Wie kan helpen met netwerk configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo allemaal,

ik zit een beetje te rommelen thuis met mijn netwerk.
Ik heb boven een blind spot voor mijn wifi en laat daar nou net de PC van mijn zoontje staan :'(

Ik ben aangesloten middels Tele2 technicolor modem welke de wifi verzorgt (Huis SSID).
nu heb ik een netwerkkabel naar mijn eerste etage waar een linksys e2000 wifi router aan.hangt deze zend Huis_boven SSID uit

De PC verbind dus met de wifi router (Huis_boven).

De rest van de apparatuur beneden verbind gewoon met Huis SSID direct naar de kabelmodem.

Het lukt me maar niet om een stabiele verbinding te krijgen en op alle apparaten in huis gewoon wifi te hebben.

Hoe kan ik het allemaal het beste aansluiten en welke kabels sluit ik aan op welke poorten.
Zelf dacht ik aan kabelmodem lan poort 1 --> router wan poort, maar weet niet of dit de juiste manier is.

Ook weet ik niet of DHCP problemen geeft.

Groetjes en bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46
Eigenlijk gebruik je de verkeerde hardware voor de setup. WiFi toegang wordt door Access Points geregeld, die (heel kort door de bocht) niets meer of minder doen dan van een bekabelde interface naar een draadloze interface gaan. Daar moet je dus niet een router voor gebruiken want je wil je traffic immers niet routeren neem ik aan, maar alles in hetzelfde subnet houden. Dat hadden dus access points moeten zijn, en bij voorkeur managed AP's zodat je ook netjes je seamless roaming kan doen. Vaak gaat het wel goed als SSID voor alle twee op hetzelfde instelt, maar er valt niets op te garanderen aangezien het ene access point niet met het andere access point praat en je daarmee dus de kans loopt dat je pc / laptop / tablet continue tussen die twee access points gaat wisselen.

Mocht je in hardware willen inverteren, dan kan je eens naar de Ubiquiti AP's kijken, of eventueel netgear met Insight (zoals de WAC540's). Volgens mij moet je bij netgear overigens wel een abonnement hebben om ze cloud-managed te krijgen / houden. Bij Ubiquiti is dit gratis.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29
Kijk ook even na de kanalen die je gebruikt met je apparatuur. niet alleen van je zelf maar ook die van de buren als je die in de buurt hebt. via inSSIDer kan je kijken welk kanaal je het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Deels eens met @kroegtijger , waarbij roaming altijd een dingetje blijft. Maar als je alle instellingen (behalve de kanalen) hetzelfde houdt en je zendvermogen instelt op iets anders dan "schreeuwen" dan komt het wel goed.

Voor wat betreft je Linksys E2000 inzetten als accesspoint:
https://www.linksys.com/n...rticle/?articleNum=132275

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
1. "Het lukt me maar niet om een stabiele verbinding te krijgen
2. "en op alle apparaten in huis gewoon wifi te hebben."
3. "Ook weet ik niet of DHCP problemen geeft."

1. welke verbinding bedoel je precies?
2. is je huidig wifi signaal afdoende?
3. graag maximaal 1 DHCP server actief maken in je netwerk (kabelmodem lijkt me voor de hand liggend).

Ik kan freshtomato aanbevelen als accespoint op je E2000, ik draai dat bij mij thuis ook.

[ Voor 12% gewijzigd door EverLast2002 op 29-11-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Lees dit topic even door: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Je zou de WAN aansluiting op je 2e router niet moeten gebuiken. Sluit je netwerkkabel die van beneden naar 1e verdieping loopt aan op een LAN poort van je Telenet router. Sluit die kabel boven aan op een LAN poort van je linksys e2000. Stel de linksys zo in dat deze als AP (accesspoint) wordt gebruikt en schakel DHCP uit. Eventueel geef je de Linksys e2000 een IP adres in dezelfde range als je Telenet LAN.
Om nu je probleem met wifi dekking boven op te lossen zou je eigenlijk een 2e kabel moeten trekken. Of je dit doet vanaf de Telenet router tot op zolder of vanaf de 1e verdieping tot zolder, is aan jou. Zie het zo dat alle data vanaf de Linksys router + de nieuwe accesspoint op zolder nu via 1 kabel naar de Telenet router moet. Als je vanaf de Telenet router naar zolder een kabel trekt heeft die een eigen kabel en in principe 1Gb LAN snelheid ter beschikking.
Ik denk dat ik voor een thuis situatie zelf gewoon vanaf de Linksys een extra kabel zou trekken naar boven.
Het nieuwe device op zolder kan ook prima een (oude) router met wifi mogelijkheid zijn. Stel deze ook weer in zoals eerder beschreven: aansluiten op een LAN poort en een (vrij)IP adres geven op het subnet van de Telenet LAN en DHCP uitzetten.
Je kan de naam van de wifi bijvoorbeeld Huis_zolder SSID noemen.
Hou rekening mee dat je met huis-tuin-en-keuken routers/accesspoints niet automagisch verbindt met het sterkste signaal en als je van verdieping verandert, je laptop of telefoon niet automagisch van accesspoint zal veranderen. Als je dat zou willen zou naar wat degelijker accesspoints moeten kijken van bijvoorbeeld Ubiquity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Had al gelezen over dd-wrt om de linksys in bridge mode te kunnen zetten, denk dat ik dat ga doen.
En verkeerde hardware gebruikt weet ik, maar dit was voorhanden.
Pagina: 1