Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-05 14:31
Mijn vraag:

Ik heb sinds deze week een 4k tv van Philips en de eerste paar dagen was er niks aan de hand, maar ik merk nu dat wanneer ik iets kijk via m'n PS4 pro (YouTube,plex,Netflix) dat het beeld totaal niet vloeiend is, en (ik kan het moeilijk beschrijven ) framedrops heeft. Als ik via de smart tv YouTube oid open werkt het wel goed.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Philips 50pus6203, PlayStation 4 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd de settings van de PS4 naar 1080 te zetten ipv 4k maar dat maakte niet uit. Ook heb ik de PlayStation goed af laten koelen

Het lijkt mij niet aan de HDMI kabel te liggen want het was de eerste 4-5 prima

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de beeldstijl eens op 'game" zetten en opnieuw testen? Mocht je niet weten hoe je dat doet, dat staat in de handleiding.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Toch zou ik eens testen met een andere HDMI kabel, om het in ieder geval uit te sluiten.
Zelf heb ik ook wel eens problemen gehad met een HDMI kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
24 frames passen niet netjes in 60Hz: Dimens in "Philips TV choppy playback / framedrops"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Game mode maakt geen verschil, de HDMI kabel die ik gebruik zat bij de PSVR maar ik kan evt een andere gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Zet eens alle beeldverwerkers uit op je tv en kijk dan eens of het beter oogt. Dus contrast-verbetering, color depth verbetering, motion verbetering, alles naar off. Dan kan dat niet voor vertraging/storing zorgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Dat wil ik zo wel proberen als ik thuis ben, maar dan gaat de beeldkwaliteit waarschijnlijk ook gigantisch achteruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind van niet. Als je bron goed is (dus bijvoorbeeld een mooi PS4-spel), dan vind ik die beeldverwerkers niks toevoegen of het beeld alleen maar donkerder of onrealistischer maken.

Maar als alles uitzetten heeft geholpen, kan je proberen of sommige settings aanzetten helpt, en of je dat mooier vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Ik kan alleen kleur verbetering (normaal) ruisreductie (medium) mpeg artefactreductie (minimum) uitzetten de rest zijn sliders.

Maar waarom zou dit moeten helpen, terwijl ik met de smart apps van de tv totaal geen problemen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Per kanaal/bron heeft je tv andere instellingen, dus misschien staan de instellingen bij de smart apps anders. En het is slechts een gok die het proberen waard is, omdat die beeldverwerkers wel invloed hebben op de vloeiendheid van beelden.

Heb je ook al een andere HDMI-kabel en andere HDMI-poort geprobeerd? Of je tv een keer volledig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Bhkrebel schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:34:
Ik kan alleen kleur verbetering (normaal) ruisreductie (medium) mpeg artefactreductie (minimum) uitzetten de rest zijn sliders.

Maar waarom zou dit moeten helpen, terwijl ik met de smart apps van de tv totaal geen problemen heb?
Bij mijn televisie zijn de instellingen voor ieder inputkanaal verschillend. Maar je zegt dat je al 4 of 5 uur normaal hebt kunnen gamen? Wat is er in die tijd veranderd? Ben je bijvoorbeeld een andere game gaan spelen? Ten slotte zal ik in ieder geval voor de zekerheid een andere kabel proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 30-11-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Met gamen opzich is er niet echt een probleem maar vooral met de streaming apps via de PS4. Ik heb alles nu uit gezet wat ik kon maar er was geen verschil. Heb ook het idee dat het erger wordt als de PS langer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Kun je de PS4 niet meenemen naar iemand anders om het uit te sluiten of de PS4 niet defect is? Dan weet je iig zeker dat het niet aan de PS4 ligt!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
@Bhkrebel Je kan alles op de televisie aanpassen, maar niets van dat gaat helpen als motion judder het probleem is. En ik weet vrijwel zeker dat motion judder het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Is de tv dan echt zo slecht? Ik weet dat ik geen wonderen mag verwachten, maar is het advies terugsturen?

Ik wil nog een keer benadrukken dat tijdens gamen er geen probleem lijkt te zijn (behalve soms een spike als er teveel gebeurt op t scherm, bv bij spiderman) en de Netflix en YouTube app op de smart tv zelf doen t prima, alleen is er geen Plex beschikbaar

[ Voor 58% gewijzigd door Bhkrebel op 02-12-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bhkrebel schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:32:
Is de tv dan echt zo slecht? Ik weet dat ik geen wonderen mag verwachten, maar is het advies terugsturen?

Ik wil nog een keer benadrukken dat tijdens gamen er geen probleem lijkt te zijn (behalve soms een spike als er teveel gebeurt op t scherm, bv bij spiderman) en de Netflix en YouTube app op de smart tv zelf doen t prima, alleen is er geen Plex beschikbaar
Lees nou even eerst de post in de link die ik heb geplaatst.
Pagina: 1