Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik had gehoopt dat Stadia voor mij een uitkomst zou bieden. Na tegenvallende reviews van Stadia, toch besloten om op een nieuwe game-pc over te gaan. Met het nieuwe systeem wil ik weer kunnen gamen op de hoogste settings met hoge framerate. Dat heeft eigenlijk de prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000 euro (voor de hardware). Ik ga er nog een scherm bijkopen die ik hier niet meereken. (DEZE)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
• Kast: Fractal Design Define R4
• Voeding: XFX 550W PRO
• DVD-drive: Samsung SH-224DB
• HDD: Seagate Desktop HDD, 2TB
• SSD: Crucial MX500 2,5" 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
CPU: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
SSD: Sandisk Extreme Pro M.2 1TB
MoBo: ASRock B450M Pro4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• <550 W
• Stil
Ga je overklokken?
Nope. Geen verstand van,, beter om het dan maar niet te doen
Wat verwacht je van ons?
Wat ik mij vooral afvraag: is dit moederbord geschikt voor deze build? De videokaart heeft een PCI-e 4.0 x16 interface. Het moederbord heeft een PCI-e 3.0 x16 card interface. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Zijn deze twee aansluitingen compatibel? Zo ja, haal ik dan wel het maximale uit mijn GPU? Is het beter om voor een ander/duurder Mobo te gaan? (bijv de Gigabyte X570 GAMING X)
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik had gehoopt dat Stadia voor mij een uitkomst zou bieden. Na tegenvallende reviews van Stadia, toch besloten om op een nieuwe game-pc over te gaan. Met het nieuwe systeem wil ik weer kunnen gamen op de hoogste settings met hoge framerate. Dat heeft eigenlijk de prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000 euro (voor de hardware). Ik ga er nog een scherm bijkopen die ik hier niet meereken. (DEZE)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
• Kast: Fractal Design Define R4
• Voeding: XFX 550W PRO
• DVD-drive: Samsung SH-224DB
• HDD: Seagate Desktop HDD, 2TB
• SSD: Crucial MX500 2,5" 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
CPU: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
SSD: Sandisk Extreme Pro M.2 1TB
MoBo: ASRock B450M Pro4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• <550 W
• Stil
Ga je overklokken?
Nope. Geen verstand van,, beter om het dan maar niet te doen
Wat verwacht je van ons?
Wat ik mij vooral afvraag: is dit moederbord geschikt voor deze build? De videokaart heeft een PCI-e 4.0 x16 interface. Het moederbord heeft een PCI-e 3.0 x16 card interface. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Zijn deze twee aansluitingen compatibel? Zo ja, haal ik dan wel het maximale uit mijn GPU? Is het beter om voor een ander/duurder Mobo te gaan? (bijv de Gigabyte X570 GAMING X)
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.