Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige i5 2500k systeem is inmiddels sterk verouderd en onstabiel (laat de stoppen door slaan als ik hem recht overeind zet …)
Recent heb ik een GoPro8 gekocht en wil het materiaal kunnen verwerken. Hiervoor gebruik ik nu nog de software van GoPro/Quick en Garmin.
Wellicht dat ik dan ook weer een keer zin krijg om een Game op te starten, bijvoorbeeld FarCry5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet een sterke min/max, het moeten geschikte en kwalitatieve onderdelen zijn.
Maar gezien het aantal benodigde componenten verwacht ik een prijskaartje van 500-700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van het onderstaande systeem neem ik de case, SSD, HD en GPU mee naar de nieuwe.
Er worden twee 24" 1080P monitoren aangesloten.
Edit: Voor geluid wordt er via de optische uitgang een Bose 2.1 set aangesloten.
Voeding is niet betrouwbaar meer, dus die gaat de bak in.
Ja de GPU is oud, maar kan ik later nog overwegen te vervangen, of ik moet nog een goede aanbieding zien dit weekend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee lijstjes gemaakt met gebruik van andere topics.
Het verschil is moederboard en geheugen.
X570 set:
B450 set:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De keuzes die bij deze pc gemaakt worden moeten hem geschikt houden nog een keer te upgraden met een volgende generatie CPU/GPU/Hard drives.
Ga je overklokken?
Vroeger wel gedaan, maar niet van plan of kleine overklok omdat het een makkelijke winst is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bang for buck, maar niet beknibbelen op 100 euro als ik mij in de handen snijd voor verdere upgrades in de toekomst.
Mijn huidige i5 2500k systeem is inmiddels sterk verouderd en onstabiel (laat de stoppen door slaan als ik hem recht overeind zet …)
Recent heb ik een GoPro8 gekocht en wil het materiaal kunnen verwerken. Hiervoor gebruik ik nu nog de software van GoPro/Quick en Garmin.
Wellicht dat ik dan ook weer een keer zin krijg om een Game op te starten, bijvoorbeeld FarCry5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet een sterke min/max, het moeten geschikte en kwalitatieve onderdelen zijn.
Maar gezien het aantal benodigde componenten verwacht ik een prijskaartje van 500-700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van het onderstaande systeem neem ik de case, SSD, HD en GPU mee naar de nieuwe.
Er worden twee 24" 1080P monitoren aangesloten.
Edit: Voor geluid wordt er via de optische uitgang een Bose 2.1 set aangesloten.
Voeding is niet betrouwbaar meer, dus die gaat de bak in.
Ja de GPU is oud, maar kan ik later nog overwegen te vervangen, of ik moet nog een goede aanbieding zien dit weekend.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500K Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z68 Pro3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Black (2010, SATA-600), 1TB | € 93,17 | € 93,17 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | OCZ ModXStream Pro 500W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Arctic Silentium T11 ATX | -- | -- | |
| 2 | Team Xtreem dark 4gb | -- | -- | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 162,17 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee lijstjes gemaakt met gebruik van andere topics.
Het verschil is moederboard en geheugen.
X570 set:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 652,76 | ||
B450 set:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 124,65 | € 124,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 484,49 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De keuzes die bij deze pc gemaakt worden moeten hem geschikt houden nog een keer te upgraden met een volgende generatie CPU/GPU/Hard drives.
Ga je overklokken?
Vroeger wel gedaan, maar niet van plan of kleine overklok omdat het een makkelijke winst is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bang for buck, maar niet beknibbelen op 100 euro als ik mij in de handen snijd voor verdere upgrades in de toekomst.