Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RentedMango
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 02-12 09:35
Hi,

Ik werk sinds 3 jaar bij een grote detacheerder in de Finance.

Bij mijn huidige opdracht zit ik nu al 13 maanden. Afgelopen Oktober nog 6 weken verlengd ivm overdracht.
Nu loopt mijn opdracht af per 06 December.

Sales heeft nog geen nieuwe opdracht voor mij. Nu is de mogelijkheid om nog tm de kerst te blijven. Ik wil dit eigenlijk niet omdat het ruim 2.5 uur per dag reizen in de auto is, het een zware functie is en ik na afgelopen 13 hectische maanden wel toe ben aan wat rust. Ik heb afgelopen 3 jaar niet 1 dag "op de bank gezeten" en altijd bij een opdrachtgever gewerkt.

Nu wil Sales mij natuurlijk pushen om tm de kerst te blijven (2 weken langer dus) zodat ik niet op de bank kom en zij geld verdienen.

Als ik nee zeg dan neemt mijn werkgever mij dat niet in dank af. Alleen ik vind dat ik na afgelopen tijd wel het recht heb ik nee te zeggen. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het vinden van een nieuwe opdracht. Ook heb ik al 6 weken verlengd tegen mijn zin in. Ik ben echt niet vies van hard werken, maar ze mogen best wel eens 1x in mijn belang denken.

Wat vinden jullie en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

RentedMango wijzigde deze reactie 29-11-2019 14:07 (8%)

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Als je detacheerder werk voor je heeft moet je dat uitvoeren. Je hebt helemaal geen recht opgebouwd om op de bank te gaan zitten.

Enige discutabele is misschien of jij bij die verlenging aangegeven hebt echt te willen stoppen begin december. Dan nog is dat een wens van jou, geen recht.