Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC (1080p) voor oude kaskrakers en Doom Eternal

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De afgelopen jaren heb ik het gamen aan mij voorbij laten gaan echter begint het nu toch weer te kriebelen. Graag wil ik de toppers/kaskrakers van afgelopen jaren gaan spelen.

Daarnaast kijk ik ook erg uit naar de nieuwe release van Doom en zou het fijn vinden om deze op 1080p te kunnen spelen met voldoende fps (zover we hier wat over kunnen zeggen qua specs)

Actief online gamen zal er niet zozeer in zitten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De uitdaging is, nu met Black Friday, de kosten zo laag mogelijk te houden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,60€ 74,60
1Videokaarten (twijfel)ASRock Phantom Gaming X Radeon RX VEGA 56 8G€ 246,-€ 246,-
1Videokaarten (twijfel)Asus ROG Strix Radeon RX570 OC edition 8GB GDDR5€ 164,90€ 164,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 69,99€ 69,99
1VoedingenCorsair CX450M€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 35,99€ 35,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,33

Bovenstaande is wat ik geselecteerd heb. Nu heb ik een selectie gemaakt op prijs/performance (naar gelang ik nodig denk te hebben).

Zo heb ik bijvoorbeeld een sata-600 opslag gekozen i.p.v. NVMe of. M.2, dit omdat de performancewinst in tijd minimaal is. Een game laden wellicht 1 seconden sneller. Of sla ik hier de plank mis?

De Vega heb ik gekozen omdat ik denk dat dit een mooie prijs voor de performance is. De twijfel is of deze overkill is voor wat ik wil? Wellicht kan ik met de goedkopere RX570 8gb de toekomstige Doom ook prima op 1080p / 60(?)fps spelen.

500gb heb ik op dit moment ook en dat raakt niet vol. Ik ga redelijk efficiënt om met de ruimte die ik heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt bepaalde wensen eerlijk gezegd behalve dat ik aankomende Doom op 1080p netjes kan draaien. Dit ook voor de recente/oudere games. Het gaat mij verder niet zozeer om torenhoge FPS of resoluties maar meer dat het lekker soepel loopt.

Ga je overklokken?
Nee, misschien de videokaart indien dit mogelijk/makkelijk is

Wat verwacht je van ons?[i]
- Wellicht kunnen hinten op betere deals wat betreft kosten kwaliteit. Ik heb veelal tweakers.net in de gaten gehouden, amazon.de en andere grote shops. Het kan altijd zijn dat ik net iets over het oog heb gezien
- Suggesties geven of de videokaart voldoende is met Doom Eternal in het vooruitzicht.
- feedback op de CPU keuze. Kan deze wellicht minder voor mijn wensen
- of andere slimme tips :+

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik zou er toch gewoon een ruimere SSD in gooien. Games worden als maar groter, het is prettig om die vanop de SSD te draaien en niet steeds weer opnieuwe te moeten downloaden/installeren pricewatch: Crucial P1 1TB Laat de aparte CPU koeler achterwege dan, de boxed koeler is wel ok voor dit type gebruik.

CPU is een goede keuze.

De RX570 trekt Doom wel op 1080p met max settings, over de toekomst valt weinig te zeggen natuurlijk.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:07
De videokaart zou ik tegenwoordig niet meer zo snel nemen. Kijk anders naar een GTX 1660 Super oid. De Vega 56 is behoorlijk "power hungry" en vereist een redelijke voeding. Dat ga je met de gekozen voeding niet redden (geen geweldige kwaliteit en te laag wattage). Daarbij wil je niet die standaard koeler op de vega 56 hebben, veel te warm.

M.2 SSD is leuk om kabels te besparen. Maar deze kan je altijd nog later toevoegen als je ruimte tekort komt. En met hedendaagse games gebeurt dat snel.

• AOC
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:01:
De RX570 trekt Doom wel op 1080p met max settings, over de toekomst valt weinig te zeggen natuurlijk.
je hebt gelijk hierin YouTube: DOOM 2016 - RX 570 - Ryzen 3 2200G - 1080p - 1440p - 4K - Benchmark PC draait allemaal prima :)

wat dat betreft denk ik dan wel een mooie prijs voor een grafische kaart

zal de voeding dan wel toereikend zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 29-11-2019 16:06 ]

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
verander je moederbord voor een b450 max board als je een 3e generatie ryzen processor neemt, hierdoor hoef je geen bios update uit te voeren.
Verder kun je de ryzen 5 3600 omwisselen voor de ryzen 7 2700 dit is een 8 core 16 threats processor op dit moment in de aanbieding voor maar 135 euro bij azerty. En hier krijg je ook een goede processor koeler bij, waardoor je geen aftermarket cooler hoeft te kopen.
Hierdoor bespaar je geld om je videokaart te upgraden.

• AOC
  • Niet online
Gabriel19 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:24:
Verder kun je de ryzen 5 3600 omwisselen voor de ryzen 7 2700 dit is een 8 core 16 threats processor op dit moment in de aanbieding voor maar 135 euro bij azerty.
thanks voor de tip. Is het echter niet zo dat de ryzen 5 3600 beter presteert in games dan de ryzen 7?

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Klopt,
Vandaar dat ik je opties geef.
Pagina: 1