RX vega 64 goede upgrade voor RX580?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 10:16
Hallo medetweakers,

Ik wil binnenkort een andere monitor kopen, heb nu nog een Samsung 1080p @60 Hz, maar wil minimaal een 2k monitor @144hz halen.

Nu heb ik onlangs mijn systeem geüpgraded naar een Ryzen 2700X met een X470 prime pro mobo en 16GB ram. Mijn bottleneck is nu nog de RX 580 8GB GPU en zag nu een, volgens mij zeer dikke, aanbieding voor de RX Vega 64 kaart (€275,-): pricewatch: MSI Radeon RX Vega 64 Air Boost 8G

Zou dit een mooie upgrade zijn om voornamelijk BFV op minimaal 100 Hz te kunnen spelen met de settings op high tot ultra?

Of beter nog doorsparen voor RX 5700, die nu nog een heel stuk duurder zijn?

Alle reacties

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

flinke prijsdaling. Als je haast hebt kan je het gerust proberen en anders wellicht weer verkopen voor de prijs waarvoor je hem gekocht hebt? Of voor iets minder. Tegen die tijd zal de 5700xt ook vast wel weer iets goedkoper zijn en heb je alsnog een goedkope upgrade.

Zit overigens, naar mijn mening, niet groot verschil tussen vega 64 en de 5700xt volgens dit filmpje YouTube: RX 5700 XT vs RX VEGA 64 Benchmarks | Gaming Tests Review & Comparis...

[ Voor 62% gewijzigd door AOC op 29-11-2019 20:59 ]

• onnaj
Prijsdaling is echt enorm inderdaad! Veel waar voor je geld, maar ik ga toch maar even doorsparen.... Denk ik ;-)

Verwijderd

Kijk je ook even na of jouw voeding dit trekt?
De Vega kaarten zijn niet de zuinigste.

• onnaj
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:27:
Kijk je ook even na of jouw voeding dit trekt?
De Vega kaarten zijn niet de zuinigste.
Heb een nieuwe corsair tx550 voeding, die zou het moeten trekken, zelfs in combinatie met de Ryzen 2700x... Ook al zo'n zuinig wonder :)
Maar zal niet heel veel onderhouden inderdaad.
Overclocken ga ik toch niet doen, mijn Ryzen draait nu lekker stock met gamen op 55 graden zoiets ;)

[ Voor 18% gewijzigd door onnaj op 30-11-2019 14:23 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is ook nog eens een reference model, aka stofzuiger. Ik zou hem laten liggen, tenzij je een kast hebt met nul airflow en je juist op zoek bent naar een stock koeler.

• onnaj
br00ky schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:23:
Dit is ook nog eens een reference model, aka stofzuiger. Ik zou hem laten liggen, tenzij je een kast hebt met nul airflow en je juist op zoek bent naar een stock koeler.
Bedankt voor de tip, mij was niet duidelijk dat dit een reference koeler was. Is dit enkel en alleen te zien aan de single fan?

Mijn Corsair case heeft een perfecte airflow, dus wil juist geen stofzuiger daarom dubbel blij met je tip :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou kijken voor een 1660 Super. stuk zuiniger en betere handelswaarde bij verkoop.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1