Wifi beter dan bekabeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik hoop dat ik op de juiste plek zit:

het viel mij reeds op dat mijn wifi verbinding stabieler lijkt dan mijn bekabelde verbinding. ik probeer erachter te komen of dit een placebo effect is.

ik gebruik de amiko one 5G mediaplayer, deze gebruik ik ook voor iptv. met bekabelde verbinding had ik vaak last van haperingen en uitval. sinds ik deze op wifi heb gezet, lijkt dit over te zijn. hoe is dit mogelijk? komt dit door de ''802.11 b/g/n/ac 2.4G/5G'' eigenschap van de player?

mijn internet snelheid is 60mb/s. het is dus niet zo dat de poort trager is dan mijn internetsnelheid.

specs: https://www.astrasat.nl/a...c-4k-uhd-android-7-1.html

ik heb geen defect ontdekt aan mijn kabel verder, want dezelfde kabel had ik vorige week probleemloos gebruikt op mijn tv.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:28
Kan zomaar zijn :) heb je al eens een andere kabel gebruikt en daar testjes op gedraaid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hoe doen andere apparaten het op die kabel? Is het een kant-en-klare kabel (en zo ja, is het echt koper of CCA-achtige rommel) of heb je 'm zelf gemaakt en zou daar evt iets mis gegaan kunnen zijn (been there...)?

Ik zou in jouw geval de kabel goed testen. Bijvoorbeeld met 2 moderne PC's (of laptops) en dan met iperf ofzo kijken wat de maximale doorvoer van de kabel is. En op basis van de uitkomst daarvan andere potentiele problemen gaan uitsluiten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:10:
Hoe doen andere apparaten het op die kabel? Is het een kant-en-klare kabel (en zo ja, is het echt koper of CCA-achtige rommel) of heb je 'm zelf gemaakt en zou daar evt iets mis gegaan kunnen zijn (been there...)?

Ik zou in jouw geval de kabel goed testen. Bijvoorbeeld met 2 moderne PC's (of laptops) en dan met iperf ofzo kijken wat de maximale doorvoer van de kabel is. En op basis van de uitkomst daarvan andere potentiele problemen gaan uitsluiten.
Ik gebruik bekabelde verbinding op mijn laptop via dezelfde modem. Daar heb ik geen problemen. Dit is gewoon een standaard utp kabel.

Is het technisch gezien mogelijk dat wifi beter is dan bekabeld? (Zonder storingen e.d)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 29-11-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hamazaki schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:42:
[...]

Is het technisch gezien mogelijk dat wifi beter is dan bekabeld? (Zonder storingen e.d)
Nee, alleen als iets kapot is. Wifi is zo veel vatbaarder voor storing dan een (goed gelegde) kabel, als je Wifi het beter doet dan je kabel is er iets niet in de haak.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een WiFi verbinding kan niet beter zijn dan een goede netwerk kabel.
Ik zou eventjes een andere CAT kabel testen om te kijken of het dan net zo traag is.
Mogelijk ook eventjes met alle 3 een speedtestje draaien.

- Oude CAT-kabel
- Nieuwe CAT-kabel
- WiFi

Zo heb je ook een beeldvorming voor jezelf, je kan ze natuurlijk altijd zelf maken dan maar i.m.o. niet waard tenzij je alles al hebt liggen! :D

Vergeet ook natuurlijk niet de drivers te controleren van je netwerkkaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Zou ook de netwerkkaart (of drivers thereof) kunnen zijn natuurlijk.
Als je een goede kwaliteit kabel, switch en netwerkkaart hebt is het altijd en sneller en stabieler dan wifi.

[ Voor 6% gewijzigd door pica op 29-11-2019 13:57 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Misschien wat oudere router of switch waarbij de netwerk poortjes maar 100mbit aankunnen ipv gigabit?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je stelt een vraag over netwerken in Client Software Algemeen. Terwijl je vanuit de forum index langs het Netwerken deel bent gekomen. Ik schuif je topic daarom naar de juiste plek, wil je hier in de toekomst wat beter aan denken? Je zou onderhand de indeling moeten kennen.
CSA -> NT.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
Sagat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:01:
Misschien wat oudere router of switch waarbij de netwerk poortjes maar 100mbit aankunnen ipv gigabit?
Met een doorvoersnelheid van 60Mbit op de WAN zal dat geen verschil maken.
Waarschijnlijker is een loopje in het netwerk, maar het zou eventueel ook een defecte kabel / switchpoort oid zijn. Eenvoudigste manier om daar achter te komen is om even een laptop op de kabel te hangen, speedtestje te doen, en daarna dezelfde test doen met je laptop als enige device achter de router. Scoor je hetzelde, dan is het een setting in de router die niet klopt, maar vermoedelijk dat je met de laptop direct achter de router verbonden plots maximale snelheden scoort, en dus weet je dan dat je bekabeling moet gaan controleren.

iRacing Profiel

Pagina: 1