Welke Headphone Amp zou het beste zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Beste leden,
ik heb de Beyerdynamic DT880 Black 250ohm besteld en wacht tot het bezorgd is.Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een amp nodig heb want ik heb de audio van mijn moederbord moeten boosten aangezien mijn Marshall MID heel lage geluid had. Uiteraard kan dat misschien per hoofdtelefoon verschillen maar ik probeer alvast een amp te zoeken mocht dat echt nodig zijn.[/i]

Mijn max budget is €180.

Ik wil het apparaat gebruiken om eventueel mijn toekomstige headphones goed te kunnen voorzien van prik. Voor nu is dat de DT880 PRO 250ohm aangezien ik uitstekende geluid wil. Mijn eis is als het kan, een amp met volumeregelaar.

Wat ik de volgende heb gevonden:
AudioQuest Dragonfly Black
Fiio K5 Pro
Fiio E10K Olympus 2
Audioengine D1

De Fiio K5 Pro schijnt de meest populaire te zijn naast de E10K. Echter is het zo dat de K5 Pro voor nu uitverkocht is en alleen te koop is op een pagina van aliexpress. De E10K daarentegen krijgt prik via micro-usb kabel en is de usb van mijn MSI Z87-G45 Gaming goed genoeg daarvoor? Heb wel de Pepper Jobs PD9000: https://www.pepper-jobs.nl/nl/pd9000.html in mijn bezit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:39
de audioquest Dragonfly black!

Zeker ook omdat hij MQA kan spelen, maar ook zonder is deze uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
aljooge schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:48:
de audioquest Dragonfly black!

Zeker ook omdat hij MQA kan spelen, maar ook zonder is deze uitstekend
Dank je voor je reactie. Ik vind de Dragonfly Black ook fijn omdat het overal te mee te nemen is, dus een soort usb stick zeg maar.

Zijn er naast MQA en portabiliteit ook redenen waarom je deze aanbeveelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
SilverRST schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:59:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik vind de Dragonfly Black ook fijn omdat het overal te mee te nemen is, dus een soort usb stick zeg maar.

Zijn er naast MQA en portabiliteit ook redenen waarom je deze aanbeveelt?
De enige reden dat ik deze aanbeveel is dat dit een gerenomeerd merk is in de gerenomeerde hifi wereld.

Ik ben ook naar zoiets opzoek, maar dan om te gebruiken als dac, vandaar dat ik dit merk regelmatig tegenkwam in de topics van de high end streaming en de recensies zijn lovend. Volgens mij kan je hier geen miskoop aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
aljooge schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:10:
[...]

De enige reden dat ik deze aanbeveel is dat dit een gerenomeerd merk is in de gerenomeerde hifi wereld.

Ik ben ook naar zoiets opzoek, maar dan om te gebruiken als dac, vandaar dat ik dit merk regelmatig tegenkwam in de topics van de high end streaming en de recensies zijn lovend. Volgens mij kan je hier geen miskoop aan doen
Oke nice. Wat ik volgens de reviews begreep op coolblue is dat de volume te hoog is zelfs op minimale volume. Op zich vind ik dat een voordeel want zonder boost van mijn MSI onboard is het geluid van mijn Marshall veel te zacht. Is wel een probleem als ik in de toekomst een andere headphone wil.

Dragonfly Red en Blue zijn wel nogal prijzig.

Audioengine D1 schijnt ook goed te zijn maar die valt denk ik af vanwege de prijs.

Nu op volgorde:
Dragonfly Black
E10K
K5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
https://www.van-duppen.nl/meridian-explorer-2/

als je echt iets wil wat knettergoed is moet je deze nemen. In de aanbieding. Kwam deze toevallig tegen deze week. Deze fabriek maakt dacs voor de prijs van een nieuwe auto. Als je het beste voor max 180 euro wil moet je deze meridian explorer 2 overwegen, in de aanbieding net onder je 180 euro, maar dan krijg je het neusje van de zalm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
aljooge schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:01:
https://www.van-duppen.nl/meridian-explorer-2/

als je echt iets wil wat knettergoed is moet je deze nemen. In de aanbieding. Kwam deze toevallig tegen deze week. Deze fabriek maakt dacs voor de prijs van een nieuwe auto. Als je het beste voor max 180 euro wil moet je deze meridian explorer 2 overwegen, in de aanbieding net onder je 180 euro, maar dan krijg je het neusje van de zalm
Dat is een heel aparte dac. Zal die zo opzoeken wat ie allemaal heeft en kan. Heb nog nooit van dat gemerkt gehoord. Hun website is wel wat vreemd, ik bedoel ik kan niet op producten klikken om het te kopen als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Een begrip in high end audio en ook dit model is state of the art. Veel Beter kan je niet krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilverRST
aljooge schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:16:
Een begrip in high end audio en ook dit model is state of the art. Veel Beter kan je niet krijgen
kan dat ding nergens bekijken, is het wel verkrijgbaar? Op hun eigen site is het niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 14:01
Ben je nu op zoek naar een dac of een preamp?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
MerijnB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:23:
Ben je nu op zoek naar een dac of een preamp?
Ik zoek een hoofdtelefoonversterker. Door de lange zoektochten heen kwam ik ook tegen dat je sommige kunt aansluiten op je tv en dan je koptelefoon kan gebruiken zodat andere inwoners geen last hebben. Dat laatste is echter geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
SilverRST schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:30:
[...]

Ik zoek een hoofdtelefoonversterker. Door de lange zoektochten heen kwam ik ook tegen dat je sommige kunt aansluiten op je tv en dan je koptelefoon kan gebruiken zodat andere inwoners geen last hebben. Dat laatste is echter geen noodzaak.
Een hoofdtelefoonversterker doet in principe niets anders dan audio signaal versterken, dat heeft geen invloed op het geluid dat je tv wel of niet maakt.

Los daarvan zit er niet bar veel verschil tussen pre amps, zoiets zal ws prima voldoen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
MerijnB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:44:
[...]

Een hoofdtelefoonversterker doet in principe niets anders dan audio signaal versterken, dat heeft geen invloed op het geluid dat je tv wel of niet maakt.

Los daarvan zit er niet bar veel verschil tussen pre amps, zoiets zal ws prima voldoen.
Oke begrijp het. En wat zijn de DAC/AMP dat nodig is voor hoofdtelefoons met hoge impedantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
SilverRST schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:48:
[...]

Oke begrijp het. En wat zijn de DAC/AMP dat nodig is voor hoofdtelefoons met hoge impedantie?
Ik vermoed dat zo ongeveer elke pre amp die 250 ohm prima kan aansturen, maar misschien kan iemand die echt wat van versterkers weet daar iets slims over zeggen, @Jag, jij iets te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45
Creative Sound Blaster Labs E5 @ CreativeStore, hoofdtelefoonversterker en dac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 18:10

Jag

MerijnB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:53:
[...]

Ik vermoed dat zo ongeveer elke pre amp die 250 ohm prima kan aansturen, maar misschien kan iemand die echt wat van versterkers weet daar iets slims over zeggen, @Jag, jij iets te melden?
Nou goh ik voel me vereerd dat je aan mij denkt maar versterkers zijn nou niet echt mijn expertise, meer iets met subs zou ik zeggen :D

Maar aansturen vind ik altijd een verwarrende term in deze context. Alsof het een hele moeizame interactie is. Hoge impedantie is in de basis juist makkelijk; versterkers zijn spanningsbronnen: ze willen een spanning creëren. Hoe lager de impedantie hoe "lastiger" dat is. Wel kan de max spanning niet afdoende zijn. Dus als je bang bent niet hard genoeg te kunnen spelen, dan kan je wel iets uitzoeken wat een hoge max output (gemeten in volt) geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Jag schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:01:
[...]
Nou goh ik voel me vereerd dat je aan mij denkt maar versterkers zijn nou niet echt mijn expertise, meer iets met subs zou ik zeggen :D

Maar aansturen vind ik altijd een verwarrende term in deze context. Alsof het een hele moeizame interactie is. Hoge impedantie is in de basis juist makkelijk; versterkers zijn spanningsbronnen: ze willen een spanning creëren. Hoe lager de impedantie hoe "lastiger" dat is. Wel kan de max spanning niet afdoende zijn. Dus als je bang bent niet hard genoeg te kunnen spelen, dan kan je wel iets uitzoeken wat een hoge max output (gemeten in volt) geeft.
De vraag is dan dus meer hoeveel vermogen je nodig hebt om genoeg geluid uit zo'n hoofdtelefoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik denk dat zoiets als dit apparaat meer is wat je zoekt (ik vind het wat prijzig, maar dat zal wel komen door het naampje dat er aan hangt). Wat ik een enorme plus zou vinden is die mooie grote volume knop, hoef je niet steeds in windows te kloten voor het harder of zachter zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
Mensen blijf alsjeblieft web bij audioquest dat is totaal geen begrip in de audio wereld ja voor belachelijke prijzen voor kabels :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

https://drop.com/buy/massdrop-o2-sdac-dac-amp

O2 versterker is een hele leuke voor een redelijke prijs.

Een volumeknop is zeker een plus. Ik heb de meridian Explorer 1, maar gebruik die eigenlijk erg weinig. Wel een goed apparaatje.

[ Voor 39% gewijzigd door mr.paaJ op 30-11-2019 14:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@SilverRST - Meer als aanvulling op dit topic, kijk vooral ook even naar de iFi Audio ZEN DAC, dit kan misschien voor je toepassing wel een geschikte oplossing zijn. Ervaringen van de ZEN DAC kun je hier vinden. De ZEN DAC is te verkrijgen voor rond €150,-

Helaas zelf geen ervaring met de ZEN DAC (of uberhaupt met iFi Audio), maar sluit misschien wel mooi aan bij je wensen.

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 08-12-2019 23:26 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Dank jullie wel voor de input. Ik heb ondertussen de Fiio E10K Olympus 2 gekocht op Amazon en zou deze week bezorgd worden. Maar ik kan nog altijd andere andere kijken. Ondertussen heb ik mijn DT880 ontvangen en wat een supergeluid! Heb er geen woorden voor dan alleen maar lof. Mijn onboard audio is toch krachtig genoeg om de 250ohm versie genoeg power te voorzien. Desalniettemin kan ik de volumeknop wel prima gebruiken omdat het geluid nogal altijd al zacht geweest ondanks of ik oordopjes gebruik van slechts 16ohm. I blame the developers. Youtube en media players kunnen erg hard. Ben wel blij dat ik dus niet meer dan 100 euro of boven de 200 uit te gaan geven voor een amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Nooit naar schiit Modi + Magni 3 combo gekeken?

https://www.schiit.com/products/modi-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Een van die modellen heeft geen europlug. De andere wel, de modi multibit maar voor $249. Kan ik vast ook importkosten erbij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
SilverRST schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:16:
[...]

Een van die modellen heeft geen europlug. De andere wel, de modi multibit maar voor $249. Kan ik vast ook importkosten erbij betalen.
Ze hebben een Nederlandse retailer waar je hem kunt aanschaffen! Je kunt 1 aansluiten, de Modi 3 heeft een USB aansluiting en de magni kan gewoon stroom.

https://www.schiit-europe...fordable-do-all-dacs.html

Tsja, betere kwaliteit vind je denk ik niet. Ik ken genoeg gebruikers hier op het forum die erbij zweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Ik heb de E10K ontvangen en deze aangesloten en vreemd genoeg geen verschil tot ik op 'Gain' op H zet, dan is het geluid echt hard in games zoals GTAV waarbij mijn oren doen :P Ik denk dat ik deze hou. Ik kan wel idd een betere dac/amp nemen maar is het waard voor mij? Only God knows. De Bass feature is overigens zeker mooi meegenomen en wanneer ik wil, zet ik het aan.

Ik wil jullie in ieder geval enorm bedanken omdat ik nu meer van andere dac/amp's weet mocht ik ooit in de toekomst een betere wil.

Ik heb wel een vraag. Welke sterke micro-usb kabel moet ik nemen? De meegeleverde is nogal heel dun en op Amazon review was iemand zijn kabel verbrand. Zijn niet alle micro-usb kabels niet hetzelfde? Aan de aantal pins valt af te leiden dat er verschillen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door SilverRST op 09-12-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is wel bijzonder; dat de meegeleverde kabel te dun zou zijn. Ik zou hem denk ik gewoon gebruiken. Als het een slechte kabel is, dan is het in elk geval garantie.

Nu zouden in principe usb-kabels allemaal gelijk moeten zijn, maar met alle snellaadtechnieken van tegenwoordig is dat kennelijk niet meer zo.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Jorgen schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:19:
Dat is wel bijzonder; dat de meegeleverde kabel te dun zou zijn. Ik zou hem denk ik gewoon gebruiken. Als het een slechte kabel is, dan is het in elk geval garantie.

Nu zouden in principe usb-kabels allemaal gelijk moeten zijn, maar met alle snellaadtechnieken van tegenwoordig is dat kennelijk niet meer zo.
Waarschijnlijk is dat bij de normale E10K of het was voor de E10.
Ik heb het vergeleken met de andere kabels dat ik heb en sommigen zijn iets stevig en andere weer hetzelfde.

Precies, mijn andere micro-usb kabel kwam met de Rockbox en die is blijkbaar te zwak dat Windows het niet ziet zeg maar. Er gebeurde niks. Met de meegeleverde kabel in dezelfde usb-ingang was er wel actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

SilverRST schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:43:
dan is het geluid echt hard in games zoals GTAV waarbij mijn oren doen :P Ik denk dat ik deze hou. Ik kan wel idd een betere dac/amp nemen maar is het waard voor mij?
Hopelijk overbodig maar:
Vergeet niet dat je maar één paar oren hebt waar je het je hele leven mee moet doen ;)

Een versterker/DAC is er niet om harder te spelen, dat kan je moederbord ook wel, maar om betere kwaliteit te halen: minder ruis van moederbord bijvoorbeeld (geen storing van muis of HDD, dat hoorde ik altijd), en het gemak van een volumeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Ben er weer. Welke amp zou het beste zijn om een koptelefoon van 600ohm genoeg prik te kunnen voorzien?
Wat ook best jammer is dat bij sommige productbeschrijvingen niet aangeven hoeveel ohm ze max kunnen geven. Heb ondertussen de Audioengine D1 en de Meridian Explorer2 in gedachten. De Beyerdynamic Impacto is wel een mobiele maar heeft geen 3.5mm audiojack voor mobiele devices wat behoorlijk jammer is gezien het formaat en simplicity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
SilverRST schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:40:
Ben er weer. Welke amp zou het beste zijn om een koptelefoon van 600ohm genoeg prik te kunnen voorzien?
Wat ook best jammer is dat bij sommige productbeschrijvingen niet aangeven hoeveel ohm ze max kunnen geven. Heb ondertussen de Audioengine D1 en de Meridian Explorer2 in gedachten. De Beyerdynamic Impacto is wel een mobiele maar heeft geen 3.5mm audiojack voor mobiele devices wat behoorlijk jammer is gezien het formaat en simplicity.
Ohm is veel minder belangrijker, gevoeligheid van driver daar moet je opletten

Welke koptelefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Amdwarrior schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:25:
[...]

Ohm is veel minder belangrijker, gevoeligheid van driver daar moet je opletten

Welke koptelefoon heb je?
Dat wel maar bv games zijn veel minder luid wanneer ik de DT880 gebruik en heb dus de E10K. Voor normaal gebruik zoals YT en Windows Media Player is de onboard audio prima genoeg. Maar wel minder luid voor mobiele devices. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Beyerdynamic T1 en T5p. De T1 is 600 en T5p is 32. Ik wil de koptelefoon graag voor alles gebruiken. Voor mobiel gebruik is er de Impacto maar heeft geen support voor 3.5mm. Creative SoundblasterX G5 of 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
SilverRST schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:01:
[...]

Dat wel maar bv games zijn veel minder luid wanneer ik de DT880 gebruik en heb dus de E10K. Voor normaal gebruik zoals YT en Windows Media Player is de onboard audio prima genoeg. Maar wel minder luid voor mobiele devices. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Beyerdynamic T1 en T5p. De T1 is 600 en T5p is 32. Ik wil de koptelefoon graag voor alles gebruiken. Voor mobiel gebruik is er de Impacto maar heeft geen support voor 3.5mm. Creative SoundblasterX G5 of 6?
Kijk ook eens naar de amiron wireless met een DG60 van Avantree voor op de pc aan te sluiten.
Heb deze koptelefoon ook ie klinkt echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Goofy1978 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:10:
[...]

Kijk ook eens naar de amiron wireless met een DG60 van Avantree voor op de pc aan te sluiten.
Heb deze koptelefoon ook ie klinkt echt geweldig.
Mee eens, ik heb zelf de Amiron Wireless Copper en het geluid en draagcomfort is buitengewoon uitstekend hahaha. Die Beyerdynamic weet wel telkens mij te overtreffen.

Ah super! Hoef ik gelukkig niet meer te zoeken naar bluetooth ontvangers. Bedankt voor de link! De Amiron Wireless kan ook bedraad maar deze staat zeker in de bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
SilverRST schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:04:
[...]

Mee eens, ik heb zelf de Amiron Wireless Copper en het geluid en draagcomfort is buitengewoon uitstekend hahaha. Die Beyerdynamic weet wel telkens mij te overtreffen.

Ah super! Hoef ik gelukkig niet meer te zoeken naar bluetooth ontvangers. Bedankt voor de link! De Amiron Wireless kan ook bedraad maar deze staat zeker in de bookmarks.
De DG60 is enkel een zender voor aptx hd of low latency geluid, je kan er geen blutooht muis op aansluiten ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
Goofy1978 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:48:
[...]

De DG60 is enkel een zender voor aptx hd of low latency geluid, je kan er geen blutooht muis op aansluiten ofzo. :)
Moet ik ook niet willen. Bedraad muis en keyboard all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
SilverRST schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:23:
[...]

Moet ik ook niet willen. Bedraad muis en keyboard all the way.
Niet helemaal mee eens heb een Logitech G903 Lightspeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Veel minder luid maakt niet uit als het wel hard genoeg is.
SilverRST schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:01:
[...]

Pagina: 1