nieuwe GPU of total makeover?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik denk een GPU. Ik heb mijn huidige pc aangeschaft in 2015. Ik draaide toen op W7. Vanaf dag 1 kon ik mijn GPU niet gebruiken in mijn PCI-E 3.0 slot. In de 2.0 deed hij het wel. Ik heb sinds enkele maanden W10.
Mijn pc is ook sinds enkele maanden aan het laggen. Als ik meerdere tabs in chrome open heb, liep de pc al vast en begon de kast erg veel geluid te maken. Na driverupdates kan ik wel meerdere tabs open hebben, maar games draaien vind het nog steeds moeilijk. Voorheen (W7 tijd) draaide ik PUBG, GTA V etc op max settings. Nu op minimaal stottert hij al. Ook is de pc al twee keren uitgevallen en blijft dan in een bootloop hangen. De GPU eruit halen, wat blaastechnieken toepassen en de pc deed het gek genoeg weer.
Een erg lange inleiding, maar hiermee wil ik duidelijk maken dat ik denk dat mijn GPU aan vervanging toe is. Hoop dat jullie dat kunnen beamen.
Mocht dit zo zijn, dan twijfel ik op het vervangen van enkel de GPU zinvol is of dat er binnenkort de gehele binnenkant kast vervangen moet worden.

Wat is je budget?
Geen budget. Is afhankelijk of het enkel een vervanging GPU is of gehele pc.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Heb nu een MSI erin zitten, echter door de problemen vanaf dag 1 twijfel ik lichtelijk.
Ik heb gelezen dat de betere kaarten op dit moment toch wel de RX5700 en de RTX2060 zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk voor gamen. Af en toe bewerk ik wat foto's en video's met PS CS6 en Davinci Resolve. CAD gebruik ik nog korte tijd (nieuwe woning, bijna helemaal gesetteld.)

Mijn build op dit moment
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed€ 240,79€ 240,79
1MoederbordenMSI H97 GAMING 3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenSharkoon Vaya II Value Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAsus VE248HR Zwart€ 169,-€ 169,-
1MonitorenLG W2343T-PF Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenSpeedlink Parthica (Qwerty US)€ 41,95€ 41,95
1MuizenMadCatz R.A.T. 3 Matte Black€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II Evo 520W€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,69

Beste antwoord (via invix op 29-11-2019 18:43)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je CPU is al aardig verouderd waardoor dit een bottleneck gaat vormen. Er komen steeds meer games die niet meer genoeg hebben aan enkel vier cores. Daarnaast is je CPU ook een vrij oude quadcore en zijn de individuele cores dus ook niet meer zo snel. Je zou nu een GPU upgrade kunnen uitvoeren maar als je niet binnen het jaar ook de CPU (en dus moederbord en geheugen) gaat upgraden zou ik voor een goedkopere GPU gaan omdat een 2060 Super of een 5700XT niet zijn volle krachten kan gaan gebruiken.

Dus of nu een snelle GPU en dan op korte termijn een upgrade naar een Ryzen 3600 of voor een goedkopere GPU gaan voor rond de 200 euro.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
Als je het budget hebt zou ik gelijk de hele bende een upgrade geven. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de games die je speelt, maar voor bijv. een battlefield ben je heel blij als je die i5 vervangt voor een ryzen 3600 bijvoorbeeld.

Acties:
  • Beste antwoord

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je CPU is al aardig verouderd waardoor dit een bottleneck gaat vormen. Er komen steeds meer games die niet meer genoeg hebben aan enkel vier cores. Daarnaast is je CPU ook een vrij oude quadcore en zijn de individuele cores dus ook niet meer zo snel. Je zou nu een GPU upgrade kunnen uitvoeren maar als je niet binnen het jaar ook de CPU (en dus moederbord en geheugen) gaat upgraden zou ik voor een goedkopere GPU gaan omdat een 2060 Super of een 5700XT niet zijn volle krachten kan gaan gebruiken.

Dus of nu een snelle GPU en dan op korte termijn een upgrade naar een Ryzen 3600 of voor een goedkopere GPU gaan voor rond de 200 euro.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Bedankt voor de reacties!

Dan gaat het sowieso een goede GPU worden. Even met de vrouw overleggen of het gelijk een gehele pc wordt of dat de rest iets later komt.. ;)