Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies nieuwe Game-PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 12:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik had gehoopt dat Stadia voor mij een uitkomst zou bieden. Na tegenvallende reviews van Stadia, toch besloten om op een nieuwe game-pc over te gaan. Met het nieuwe systeem wil ik weer kunnen gamen op de hoogste settings met hoge framerate. Dat heeft eigenlijk de prioriteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000 euro (voor de hardware). Ik ga er nog een scherm bijkopen die ik hier niet meereken. (DEZE)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

• Kast: Fractal Design Define R4
• Voeding: XFX 550W PRO
• DVD-drive: Samsung SH-224DB
• HDD: Seagate Desktop HDD, 2TB
• SSD: Crucial MX500 2,5" 250GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
CPU: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
SSD: Sandisk Extreme Pro M.2 1TB
MoBo: ASRock B450M Pro4

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

• <550 W
• Stil

Ga je overklokken?
Nope. Geen verstand van,, beter om het dan maar niet te doen :)

Wat verwacht je van ons?
Wat ik mij vooral afvraag: is dit moederbord geschikt voor deze build? De videokaart heeft een PCI-e 4.0 x16 interface. Het moederbord heeft een PCI-e 3.0 x16 card interface. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Zijn deze twee aansluitingen compatibel? Zo ja, haal ik dan wel het maximale uit mijn GPU? Is het beter om voor een ander/duurder Mobo te gaan? (bijv de Gigabyte X570 GAMING X)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ook met de B450 haal je het maximum uit je GPU. Verder een goede build, kopen :)
Er zijn nu met BF wel 5700XT's voor onder de 400€ te vinden.

Als je de Ryzen 3600X kan kopen aan een scherpe prijs, dan komt die met een iets betere en stillere koeler.
Ik had vroeger ook de XFX 550W PRO voeding en na 3 jaar had die veel last van coilwhine, dat irriteerde me meer dan het gezoem van de CPU koeler, het is maar waar je belang aan hecht :)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Inrage schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:50:
Ook met de B450 haal je het maximum uit je GPU. Verder een goede build, kopen :)
Er zijn nu met BF wel 5700XT's voor onder de 400€ te vinden.

Als je de Ryzen 3600X kan kopen aan een scherpe prijs, dan komt die met een iets betere en stillere koeler.
Ik had vroeger ook de XFX 550W PRO voeding en na 3 jaar had die veel last van coilwhine, dat irriteerde me meer dan het gezoem van de CPU koeler, het is maar waar je belang aan hecht :)
Voor het prijsverschil tussen 3600 en 3600X kun je beter de 3600 nemen en een betere koeler kopen :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Wintervacht schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:55:
[...]

Voor het prijsverschil tussen 3600 en 3600X kun je beter de 3600 nemen en een betere koeler kopen :)
Ja maar dat hangt af of je in NL of BE woont, de 3600 staat enkel bij Alternate.nl aan 169€ en die leveren niet naar België, bij Alternate.be staat een andere prijs.

• Zaanone
Er zijn nu met BF wel 5700XT's voor onder de 400€
Ik zie er eentje ja! thanks.
https://tweakers.net/pricewatch/1442124/asrock-radeon-rx-5700-xt-challenger-d-8g-oc.html
Scoort ook prima op benchmarks.

Daarnaast, ik las net op hardware.info het volgende: (link)
Out-of-the-box compatible met Ryzen 3000

Eén van de grootste voordelen van de AMD X570-chipset is dat elk moederbord direct werkt met een Ryzen 3000-processor: bij een ouder moederbord moet je eerst de bios updaten. Dat kan doorgaans alleen met een oudere Ryzen, die wel out-of-the-box wordt herkend - diverse webshops bieden die service aan als je zelf niet zo'n processor hebt liggen.
Dit kan nog wel een dingetje zijn toch?
Voor het prijsverschil tussen 3600 en 3600X kun je beter de 3600 nemen en een betere koeler kopen
Dat is misschien ook wel een goede.. Ik dacht dat die stock koeler van de 3600 best goed was, maar lees nu verhalen dat hij vrij crap is.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:07
@Zaanone De meeste B450 moederborden hebben al een recente BIOS waar de 3xxx serie van AMD wordt ondersteund. Om er zeker van te zijn kan je twee dingen doen. Even contact opnemen met de webshop waar je besteld om te vragen of de juiste BIOS erop zit (of een BIOS upgrade daar laten uitvoeren). Of je koopt een MSI B450 MAX borjde. MAX bordjes hebben standaard al ondersteuning voor Ryzen 3xxx processoren.

• Zaanone
@lamaa1 Thanks voor je reactie!

Ik zie op Azerty een plaatje staan met "AMD Ryzen 3000 desktop ready" (LINK)

Dat zou dan dus moeten betekenen dat hij er prima inkan (zonder de bios te updaten) neem ik aan?

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:07
@Zaanone Dan zou het idd prima moeten werken!
Pagina: 1