Toon posts:

Abit KT7E... is dat een goed plankje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik wou een budget systeempje samenstellen en ik kwam terecht bij de K7Te van ABit.. Nu zeggen de reviews op internet dat het wel een leuk plankje is, maar hoe bevalt ie in "real life" zeg maar?

er gaat een duron 800 op komen met 256 MB geheugen en een Geforce2 GTS.

Verwijderd

Topicstarter
En, waar moet ik op gaan letten als ik een AMD/Duron cpu op het moederboard ga zetten.

Ik heb gehoord dat die dingen nogal snel breken/kraken/uit elkaar vallen enzo... er is niemand die ik ken met amd ervaring dus ik ben de 1'ste 8-)

Nu zal het wel uitdraaien op een gebroken processor die niks meer doet, maar ik wil toch graag van tevoren wat dingen weten.

Ik weet nog niet welke cooler ik erop ga zetten, maar waar moet ik op letten..

Niet te hard drukken ofzo??

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
neem een "normale" cooler.. met andere woorden geen ORB geval. (die coolers in combinatie met first time users slopen core's)

in geval van budget zou ik zeggen Termaltake volcanoII (30,-. piek ongeveer) of een coolermaster ep56hsadf5 (weet exacte type nummer ff niet, kost ook ongeveer 30 gulden)

wat betrefd het plankje kan ik je niet verder helpen.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
maar het is toch niet zo dat dat ding bij het minste of geringste al kapot gaat?

Hij kan toch wel wat hebben?

Verwijderd

Ten eerste er is helemaal niets mis met AMD cpu's en wat mensen zeggen ''intel cpu's zijn veel betrouwbaarder dan die van AMD is ook Gel*l''

De abit kt7E is een heel leuk bordje maar zelf zou ik voor de Abit kt7a gaaan omdat die officieel wel een bus van 133mhz ondersteund en de kt7e niet! Maar ja no sweat als je een echte tweaker bent zal je er geen problemen mee hebben want zelf heb ik hem ook getest en hij doet het gewoon perfect met een bus van 133mhz dus....tja......tis wat je zelf wilt....instellen of alles automatisch laten draaien!!!!

KT7e F 268
KT7a F 335
exclusief verzend kosten!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Een duron krijg je ook niet zomaar gekraakt, heb er toch al een aantal in mijn handen gehad, heb slechts 1 keer een beetje coregruis gezien, was bij een athlon 900, maar die draait nog steeds vrolijk als notesserver.

Verwijderd

Topicstarter
amd's lopen toch op 200 mhz?

dat gaat toch nooit werken dan op een 100/133 mhz board?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm, 200MHz FSB is DDR... dus 2x 100MHz...
(en 2x 133 = 266)

Werkt dus prima :)

Verwijderd

Abit KT7E is een superplank, ik heb hem en ben er zeer tevreden over, ik draai mijn TB850 op 7,5*133 nu.

Hij kan exact hetzelde als de KT7A (officieel niet, maar hij kan het echt, elke reviewer kreeg hem op 146 FSB en ik heb geen rare dingen ontdekt).
Hij is blauw, dat is ook wel geinig :)
En het grootste voordeel is dat hij goedkoper is dan de KT7A.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mischien een goed idee om een copper spacer te gebruiken als ik de CPU inbouw?

Verwijderd

KT7E is een prima plankje. Al helemaal voor een Duron. Daar istie voor bedoeld. Je kunt gewoon naar 133 overklokken. Lees de review op Firingsquad. Die was heel erg positief. 9,5 uit 10 of zo iets

Ik vind hem niet meer terug? Weggehaald om een of andere reden? Helaas.

Om de koeler zonder probs goed te monteren mag je hem niet kantelen. Dus recht op de cpu zetten, aandrukken en 1 voor 1 de klipjes vastmaken.
En dus niet 1 klipje vast, eropdrukken, kantelen en 2e klipje vast. Dan gaat ie geheid sneuvelen.

goede koelers TT volcano enzo ^^^
Betere: Alpha, Thermoengine :9, Global Win (luid)
Overkill: Thermalright, Swiftech. :9~

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 01 augustus 2001 16:20 schreef Techwarrior het volgende:
(...)
Nu zal het wel uitdraaien op een gebroken processor die niks meer doet, maar ik wil toch graag van tevoren wat dingen weten.

Kom, niet zo pessimistisch ;) Kijk anders 's rond op de AMD-site: daar is een prima handleiding te vinden voor de montage van proc + koeler. Als je die goed leest, maak je echt niets stuk. Succes!

Systeem

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik heb zelf ook een KT7E en dat ding rocked :)
had hiervoor een kt7
zeer stabiel, nix op aan te merken vind ik.
gewoon doen. voor een "butged" bord issie tamelijk high-end, zoals je hebt kunnen lezen in reviews

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op woensdag 01 augustus 2001 16:33 schreef Love_Logic het volgende:
Ten eerste er is helemaal niets mis met AMD cpu's en wat mensen zeggen ''intel cpu's zijn veel betrouwbaarder dan die van AMD is ook Gel*l''

De abit kt7E is een heel leuk bordje maar zelf zou ik voor de Abit kt7a gaaan omdat die officieel wel een bus van 133mhz ondersteund en de kt7e niet! Maar ja no sweat als je een echte tweaker bent zal je er geen problemen mee hebben want zelf heb ik hem ook getest en hij doet het gewoon perfect met een bus van 133mhz dus....tja......tis wat je zelf wilt....instellen of alles automatisch laten draaien!!!!

KT7e F 268
KT7a F 335
exclusief verzend kosten!
heb misschien een amd maar wat jij zegt over intel klopt niet. Intel processors zijn veel beter beschermt dan die van amd dit komt door een metalen kapje dat op een intel core zit.
Hierdoor is een intel cpu meer betrouwbaar bij het installeren van de cooler

dat is gewoon een feit en ookal vindt je amd zo goed hier kun je gewoon niet omheen.

Verwijderd

luister ff maat!

AMD is niet gek. AMD weet dat als ze hun cpu zo verkopen en er gewooon door normale mensen op een normale manier coolers worden geinstaleerd dat er dan niets gebeurt! Anders zouden ze het niet doen want zo een metalen plaat zal echt niet veel meer verschillen in prijs dus denk ik gewooon dat het een bewuste keus is van amd omdat niet te doen maar.............wat is er nu gebeurt er zijn weer een paar van die domme gasten geweest en die hebben een beetje zitte kloten met die coolers op die cpu en jaaaaaa hoooooorrrrr......cpu stuk......en dan gelijk roepen dat zou ik bij een intel cpu nooit hebben gehad! en dan zeg ik : ALs jij nou gewoon rustig je tijd nam om dat ding erop te monteren was er ook niets gebeurt!! en anders zou je maar de gebruiksaanwijzingen ff erbij moeten pakken!!!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op donderdag 02 augustus 2001 00:35 schreef Love_Logic het volgende:
luister ff maat!

AMD is niet gek. AMD weet dat als ze hun cpu zo verkopen en er gewooon door normale mensen op een normale manier coolers worden geinstaleerd dat er dan niets gebeurt! Anders zouden ze het niet doen want zo een metalen plaat zal echt niet veel meer verschillen in prijs dus denk ik gewooon dat het een bewuste keus is van amd omdat niet te doen maar.............wat is er nu gebeurt er zijn weer een paar van die domme gasten geweest en die hebben een beetje zitte kloten met die coolers op die cpu en jaaaaaa hoooooorrrrr......cpu stuk......en dan gelijk roepen dat zou ik bij een intel cpu nooit hebben gehad! en dan zeg ik : ALs jij nou gewoon rustig je tijd nam om dat ding erop te monteren was er ook niets gebeurt!! en anders zou je maar de gebruiksaanwijzingen ff erbij moeten pakken!!!
ga je nou niet gedragen of je de alles weter bent hier. Een metalen plaatje kost bij het totale productie process best wel veel geld(kosten metaal,transport kosten metaal grondstof,metaal vormen en metaal op de core zetten) dat kost dus veel meer per wafer dan normaal vergeet ook niet die thermal diode die bij intel cpu's in de core zitten. AMD weet wel beter als zij zo'n metalen plaatje erop willen hebben moeten ze het totale productie proces veranderen en dat kostveel geld en en daarbij komen ook nog verhoogde productie kosten bij daarom doen ze het niet.

heb anders weinig verhaaltjes over intel gehoord dat bij hun procs de core wel breekt (er zijn er natuurlijk wel een paar)
check hier de search maar eens onder gebroken cores zie er alleen maar amd staan en niet intel. Hieruit kun je dus concluderen dat Intel processors betrouwbaarder zijn bij het installeren van de cooler dan AMD cpu's

en ga niet zeuren dat mensen die hun core stuk maken bij het installeren van de cooler het altijd fout want dat is niet altijd het geval.

Ik ben niet anti amd heb er zelf ook 1 maar die zwake core is gewoon een minpunt
hetzelfde met warmte

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:20 schreef Techwarrior het volgende:

*knip*

Dat 'niet zo hard er op drukken' is wel een aandachtspuntje, maar niet de oorzaak van gekraakte cores.

Het allerbelangrijkste is dat je de koeler niet kantelt. De moeilijker te monteren koelers zijn die, waar je het hele ding eerst moet kantelen om de clips op de socket vast te haken. Daar gaat het dus fout.

Wanneer je dat moet doen, trek dan de koeler een beetje omhoog, zodat je hem pas laat zakken op de CPU als hij weer recht staat.

Dan vast houden met 1 hand en haak de andere clip ook vast.
(Vraag je buurmeisje om je even te helpen .. :P )

mazzl.. :Y)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:23 schreef ELD het volgende:

[..]

heb misschien een amd maar wat jij zegt over intel klopt niet. Intel processors zijn veel beter beschermt dan die van amd dit komt door een metalen kapje dat op een intel core zit.
Hierdoor is een intel cpu meer betrouwbaar bij het installeren van de cooler

dat is gewoon een feit en ookal vindt je amd zo goed hier kun je gewoon niet omheen.
Oh ja?, P3 Flipchip heeft een onbeschermde core hoor, celeron volgens mij ook. De P4 heeft nu een heatspreader, dat is wel wat veiliger. Maar een P3 is vergelijkbaar met Athlon, dus moet je die 2 ook vergelijken, niet Appels en Peren.

Een Copper/Silver/Blik/RVS Spacer/Shim is zeker aan te raden, kan je een hoop ellende schelen voor weinig geld.
Pagina: 1