Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop Laptop 800,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
W10, Incidenteel een game (F1), Outlook, Internet, Excel (Basis), Administratie.

Wat is je budget?
Maximaal 800,- euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen thuisgebruik

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo. Zoals hieronder, ben ik een zeer interessante Lenovo tegengekomen welke goed wordt beoordeeld op Tweakers/HWI. Echter is er nu een HP in de aanbieding welke mijn interesse heeft gewekt. Over de HP kan ik weinig ervaringen/reviews vinden, daarom vraag ik mij af of mensen ervaring hebben met een HP/Ryzen laptop, en ook de bouwkwaliteit van de HP Pavilion reeks. Verder heeft de Lenovo een 1650 Max-Q waarbij de HP weer over 2x8GB RAM beschikt (Lenovo 2x4GB RAM). Wat zal op de langere termijn het voordeel zijn?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsHP Pavilion 15-cw1948nd€ 599,-€ 599,-
1LaptopsLenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH€ 777,-€ 777,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.376,-

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2019 07:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu op de webiste van Lenovo een S540 met een Intel Core i7-8565U Processor ( 1.80GHz 8MB ) maar zonder GPU voor 721, is dit ook te overwegen?

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:24
Niet als je fatsoenlijk wil gamen. Dan heb je voor 5 tientjes extra heel veel plezier van de S540 met goede GPU.

Het verschil tussen een i5 en i7 is bijna verwaarloosbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door B-lex op 29-11-2019 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ten opzichte van de HP Pavilion, hoe zou de Ryzen in combinatie met 2x8GB RAM zijn in vergelijking met de Lenovo i5-8265U 2x4GB RAM? Zou je het verschil merken tussen 2x8GB RAM en 2x4GB RAM (ook op lange termijn)?

En weet iemand hoe de bouwkwaliteit is van de HP, ik kan weinig reviews vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
B-lex schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:12:
Niet als je fatsoenlijk wil gamen. Dan heb je voor 5 tientjes extra heel veel plezier van de S540 met goede GPU.

Het verschil tussen een i5 en i7 is bijna verwaarloosbaar.

• B-lex
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:47:
En ten opzichte van de HP Pavilion, hoe zou de Ryzen in combinatie met 2x8GB RAM zijn in vergelijking met de Lenovo i5-8265U 2x4GB RAM? Zou je het verschil merken tussen 2x8GB RAM en 2x4GB RAM (ook op lange termijn)?

En weet iemand hoe de bouwkwaliteit is van de HP, ik kan weinig reviews vinden namelijk.
Ze ontlopen elkaar niet zoveel qua performance.
Werkgeheugen van de Lenovo is overigens uitbreidbaar (het zij 1 reep) tot 12GB.
Over bouwkwaliteit gesproken, ik denk dat je op de lange termijn meer plezier zult hebben van bijvoorbeeld de veel grotere accu in de Lenovo en de aluminium body ten opzicht van de plastic (aan de afbeeldingen te zien, correct me if i'm wrong) HP met een kleine accu.

€777,- is geen gekke prijs voor een aluminium machine met grote accu waar je zelfs op kan gamen. Ben je de komende jaren weer onder de pannen.

[ Voor 5% gewijzigd door B-lex op 29-11-2019 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
@B-lex

Ik heb inderdaad niet het idee dat 2x8GB RAM ten opzichte van 2x4GB RAM merkbaar is voor mijn werkzaamheden. En de Lenovo die ik heb gelinkt is toch 2x4GB RAM? Volgens de website van de verkoper single-channel maar elders wordt gesproken over dual-channel 2x4.

• B-lex
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:48:
@B-lex

Ik heb inderdaad niet het idee dat 2x8GB RAM ten opzichte van 2x4GB RAM merkbaar is voor mijn werkzaamheden. En de Lenovo die ik heb gelinkt is toch 2x4GB RAM? Volgens de website van de verkoper single-channel maar elders wordt gesproken over dual-channel 2x4.
Wat zegt Lenovo zelf op hun site?

Los daarvan, 2x4 is echt genoeg voor de werkzaamheden die jij aangeeft te gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
@B-lex

1x4GB vastgesoldeerd en 1x4GB los. Maar het zijn wel andere typenummers maar wel de S540.
Pagina: 1