijd van Netburst zo. Hoge kloksnelheid op zich zegt niks over prestaties, maar leken trappen er wel elke keer in.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

atthias schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:22:
hoi allemaal

denken jullie dat AMD binnekort gelijk gaat lopen met intel qua singe core clock speed op alle cores?

intwel draait momenteel als ik het goed heb 5.0GHZ met OC enabled op de Intel Core i9-9900KS

AMD haalt momenteel max 4.7 indien ik het goed heb en volgens mij niet eens op alle cores (ik weet het model nummer niet uit mij hoofd sorry zal hem morgen posen als ik kan)

hoe zien jullie dit?

PS heb medelij als ik onzin uitkraam ik ben maar een ongelukkige tech noob :)
Bij de buren hebben ze een mooie vergelijking gemaakt :) :

https://nl.hardware.info/...wie-wint-de-titanenstrijd

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-11 16:41
Borromini schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:24:
En AMD heeft de hogere IPC met Zen 2...

De megahertz wars heeft Intel met succes gewonnen. Dat was al in de tijd van Netburst zo. Hoge kloksnelheid op zich zegt niks over prestaties, maar leken trappen er wel elke keer in.
dat zal ik niet betwisten dat ik als een leek erg vatbaar ben voor marketing

maar wat is simpel gezegd een IPC?
bedankt interessante video om te zien

[ Voor 27% gewijzigd door atthias op 30-11-2019 10:52 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
IPC = Instructions Per Cycle, wat je ook had kunnen Googlen ;)

Maar zoals al hierboven gezegd is: de clockspeed zegt weinig over daadwerkelijke prestaties. 5GHz bij Intel-processors is niet hetzelfde als 5GHz bij AMD-processors. Het kan best zijn dat zelfs al draaien ze allebei op 5GHz, dat de één veel sneller is in bepaalde taken dan de ander.

The devil is in the details.