Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Edit: oeps, titel te lang. Moest Intel 7260 zijn.

Ik wil een oude netwerkkaart uit mijn laptop in mijn desktop gebruiken. Past en wordt herkend, maar mijn desktop heeft natuurlijk geen ingebouwde antenne zoals een laptop. Het lukt mij alleen niet te vinden wat voor soort antenne ik nodig heb. Kan natuurlijk ook een goedkope pci kaart halen, maar deze heb ik nog liggen en als hij werkt scheelt dat weer een stukje elektro afval ;)

Het zijn van die aansluitingen waar de de antenne connector op vastdrukt. Volgens mijn schuifmaat is de buitenmaat 1.5mm. Intel zegt in de specs onder antenne niet meer dan '2x2'.

Iemand enig idee wat voor antenne/verloopje ik nodig zou kunnen hebben?

Specs bij intel

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fae01.alicdn.com%2Fkf%2FHTB175_JIpXXXXXVaXXXq6xXFXXXv%2FFor-IBM-ThinkPad-X240-X230S-T440S-T431-intel-Wireless-N-7260-7260NGW-7260BN-NGFF-Wlan-Wifi.jpg&f=1&nofb=1

update: op de stekker in mijn laptop staat IPX, maar op deze losse stekker ook, en die is net te groot. Blijkbaar zegt IPX iets over het type, niet over de maat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/azzl1ylOuZNmNTtNb4qVxlIO/full.png

[ Voor 203% gewijzigd door Heedless op 29-11-2019 15:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

Volgens mij zoek je dit:
Wikipedia: Hirose U.FL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:54
Bedoel je de antenne of waar je het kaartje in moet doen?

mini pci express
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

En anders wat mede Tweaker hierboven zegt.

[ Voor 196% gewijzigd door corporalnl op 29-11-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
@Qon Die connector heb ik al getest volgens mij (kreeg er een van een vriend die ze bij zijn drones gebruikt) maar was te groot. Je wiki link geeft ook aan dat hij 2mm groot is (connector op de kaart is 1.5mm). Hoewel de omschrijving op de wiki inderdaad aangeeft dat deze veel in laptops zitten. Zal die in mijn laptop eens opmeten.

Edit: lastig meten zo klein, lijkt er op dat de female kant inderdaad in de buurt van 2mm komt, en zag net in het licht dat er IPX op staat, wat ook op de wiki langskomt. Eens kijken of ik iets kan bestellen om te proberen.

@corporalnl De antenne, het kaartje zelf heb ik al liggen en prikt zo in m'n moederbord.

[ Voor 38% gewijzigd door Heedless op 29-11-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

Heedless schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:37:
@Qon Die connector heb ik al getest volgens mij (kreeg er een van een vriend die ze bij zijn drones gebruikt) maar was te groot. Je wiki link geeft ook aan dat hij 2mm groot is (connector op de kaart is 1.5mm). Hoewel de omschrijving op de wiki inderdaad aangeeft dat deze veel in laptops zitten. Zal die in mijn laptop eens opmeten.

Edit: lastig meten zo klein, lijkt er op dat de female kant inderdaad in de buurt van 2mm komt, en zag net in het licht dat er IPX op staat, wat ook op de wiki langskomt. Eens kijken of ik iets kan bestellen om te proberen.

@corporalnl De antenne, het kaartje zelf heb ik al liggen en prikt zo in m'n moederbord.
Ik dacht ook IPX.
Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Lijkt er wel op dat IPX verschillende maten kunnen zijn. Ik heb hier een setje liggen (voeg ze toe aan de eerste post) dat op het oog ok is, maar de connector is te groot waardoor hij niet vast blijft zitten, terwijl er ook IPX op staat.
Pagina: 1