Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De afgelopen jaren heb ik het gamen aan mij voorbij laten gaan echter begint het nu toch weer te kriebelen. Graag wil ik de toppers/kaskrakers van afgelopen jaren gaan spelen.
Daarnaast kijk ik ook erg uit naar de nieuwe release van Doom en zou het fijn vinden om deze op 1080p te kunnen spelen met voldoende fps (zover we hier wat over kunnen zeggen qua specs)
Actief online gamen zal er niet zozeer in zitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De uitdaging is, nu met Black Friday, de kosten zo laag mogelijk te houden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bovenstaande is wat ik geselecteerd heb. Nu heb ik een selectie gemaakt op prijs/performance (naar gelang ik nodig denk te hebben).
Zo heb ik bijvoorbeeld een sata-600 opslag gekozen i.p.v. NVMe of. M.2, dit omdat de performancewinst in tijd minimaal is. Een game laden wellicht 1 seconden sneller. Of sla ik hier de plank mis?
De Vega heb ik gekozen omdat ik denk dat dit een mooie prijs voor de performance is. De twijfel is of deze overkill is voor wat ik wil? Wellicht kan ik met de goedkopere RX570 8gb de toekomstige Doom ook prima op 1080p / 60(?)fps spelen.
500gb heb ik op dit moment ook en dat raakt niet vol. Ik ga redelijk efficiënt om met de ruimte die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt bepaalde wensen eerlijk gezegd behalve dat ik aankomende Doom op 1080p netjes kan draaien. Dit ook voor de recente/oudere games. Het gaat mij verder niet zozeer om torenhoge FPS of resoluties maar meer dat het lekker soepel loopt.
Ga je overklokken?
Nee, misschien de videokaart indien dit mogelijk/makkelijk is
Wat verwacht je van ons?[i]
- Wellicht kunnen hinten op betere deals wat betreft kosten kwaliteit. Ik heb veelal tweakers.net in de gaten gehouden, amazon.de en andere grote shops. Het kan altijd zijn dat ik net iets over het oog heb gezien
- Suggesties geven of de videokaart voldoende is met Doom Eternal in het vooruitzicht.
- feedback op de CPU keuze. Kan deze wellicht minder voor mijn wensen
- of andere slimme tips
De afgelopen jaren heb ik het gamen aan mij voorbij laten gaan echter begint het nu toch weer te kriebelen. Graag wil ik de toppers/kaskrakers van afgelopen jaren gaan spelen.
Daarnaast kijk ik ook erg uit naar de nieuwe release van Doom en zou het fijn vinden om deze op 1080p te kunnen spelen met voldoende fps (zover we hier wat over kunnen zeggen qua specs)
Actief online gamen zal er niet zozeer in zitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De uitdaging is, nu met Black Friday, de kosten zo laag mogelijk te houden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,60 | € 74,60 |
| 1 | Videokaarten (twijfel) | ASRock Phantom Gaming X Radeon RX VEGA 56 8G | € 246,- | € 246,- |
| 1 | Videokaarten (twijfel) | Asus ROG Strix Radeon RX570 OC edition 8GB GDDR5 | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 35,99 | € 35,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 842,33 | ||
Bovenstaande is wat ik geselecteerd heb. Nu heb ik een selectie gemaakt op prijs/performance (naar gelang ik nodig denk te hebben).
Zo heb ik bijvoorbeeld een sata-600 opslag gekozen i.p.v. NVMe of. M.2, dit omdat de performancewinst in tijd minimaal is. Een game laden wellicht 1 seconden sneller. Of sla ik hier de plank mis?
De Vega heb ik gekozen omdat ik denk dat dit een mooie prijs voor de performance is. De twijfel is of deze overkill is voor wat ik wil? Wellicht kan ik met de goedkopere RX570 8gb de toekomstige Doom ook prima op 1080p / 60(?)fps spelen.
500gb heb ik op dit moment ook en dat raakt niet vol. Ik ga redelijk efficiënt om met de ruimte die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt bepaalde wensen eerlijk gezegd behalve dat ik aankomende Doom op 1080p netjes kan draaien. Dit ook voor de recente/oudere games. Het gaat mij verder niet zozeer om torenhoge FPS of resoluties maar meer dat het lekker soepel loopt.
Ga je overklokken?
Nee, misschien de videokaart indien dit mogelijk/makkelijk is
Wat verwacht je van ons?[i]
- Wellicht kunnen hinten op betere deals wat betreft kosten kwaliteit. Ik heb veelal tweakers.net in de gaten gehouden, amazon.de en andere grote shops. Het kan altijd zijn dat ik net iets over het oog heb gezien
- Suggesties geven of de videokaart voldoende is met Doom Eternal in het vooruitzicht.
- feedback op de CPU keuze. Kan deze wellicht minder voor mijn wensen
- of andere slimme tips