Dat is zeker een goede deal "als je van RGB houdt"! Je moet weten dat de MPG27CQ en MPG27CQ2 identiek zijn, op bepaalde design elementen na. Elke review is dus geldig voor beide. Deze monitor is tevens vergelijkbaar met die van de MAG series (MAG271CQ), -> zie comparison:
https://www.rtings.com/mo...i-optix-mag271cqr/840/928. De MPG heeft echter 'slechts' DP 1.2, terwijl de MAG DP 1.4 zou hebben. Vreemde zaak, maar alvast genoeg voor de volledige specs. Beide hebben een 8 bit scherm zonder FRC. Interessant is wel dat de MPG een externe voeding heeft en de MAG een interne (in het voordeel van de MPG). Voor beide modellen geldt dat de response time net snel genoeg is om gebruik te maken van de volledige 144 Hz (6.08 ms). Je zal alvast tevreden zijn met het scherm. Bekijk zeker ook eens de review van Hardware Unboxed voor hands on met de front LEDS
YouTube: MSI Optix MPG27CQ Review, The Most RGB LED Monitor Ever!.
Mijn persoonlijk opinie is echter wel dat ik die front leds niet van belang vind. Ik zou dan toch de goedkopere MAG271CQ kopen, wachten op de nieuwe MAG272QP met 165 hz (ik ben vooral benieuwd of de response tijden beter kunnen dan de huidige modellen) of toch een IPS monitor kopen (zoals de Pixio Prime 7 voor 449 euro ook op Amazon of de nieuwe LG).