Voor mijn build weet ik nagenoeg wat ik neem aan componenten, maar van videokaarten daarvan weet ik niet veel, het zijn altijd benchmarks voor gaming met maar 1 monitor aangesloten.
Of benchmarks met zwaar editing werk waarbij veel GB op de kaart wel prettig is.
Beide zijn voor mij niet van toepassing.
Ik heb weleens een ander topic aangemaakt waarbij mij werd verzocht om alles in een topic te plaatsen, om heel eerlijk te zijn werkt het voor mij echt het fijnst om dit nu net niet te doen, anders komt er teveel tegelijk op mijn pad.
Systeem gaat worden:
Ryzen 3900x
x470 MB
32GB Ram
M2 SSD
Ik ga niet gamen, wel wat video's bewerken, wat renderen en het gebruikelijke werk dus wat YouTube of 1080P 30 fts film kijken en + tegelijk HDMI naar mijn TV.
Programma's, Handbreak, Movavi, Adobe Premiere Elements.
Als de videokaart 2 x HDMI 1080P 30 fts kan weergeven dan is het goed.
Geluidweergave scherm 1 via de in gebouwen audio, de andere HDMI aansluiting scherm 2 deze zal wel zijn eigen geluid mee moeten dragen mocht ik ook nog een film afspelen op een tv.
Budget, mijn eisen graag met een budget beeldkaart.
Geen idee wat ik nodig heb en de bij behorende kosten.
Ik weet wel geen blower kaart want die zijn wat luider begreep ik.
1 max 2 fans, liefst wel een wat stillere kaart. Een meerprijs betalen voor een stille kaart is het mij wel waard.
Of benchmarks met zwaar editing werk waarbij veel GB op de kaart wel prettig is.
Beide zijn voor mij niet van toepassing.
Ik heb weleens een ander topic aangemaakt waarbij mij werd verzocht om alles in een topic te plaatsen, om heel eerlijk te zijn werkt het voor mij echt het fijnst om dit nu net niet te doen, anders komt er teveel tegelijk op mijn pad.
Systeem gaat worden:
Ryzen 3900x
x470 MB
32GB Ram
M2 SSD
Ik ga niet gamen, wel wat video's bewerken, wat renderen en het gebruikelijke werk dus wat YouTube of 1080P 30 fts film kijken en + tegelijk HDMI naar mijn TV.
Programma's, Handbreak, Movavi, Adobe Premiere Elements.
Als de videokaart 2 x HDMI 1080P 30 fts kan weergeven dan is het goed.
Geluidweergave scherm 1 via de in gebouwen audio, de andere HDMI aansluiting scherm 2 deze zal wel zijn eigen geluid mee moeten dragen mocht ik ook nog een film afspelen op een tv.
Budget, mijn eisen graag met een budget beeldkaart.
Geen idee wat ik nodig heb en de bij behorende kosten.
Ik weet wel geen blower kaart want die zijn wat luider begreep ik.
1 max 2 fans, liefst wel een wat stillere kaart. Een meerprijs betalen voor een stille kaart is het mij wel waard.