APA3-1500R en ontvangers werken op ene wcd wel en andere nie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersnackey
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-01-2021
Mijn vraag

Als ik de zender en ontvanger reset en programmeer op een wcd werkt het wel, stop ik vervolgens de ontvanger in een andere wcd dan reageert de UIT knop met Uit en gelijk weer Aan. Het lampje op de ontvanger komt dan niet in de programmeer modus, maar blijft gelijk branden.
Het werkte altijd wel, maar ik ben bezig geweest om alles weer te herprogrammeren nadat ik DOMOTICZ weer geactiveerd had op mijn Raspberry PI. Heeft heeft in het verleden wel gewerkt, ook via DOMOTICZ.
Het enig wat na die tijd is "bijgekomen" is een VideoDoorbell van EKEN en een slimme meter LIANDER. Is zie geen verband.

Kan het iets met diverse electragroepen te maken hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door jersnackey op 29-11-2019 10:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
heb je misschien per ongeluk een KAKU bewegingsmelder in de module geprogrammeerd tijdens het toevoegen van de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
En als je de Pi uitzet (met de RFXCOM) en het nog eens probeert? Misschien zend die iets.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersnackey
Domoticz staat uit. Ik wil gewoon weer even terug naar de basis van KAKU. Dus gewoon de zender en de 3 ontvangers weer aan de praat krijgen.
Heb inmiddels de stroom ook even "eraf"gehaald van de groep waar het niet meer werkt.
Maakt ook niets uit.
b_weijenberg schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:53:
heb je misschien per ongeluk een KAKU bewegingsmelder in de module geprogrammeerd tijdens het toevoegen van de remote?
Dat begrijp ik niet goed. Kan je de ontvangers ook opnieuw programmeren, anders dan met de originele zender.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als je hem programmeert en het werkt in de goede groep/stopcontact. Hem eruit haalt en weer terug in hetzelfde stopcontact stopt heb je dit probleem dan ook? Of alleen bij verplaatsing naar 1 bepaald stopcontact.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 29-11-2019 17:09 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersnackey
Alleen bij verplaatsing naar een bepaalde groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En als je een verlengsnoer uit het goede stopcontact doet naar de plek van het slechte stopcontact en de APA in het verlengsnoer steekt. Stel hij doet het dan wel komt het niet uit de lucht en moet er iets met die groep aan de hand zijn. Ik heb ooit eens een stekkerblok met overspanningsbeveiliging gehad waarin Klikaanklikuit het amper deed. Compleet nieuwe set gekocht had ik nog hetzelfde probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersnackey
Maakt geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Dus als je een verlengsnoer in het goede stopcontact doet, APA in het verlengsnoer op de locatie van het slechte stopcontact werkt hij ook niet? Dan wordt hij gestoord door de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersnackey
Jim423 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:11:
Dus als je een verlengsnoer in het goede stopcontact doet, APA in het verlengsnoer op de locatie van het slechte stopcontact werkt hij ook niet? Dan wordt hij gestoord door de ether.
Ik ben er nu achter dat het ligt aan de lokatie in huis. Op bepaalde plekken gaat de lamp automatisch weer aan als je UIT indrukt. Verlengsnoer in "goede" wcd en dan op diverse plaatsen geprobeerd.

Nu heb ik begrepen dat bewoners in de straat hier last van hebben.
Wat zou deze storing kunnen veroorzaken? Aanleg van slimme meters onlangs door netbeheerder??

Gr Jer

Inmiddels is de storing weg en hebben anderen in de straat ook nergens meer last van.

Vreemd

Topic kan gesloten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door jersnackey op 03-01-2020 09:42 ]

Pagina: 1