PHILIPS The One 58PUS7304 of toch een andere keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
EDIT:

Wegens grote budget update toch een andere keuze:

pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart

pricewatch: Samsung QLED QE55Q80RAL Zilver, Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart

Via RTINGS al wat kunnen vergelijken.
Paneel van de Q80 serie is wel beter qua local diming dan de Q70 serie. Zie het nog niet echt terug in de reviews maar het lijkt me wel aannemelijk.

Twijfel alleen nog tussen de high-end Sony XG9505 en dan de Samsungs Q 70/80 serie.

[ Voor 81% gewijzigd door dagizmo op 01-12-2019 09:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
The One is vooral marketing. 58-inch is 'ongebruikelijk' en biedt daardoor (normaal) minder value dan 55''. Pluspunt is dat je (bij 58'') sowieso weet dat het een VA-paneel is (goed contrast/matige kijkhoek). Ambilight kan een koopargument zijn, de P5 beeldprocessor (upscaling), Dolby Vison en HDR met ondersteuning voor dynamische metadata. Dat laatste is in dit segment bruikbaar (en vrij uniek) omdat het minder capabele hdr tv's (zoals deze) helpt met correcte weergave. De 58GXW804 heeft dit ook + een breedkleurbereik en iets meer helderheid, maar is een stuk duurder. Het overwegen waard als je kleurkritisch bent en van een natuurlijke weergave houdt.

Verder heb je nog de (iets kleinere) Samsung 55RU8000. Heeft betere motion (120Hz) en een breedkleurenbereik (WCG). Bij Samsung mis je wel Dolby Vision support.

Als je een capable HDR tv wilt kom je bij de XF90 van Sony. Wellicht dat ie met een prijsaanvraag (Smits, Plattetv, KE etc.) net binnen je budget past, in Duitsland gaat 'ie momenteel voor €749/799.

Android is vooral gewild door een ingebouwde chromecast en de variatie aan apps. Tizen en WebOS worden over het algemeen wel als beter gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Ik zie de Samsung 55RU8000 voor 649 en de The One 58" nu voor 599 (goedkoper dan de 55" momenteel).

We zitten redelijk voor de tv, er is 1 plek met een schevere kijkhoek van 30 graden max. De Samsung heeft dus een IPS paneel, maar zou de One met VA paneel deze kijkhoek nog redden?

Gelet op de prijzen van bijv. the One en de Samsung, is er nog wel een gat met de Sony SF90 serie.
Mbt Android nog wel wat negatieve reviews gezien maar die zijn wat ouder. Momenteel stabiel genoeg tov Tizen of WebOs?

De Samsung staat recht op poten, maar de Philips lijkt te kunnen draaien qua kijkhoek. Maar daar kom ik niet achter via Philips. Edit: dat lijkt te kunnen.

De goedkoopste Qled tref ik voor 649 momenteel. Samsung QLED QE55Q60R. Zou dit, gelet op tv kijken overdag en de kijkhoek echt de betere zijn tov de One en de Samsung RU8000?

[ Voor 13% gewijzigd door dagizmo op 29-11-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
dagizmo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:13:
Ik zie de Samsung 55RU8000 voor 649 en de The One 58" nu voor 599 (goedkoper dan de 55" momenteel).

We zitten redelijk voor de tv, er is 1 plek met een schevere kijkhoek van 30 graden max. De Samsung heeft dus een IPS paneel, maar zou de One met VA paneel deze kijkhoek nog redden?

Gelet op de prijzen van bijv. the One en de Samsung, is er nog wel een gat met de Sony SF90 serie.
Mbt Android nog wel wat negatieve reviews gezien maar die zijn wat ouder. Momenteel stabiel genoeg tov Tizen of WebOs?

De Samsung staat recht op poten, maar de Philips lijkt te kunnen draaien qua kijkhoek. Maar daar kom ik niet achter via Philips.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. De Phillips one-serie gebruikt verschillende panelen (Samsung overigens ook), maar de 58'' is zeker weten VA en de RU8000 ook. Wat dat betreft zit je bij beide tot zo'n 25/30 graden goed.

Wat betreft poten heb je gelijk (vast vs draaibaar). Het gat met de Sony klopt en dat is voornamelijk extra geld voor HDR-prestaties. Een Q60R voegt erg weinig toe en is het verschil met de RU8000 niet waard (wederom marketing). Qua SDR-helderheid hoef je je geen zorgen te maken. Ze zijn allemaal voldoende (>300 cd/m²) voor overdag tv kijken. De Philips komt tot zo'n 300 cd/m², RU80 350 cd/m² en de Q60R circa 400 cd/m².

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
dagizmo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:13:

De Samsung staat recht op poten, maar de Philips lijkt te kunnen draaien qua kijkhoek. Maar daar kom ik niet achter via Philips. Edit: dat lijkt te kunnen.

De goedkoopste Qled tref ik voor 649 momenteel. Samsung QLED QE55Q60R. Zou dit, gelet op tv kijken overdag en de kijkhoek echt de betere zijn tov de One en de Samsung RU8000?
Wellicht dat er prijstechnisch een gat zit tussen een edge-lit LCD tv en een FALD LCD tv maar technisch gezien zit er niks tussen. Wanneer je met een kijkhoek < 30 graden kijkt, heb je geen last van de geringe kijkhoeken op een VA paneel. Zowel de Philips, beide Samsung modellen en de Sony hebben een VA paneel.

AndroidTV 8.0 werkt op de XF90 stabiel. Verder is QLED puur marketing en is er maar een klein verschil tussen een 55RU80 en 55Q60R waarbij laatstgenoemde out of the box qua kleuren beter is afgesteld en iets feller kan.

Wanneer we naar beeldkwaliteit kijken dan is het lijstje als volgt gerangschikt (van goed naar beter):
  1. Philips 58PUS7304
  2. Samsung 55RU80/ 55Q60R
  3. Sony 55XF9005
Wanneer je een goede (natuurlijke) HDR beleving wilt hebben en een redelijk kritische kijker bent dan kun je het beste voor de Sony XF9005 kiezen doordat deze tv op kleurengradatie, motion handling en out of the box afgestelde kleuren het dik wint van de Philips en Samsung modellen uit jouw OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Als aanvulling: ik ben het eens met Freshouttheoven. Wat betreft kritische ogen, kleurengradatie en afgestelde kleuren zou je ook nog de eerder genoemde Panasonic TX-58GXW804 (€709) aan het lijstje kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Oké helder. Ik dacht inderdaad dat alleen de Philips een VA had.

En vanwege kids staat de tv vaak overdag aan. Van alle kanten komt daglicht en zonlicht. Is dan de Qled, vanwege mogelijkheid om deze meer licht te laten geven, de meerprijs waard?

De Philips lijkt voor 599 veel te bieden als allround vanwege de p5 beeldprocessor. Maar ik wil niet voor 100 euro net de verkeerde keuze maken. De Sony is buiten budget helaas.

Ik heb geen ervaring met Ambilight, dus ik weet niet of ik daar waarde aan wil hechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Helderheid (bij sdr) is bij alle besproken modellen geen issue. Het is een onderwerp van gesprek geworden met de komst van hdr en oled vs high-end lcd tv's. Eerder hoorde je er bijna niemand over. Ter vergelijking een LG B8 komt met sdr content tot zo'n 300 nits en er zijn zat mensen die 'm zonder 'helderheidsproblemen' in de woonkamer hebben staan. Baseer je keuze op de punten die eerder genoemd zijn en een beetje op gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Komt vooral inderdaad door de marketing op Qled (in de wedloop met Oled), dat je daar nu naar gaat kijken (Qled).

De panasonic net goed bekeken. Ik heb altijd het 'gevoel' dat dit een b-merk is. Vroeger volgens mij niet, maar sinds de platte tv wel.

De Sony valt helaas definitief af, wegens buiten budget.

Als je tussen de 600 en 750 moet kiezen: duidelijk de Panasonic volgens jullie? Of is het, zoals eerder gezegd: lood om oud ijzer. Als argumenten als helderheid namelijk niet het verschil maken, vind ik de keuze op basis van de specs heel lastig. Die zijn immers min of meer gelijk en verschilt voornamelijk in OS, uiterlijk en marketing (Qled of niet).

Edit: https://tweakers.net/pric.../1482046;1316492;1329790/

Heeft de Philips dan een IPS paneel? Philips zelf meldt er niks over.

Lastige keuze, enigzins gejaagd door BF.

[ Voor 12% gewijzigd door dagizmo op 29-11-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Panasonic is zeker geen B-merk alleen qua LCDs overpriced (in NL) en niet erg actief vergeleken met de concurrentie. De 58GXW804 is momenteel na cashback nog te doen. Uiteindelijk moet jij zelf de keuze maken op basis van jouw wensen en gevoel. Geen van de tv's zijn slecht en in de basis redelijk vergelijkbaar.

Kort door de bocht is de Philips is het goedkoopste en mist een breedkleurenbereik, de Panasonic is duurder en het best ("realistisch") afgesteld en iets beter met HDR content. De Samsung is 3 inch kleiner en geeft je de beste motion (judder free 24p en soap opera effect) door het 120Hz paneel. De vraag is: wat is belangrijk voor jou? En wat wil je evt. daarvoor uitgeven of juist niet?

Wat goede reviews:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru8000
YouTube: Panasonic GX800 4K LED LCD TV Review
Van de Philips met VA heb ik geen goede review gevonden.

Specs op Tweakers kloppen niet altijd. Zeker niet met LCD technologie van bepaalde maten/modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 29-11-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Edit van de openingspost vanwege toch wel een rigoreuze budget aanpassing. Wellicht nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
dagizmo schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:54:
Edit van de openingspost vanwege toch wel een rigoreuze budget aanpassing. Wellicht nog tips?
Wanneer je een natuurlijkere c.q. betere HDR beleving wilt, Dolby Vision belangrijk vindt en een (redelijk) kritische kijker bent dan zou ik voor de Sony 55XG9505 kiezen doordat deze tv op kleurengradatie, motion handling, upscaling en out of the box afgestelde kleuren zonder twijfel de winnaar is tegenover de Q70 en Q80. Als kijkhoeken voor jou belangrijk zijn, je meer een liefhebber bent van oversaturated beeld en een agressievere local dimming dan zou ik voor de Q80 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
benbaba schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:20:
Helderheid (bij sdr) is bij alle besproken modellen geen issue. Het is een onderwerp van gesprek geworden met de komst van hdr en oled vs high-end lcd tv's. Eerder hoorde je er bijna niemand over. Ter vergelijking een LG B8 komt met sdr content tot zo'n 300 nits en er zijn zat mensen die 'm zonder 'helderheidsproblemen' in de woonkamer hebben staan. Baseer je keuze op de punten die eerder genoemd zijn en een beetje op gevoel.
Ik heb ook in diverse reviews gelezen dat de gxw804 de beste keuze is.
Deze geeft betere HDR weer dan de cijfers zeggen.
Wat is het verschil tussen de 804 en 904?
Is de 904 beter?

Ik kan in Belgie de 65GX800 (gxw804)kopen voor 875euro incl verzenden!
Pagina: 1