Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Zojuist viel mijn telefoon op de grond. Even daarvoor heeft mijn zoon de telefoon even vast gehad.
Maar nadat ik hem opgeraapt had, zag ik het samsung startup logo in beeld. Prima dacht ik, hij doet een reboot.
Maar daarna kreeg ik het scherm met "we gaan beginnen: welke taal wilt u instellen". en vervolgens: "sneller instellen met oude gegevens"

Dat klinkt niet erg hoopgevend en ik ben bang dat mijn telefoon volledig gereset is.

Is er een manier om oude data nog eraf te halen voordat ik het geheugen echt volledig overschrijf?

[ Voor 5% gewijzigd door DeRooney op 29-11-2019 11:43 ]

Beste antwoord (via rens-br op 10-12-2019 11:45)

• DeRooney
oh en nog even de toevoeging: het blijkt dat mijn werkgever extra veiligheidseisen stelt voor het koppelen van mijn account bij mijn werkgever op mijn telefoon.

En daarmee is ook ingesteld dat bij 10x verkeerde pincode, de telefoon automatisch een factory reset krijgt. En dat zal dus de reden zijn van het hele gebeuren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@arjoderoon de kans is vrij groot dat de bestanden inmiddels er 'al af zijn'. Er zijn wel tools voor om deze weer terug te halen, maar die werken over het algemeen maar erg matig. Er zijn wel bedrijven die dit voor je kunnen doen, maar daar betaal je echt de hoofdprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik snap nog steeds niet hoe je telefoon nou zomaar gewist kan worden.
En tot overmaat van ramp blijkt de backup die ik in google photos aangezet had niks gedaan te hebben dus ik ben al mijn foto's kwijt. inclusief de foto's van het overlijden van mijn vader.

bij het opnieuw starten kreeg ik de melding: ongeautoriseerde poging tot resetten geconstateerd of iets dergelijks. Als het ongeautoriseerd is, waarom wordt het dan niet geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 16:42
arjoderoon schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:34:
ik snap nog steeds niet hoe je telefoon nou zomaar gewist kan worden.
Zomaar lijkt me heel stug. Een herstart na een val lijkt me nog niet zo vreemd maar daardoor een volledige reset heb ik nog niet meegemaakt.
arjoderoon schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:34:
bij het opnieuw starten kreeg ik de melding: ongeautoriseerde poging tot resetten geconstateerd of iets dergelijks. Als het ongeautoriseerd is, waarom wordt het dan niet geblokkeerd?
Deze melding krijg je doorgaans wanneer je de telefoon reset via het "fastboot menu" Bij de meeste telefoons kan je daar inkomen door de telefoon aan te zetten terwijl je één van de volume knoppen inhoud.
Daar heb je de optie om je telefoon te resetten voor het geval deze helemaal niet meer doorstart of omdat je om welke reden dan ook niet meer bij de normale reset kan komen.

De melding dat het ongeautoriseerd is gaat normaal samen met de melding dat je moet inloggen met het google account welke als laatste gebruikt is op de telefoon, dit om diefstal tegen te gaan omdat de telefoon anders onbruikbaar is.

Weet je zeker dat je zoon niet per ongeluk in dat menu heeft gezeten?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Weet je zeker dat het intern geheugen gewist is? Een reset wist *niet altijd* het intern geheugen.

En staan je foto's niet op de SD kaart?

[ Voor 17% gewijzigd door pennywiser op 29-11-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
sd kaart zit niet in de telefoon. ik heb al een aantal recovery programma's geprobeerd en gebeld met Ontrack. Zij geven aan dat zelden info van telefoongeheugen hersteld kan worden.

Ik weet niet precies wat mijn zoon (6 jaar oud) wel of niet ingedrukt heeft. heb hem gevraagd of hij knoppen ingedrukt heeft, heb hem gezegd dat ik niet boos zou worden, maar hij zegt niks gedaan te hebben. Los van een foto maken, maar dat kan ook als de telefoon nog vergrendeld is.

Om echt goed te kunnen zoeken met die recovery programma's moet je telefoon geroot zijn. En rooten kan niet zonder de telefoon te wipen. Wat dus inhoud dat ik m'n foto's echt kwijt ben. En mijn telefoon gekoppeld krijgen als schijf in windows en dan via windows recovery zoeken is ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Niet dat je er iets aan hebt, maar een vriend van mij heeft ooit iets soortgelijks meegemaakt met een Samsung S7 edge. Die was dermate aggresief ingesteld dat als je het wachtwoord meer dan een X aantal keer fout invoerde (iets waar je broekzak erg goed in is), de telefoon vervolgens zichtzelf ging wissen. Althans, dat is de hypothese die we destijds hadden. Wellicht dat hier iets soortgelijks is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Waarom geef je je mobiel aan een 6 jarig kind en controleer je daarbij niet of van al je belangrijke foto's/data wel een backup bestaat? Hoe vaak kijk je in Google foto's? Niet leuk om te horen, maar je moet denk ik wat zorgvuldiger worden met data.

USB koppelen met je pc moet in de telefoon, bovenin wipen en dan USB opslag kiezen:

https://www.howtogeek.com...ptp-and-usb-mass-storage/

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 29-11-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Mijn iPhone wist ook alles als je 10x verkeerde toegangscode invoert. Ken wel wat mensen die ook op die manier hun telefoon gereset hebben gekregen door klein kind, die vegen maar wat raak op zo'n inlogscherm zonder zich bewust te zijn wat voor meldingen er langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
pennywiser schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:41:
Waarom geef je je mobiel aan een 6 jarig kind en controleer je daarbij niet of van al je belangrijke foto's/data wel een backup bestaat? Hoe vaak kijk je in Google foto's? Niet leuk om te horen, maar je moet denk ik wat zorgvuldiger worden met data.

USB koppelen met je pc moet in de telefoon, bovenin wipen en dan USB opslag kiezen:

https://www.howtogeek.com...ptp-and-usb-mass-storage/
true... hij maakt wel vaker even een foto. Ik vraag me ook af wat er precies gebeurt is. En er was geen probleem geweest als ik mijn backup naar google photos gecheckt zou hebben, maar goed, dat helpt mij nu niet verder.

ik moet mijn telefoon zien te rooten zonder dat er een wipe gedaan wordt. Wellicht dat ik dan nog wat terug kan krijgen. Ik gebruik express mijn telefoon nu niet, maar de oude van mijn vrouw.
Maar rooten zonder wipen wordt hem volgens mij niet :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:52
De kans dat je iets terug kan krijgen is nihil, sinds android 8 (of 7?) wordt alles standaard geencrypt met een private key. Bij factory reset wordt die private key weggegooid en is dus niets meer terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:34
Welke data recovery tools heb je al gevonden? Er zijn er vrij veel en vaak is bijna alles terug te halen aangezien het geheugen bij een factory reset niet overschreven wordt. Verwijderde foto's van een SD kaart of SSD/HDD zijn ook vrij goed en makkelijk terug te halen als ze niet zijn overschreven.

Ik vind er op Google al een aantal, probeer er eens een paar.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe lang duurde het opstarten? Als er een volledige reset heeft plaatsgevonden dan duurt het opstarten lang. Als hij gewoon direct naar de oobe ging, dan zou ik je telefoon direct uitschakelen en een datarecoverybedrijf inschakelen. Duurde het een eeuwigheid totdat de oobe werd getoond, dan acht ik de kans helaas nihil dat er nog iets kan worden gered.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 30-11-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb niet het idee dat het opstarten lang duurde. datarecoverybedrijf heb ik al gebeld, die gaven aan dat de kans nihil is dat ze nog iets zouden kunnen herstellen.

Ik heb deze tools al geprobeerd:
dr fone for android /
fonelab for android
easeus data recovery

bij de eerste had ik de meeste hoop aangezien hij best een tijd bezig was maar uiteindelijk kreeg ik de melding dat hij niks kon omdat er geen root access was.
Bij die laatste werd er geen schijf gevonden om te analyseren. logisch, gezien wat Vinzz al postte over de manier van koppelen van devices via usb.
de tools vinden enkel wat algemene afbeeldingen die op de telefoon staan volgens mij. Dr fone geeft ook wat meldingen over diverse root methodes die geen toegang hebben. Dus ik moet een geroote telefoon hebben maar door te rooten wordt het geheugen gewiped. en rooten zonder wipen, daar heb ik nog niks over kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeRooney
totaal flabbergasted nu: ik heb mijn telefoon opnieuw ingesteld in de wetenschap dat ik alles kwijt was. Ik start google foto's en ga direct naar backup om de backup aan te zetten. En ineens.... zie ik al mijn foto's weer.

pffieewww

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
oh en nog even de toevoeging: het blijkt dat mijn werkgever extra veiligheidseisen stelt voor het koppelen van mijn account bij mijn werkgever op mijn telefoon.

En daarmee is ook ingesteld dat bij 10x verkeerde pincode, de telefoon automatisch een factory reset krijgt. En dat zal dus de reden zijn van het hele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mientje1968
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10-2022
Vraagje: heeft jouw werkgever de automatische reset naar de fabrieksinstellingen ingesteld op jouw privé toestel omdat je daar je werkaccount op wilde gebruiken of ging het om een toestel van je werkgever die je ook voor privé doeleinden wilde gebruiken (zoals privé foto's)?
Dus: wie is de eigenaar van het betreffende toestel?
En ging het daarbij om een Google account bij je werkgever?
Voor mij interessante info omdat ik kijk naar BYOD mogelijkheden binnen de organisatie waar ik werk. Alvast hartelijk bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De laatste reactie in dit draadje is van 3 jaar terug. Ik denk dat je meer reacties op je vraag krijgt als je een eigen topic aanmaakt. Dit topic gaat dicht

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.