Welke video kaart (ik ben een niet gamer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Voor mijn build weet ik nagenoeg wat ik neem aan componenten, maar van videokaarten daarvan weet ik niet veel, het zijn altijd benchmarks voor gaming met maar 1 monitor aangesloten.
Of benchmarks met zwaar editing werk waarbij veel GB op de kaart wel prettig is.
Beide zijn voor mij niet van toepassing.

Ik heb weleens een ander topic aangemaakt waarbij mij werd verzocht om alles in een topic te plaatsen, om heel eerlijk te zijn werkt het voor mij echt het fijnst om dit nu net niet te doen, anders komt er teveel tegelijk op mijn pad.

Systeem gaat worden:
Ryzen 3900x
x470 MB
32GB Ram
M2 SSD

Ik ga niet gamen, wel wat video's bewerken, wat renderen en het gebruikelijke werk dus wat YouTube of 1080P 30 fts film kijken en + tegelijk HDMI naar mijn TV.

Programma's, Handbreak, Movavi, Adobe Premiere Elements.

Als de videokaart 2 x HDMI 1080P 30 fts kan weergeven dan is het goed.
Geluidweergave scherm 1 via de in gebouwen audio, de andere HDMI aansluiting scherm 2 deze zal wel zijn eigen geluid mee moeten dragen mocht ik ook nog een film afspelen op een tv.

Budget, mijn eisen graag met een budget beeldkaart.
Geen idee wat ik nodig heb en de bij behorende kosten.

Ik weet wel geen blower kaart want die zijn wat luider begreep ik.
1 max 2 fans, liefst wel een wat stillere kaart. Een meerprijs betalen voor een stille kaart is het mij wel waard.

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32
De zaken die jij noemt worden door de cpu afgehandeld vooral. Je kan een simpele 2060 nemen of een tweedehands 1070 ofzo?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC doet al probleemloos 2x 4K weergeven echter heb je er qua hardwarematige versnelling niet heel veel aan in je programma's. Een GTX 1650 Super zal dat stukken beter doen en lijkt mij voldoende. pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G bijvoorbeeld.
Welk merk en type voeding heb je want er moet wel een 6 pin PEG aan zitten.

• Bas Focal
Uszka schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:54:
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC doet al probleemloos 2x 4K weergeven echter heb je er qua hardwarematige versnelling niet heel veel aan in je programma's. Een GTX 1650 Super zal dat stukken beter doen en lijkt mij voldoende. pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G bijvoorbeeld.
Ik heb een Corsair, ik de specs zieik staan PEG 6/8 2 stuks
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 122,98€ 122,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 122,98

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Die heeft 4x PEG 6+2.
Heb je die voeding al of staat die op je lijst. 750w is namelijk zwaar overbemeten. Met 450w kom je er ook makkelijk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54
@Bas Focal wat een zware voeding. Die pc gebruikt ruim minder. Zelfs een gamepc gebruikt normaal hooguit 400W.

In principe zou iedere huidige videokaart moeten voldoen.

• Bas Focal
Uszka schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:27:
Die heeft 4x PEG 6+2.
Heb je die voeding al of staat die op je lijst. 750w is namelijk zwaar overbemeten. Met 450w kom je er ook makkelijk.
Arunia schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:28:
@Bas Focal wat een zware voeding. Die pc gebruikt ruim minder. Zelfs een gamepc gebruikt normaal hooguit 400W.

In principe zou iedere huidige videokaart moeten voldoen.
Klopt wat je zegt, deze voeding heb ik genomen mede omdat ik witte Lian Li behuizing heb, is gewoon goed niets uitzonderlijk ofzo gewoon goed, daarnaast is deze wel relatief stil.
Deze kwam in Vraag en Aanbod voorbij voor een nette prijs, terwijl die nieuw best nog wel wat koste, kon deze toen niet voorbij laten gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Bas Focal op 29-11-2019 00:21 ]

• Bas Focal
Uszka schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:54:
Van de GeForce GT 1030 heb ik wat gevonden gisteren, als je een kaartje zonder fan wil dan is deze the way to go. Er kommen ruim voldoende case fans in de behuizing dus zeker een kandidaat.

Mocht ik een kaart uit de GTX serie nemen dan zou ik dus de hardware versnelling kunnen gebruiken, maar hoe gaat dat nu als ik dus render met hardware versnelling, kan ik gewoon ondertussen YouTube kijken, heeft zo een kaart voldoende capaciteit om dit dan ook nog eens te doen. zonder dat het beeld hapert?

De programma's die aan video of converteer bewerkingen doen kan je zo instellen dat ze van de 12 core processor maar 8 cores gebruiken, die cores moet je dan wel toewijzen aan dat programma, dan heb ik ten alle tijden 4 cores over om de PC gewoon te kunnen blijven gebruiken.
Pagina: 1